Hoi dames, Onze kleine man is nu 9 maanden oud en er vallen steeds meer flessen weg. We proberen hem water/sap/thee te geven, maar dit lukt nog niet erg; hij houdt gewoon zijn hoofd opzij of wurmt zich er tussen uit. In het kinderstoeltje wil meneer ook geen drinken. Ik heb al zo'n anti-lektuitbeker geprobeerd, lauw drinken geprobeerd maar niets helpt. Z'n liga daar maak ik met water nu maar een papje van zodat hij toch nog wat ander vocht binnen krijgt. Maar hoe deden jullie dit, heeft iemand tips of is het gewoon een kwestie van volhouden? Bedankt vast!
onze dochter is dan wel wat jonger maar wilde ook geen sap of iets dergelijks uit fles of tuitbeker van nuby.. Ik heb nu een tuitbeker van avent gehaald (die tuit is wat harder) en daar wil ze wel uit drinken.. Misschien een rietjesbeker proberen?
Hier een meisje die het geweldig vindt om uit een (oefen)beker of zelfs glas te drinken. Tis een grote knoeiboel (opgevouwen hydrofiel onder de kin is doorweekt), maar ze vindt 't leuk en leert het inmiddels ook al best ok. Ook gewoon uit een petflesje drinken vindt ze leuk Tuitbekers vindt ze ook wel grappig, maar krijgt ze niet zoveel uit (al knoeit het wel idioot). Soms wil ze het alleen maar uit een gewone fles.. Rietje al wel een keer geprobeerd, maar dat werkte toen nog niet (maar is ook al een poosje geleden).
Myn dochter heeft heel lang geweigerd om te drinken, heb van alles geprobeerd; van een gewone drinkfles, tuitbeker tot een rietjesbeker maar ze weigerde. Ze wou alleen drinken uit een pakje. Dat heeft ze ook volgehouden tot ze één jaar was, inmiddels drinks ze wel uit een rietjesbeker maar een tuitbeker wil ze nog steeds niet.
Mijn dochter dronk ook alleen maar de melk uit de fles. Water of sap kreeg ik er met een flesje niet in. Nu drinkt ze dit meestal uit een oefenbeker, maar dat is nog wel een beetje een knoeiboel, of uit een rietjes beker. Ze heeft al goed door dat ze aan het rietje moet zuigen. Nu ze goed aan de smaak van water, sap en thee gewend is drinkt ze het ook af en toe uit het flesje. (vindt mamma soms wat makkelijker )
Hier een rietjesbeker sinds ze een maand of 7 is. De eerste maanden waren het echt minislokjes hoor, dat gaat niet zo snel. ook een gewone beker is altijd een succes geweest. Flessen en tuitbekers heb ik nooit gedaan.
hier een borstkindje van 10 maanden (een maand te vroeg geboren) en hij wil geen water uit rietjeswbeker (hij heeft het niet door geloof ik) en ander drinken (sap) geven we nog niet. thee vindt hij ook niet echt lekker.probeer het wel steeds!moet zeggen dat ik ook niet makkelijk uit die rietjesbeker drink haha|! je moet er op bijten wil er iets uitkomen...oefenbeker weigert hij gewoon!hij drinkt wel afgekolfde melk uit een flesje
Borstkindjes hebben als het goed is wel de juiste techniek voor een rietjesbeker. Wij moeten er in bijten, maar zij gebruiken hun tongetje.
wij zijn met 6 mnd met een tuitbeker begonnen. Wekenlang wou het niet hooguit een slokje. en ze wou het alleen zelf doen. Zat er dus meer mee te spelen. Toen gaf ze het op en nu houden wij de beker omhoog en drinkt ze zo'n anderhalve beker diksap per dag (enorm verdund)
Hier dronken beide kinderen met 8 maanden al heel goed uit een gewone beker. Lisa drinkt vanaf toen zelfs alles uit een gewone beker (en daarvoor een half jaar helemaal niet gedronken).
Hier ook al verschillende tuitbekers gehad; maar hij krijgt er niks uit...gaat er mee spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook amper lukt. Op het CB vertelden ze dat het zelfs beter is om gelijk een gewone beker te proberen. Dit proberen wij dan ook tussendoor wel eens; maar idd een enorme kliederboel. Onze kleine man krijgt dus het meeste uit zijn fles... Ga binnenkort ook maar eens rietjesbeker proberen. Hier drinkt hij (na lang proberen en eerst mengen met melk) nu eindelijk rooibosthee en water. Voorheen wilde hij ook alleen maar melk....
Klinkt toch allemaal herkenbaar... Inmiddels lukt het hier om een aantal slokjes water uit de tuitbeker te drinken, maar haar voorkeur gaat ook uit naar een gewone beker of glas! Wat rooibosthee uit het theeglas van mama bijvoorbeeld of water uit zo'n aquariusflesje, dat is natuurlijk wel interessant! Maar al met al lukt het nog niet om noemenswaardige hoeveelheden naar binnen te krijgen per dag (naast de gewone flessen)... Bij warm weer doe ik dan ook vaker meer water bij de gebruikelijke scheppen melkpoeder (210/6 bijvoorbeeld), krijgt ze toch wat extra vocht binnen!
Hier drinkt ze al een hele tijd uit een gewone beker of rietjesbeker. Door de bv snapte ze hier een rietjesbeker ook gelijk. In het begin waren het ook maar wat kleine beetjes, nu drinkt ze echt flinke hoeveelheden.
alyssa wilde ook geen ander drinken dan melk. heb vanalles geprobeert, maar ze wilde het niet. uiteindelijk is het vanzelf goed gekomen door het te blijven aanbieden en op een gegeven moment gewoon alleen de tuitbeker van avent gegeven. nu drinkt ze perfect en is een echte natnek. bij daymian ook weer hetzelfde verhaal, hij wil niks anders drinken dan melk. roosvice gaat nu af en toe, maar nog mini beetjes. toen het warm weer was heb ik hem extra fruit gegeven en zn flessen maak ik met 30cc extra water zodat hij wel genoeg vocht binnen krijgt. ik blijf bij hem ook maar weer gewoon volhouden. liefs doris
Voor iedereen die wil oefenen met een gewone beker (of oefenbeker van Difrax, die heb ik zelf) en het zo'n geknoei vind; yoghurt verdunnen met water en heel klein beetje diksap erbij. Dat is vloeibaar, maar 'loopt' wat langzamer, dus klotst niet gelijk hun snoet in. Werkt hier perfect om hem te laten oefenen met drinken uit een beker. Hij vindt het ook wel enorm interessant, dat scheelt. Rietjesbeker werkt hier pas goed sinds een week of 3, daarvoor speelde hij er vooral mee.
Hier wissel ik de fles, oefenbeker van difrax en een rietjesbeker af.. Het oefenflesje van Nuby (ghehe zegeltjes van etos, dus maar even getest) & tuitbeker van difrax vind ze beide niets.. Zelf vasthouden van flesjes of bekers heeft ze nooit gedaan... liever lui dan moe haha... Ochtend en avondfles drinkt ze nog altijd met haar armpjes wijd uit liggend
Hoi! Hier ook geen succes met tuitbeker of andere vloeistof uit de fles. Die had ik dus al heel snel vaarwel gezegd. Maar een gewone beker vindt ze wel heel interessant en moet zeggen dat dit toch aardig gaat! Ik heb gemerkt dat wanneer ik een klein beetje in een beker doe, ze beter kan drinken dan wanneer ik de beker vol doe. Dus doe ik het zo: Ik vul een beker met bijvoorbeeld 150 cc thee of water en schenk daaruit telkens kleine beetjes in een tweede beker waaruit ik haar laat drinken. Vandaag had ze de hele beker op en +/- 80cc thee gedronken (150 minus hetgeen ze geknoeid had ). Ze krijgt de slag al echt te pakken en begint te leren hoe ze moet doseren met slokken nemen. Veel succes met oefenen. Btw: vraag voor de andere moeders die hun kinderen uit een gewone beker laten drinken: ik neem aan dat jullie kindjes de beker ook nog niet zelf vast kunnen/konden houden op deze leeftijd? Ik laat haar drinken en houd zelf dus de beker vast. Vanaf welke leeftijd kunnen ze dit eigenlijk wel?
E1982... Geen idee Ik hou hem nog vast idd.. maar hier dus een meisje liever lui dan moe.. ze doet ook geen aanstalten op de fles zelfs vast te houden.. ook niet met handvaten, uitlokken...
Ik hou ook zelf de beker vast want anders schudt ze zo de hele beker over zich heen. Ik denk dat je vanzelf wel merkt wanneer ze het kunnen. Die van mij houdt in ieder geval samen met mij de beker vast en ik denk dat je op een moment merkt dat ze steeds beter de beker naar haar mondje toe leidt en je zelf minder hoeft te sturen. Ik kan me eigenlijk ook niet meer herinneren wanneer de jongens dit konden.