Onze dochter is nu 6 week en doet het geweldig. Ze is 5 kilo nu, slaapt goed, is vrolijk en tevreden. Alleen kokhalst ze erg veel. Afgezien van het feit dat wij het ontzettend naar vinden voor haar weten we niet waar het van komt. Ze kokhalst bijvoorbeeld als we haar op de arm hebben, als ze aan het drinken is (borstvoeding), in de afgelopen weken hebben we haar wel eens een speentje proberen te geven maar ook dan kokhalst ze hevig. Het consultatiebureau gaf aan dat het heel normaal is, en dat als we haar na de voeding gewoon laten boeren dat het dan minder wordt. We laten haar echter altijd boeren, en het heeft naar mijn mening niet te maken met voeding die omhoog komt (ze spuugt ook nooit). Iemand die dit herkent? Heeft ze gewoon een sterk ontwikkeld reflex en moet ze er over heen groeien of is er wat anders aan de hand?
Ik had er wel eens over gehoord, en heb het net nogmaals opgezocht. Maar volgens de beschrijving zouden de symptomen van verborgen reflux o.a. Veel huilen, onrustig zijn etc. Hier herken ik onze dochter helemaal niet in, ze huilt juist erg weinig en is eigenlijk heel rustig. Wel heeft ze vaak de hik, wat ook 1 van de symptomen zou moeten zijn.
Ja reflux dacht ik ook aan.. Maar aangezien ze rustig is zal ze geen pijn hebben. Misschien komt de voeding wel omhoog, maar doet het geen pijn? Een soort van niet-pijnlijke verborgen reflux?
Ja precies, dat denk ik ook. Daar heeft mijn zoontje ook 'last' van (eigenlijk geen last dus ) Hij kokhalst ook vaak en is vaak aan het slikken. Maar als ze niet huilt en gewoon tevreden lijkt zou ik me er niet druk om maken! Eventueel kun je een papje maken van water (als ik het me goed herinner) met Johannesbroodpitmeel en haar dit geven voordat je haar aanlegt. Dit verdikt de voeding waardoor het minder snel omhoog komt.
Volgens mij hebben sommige babies dit nu eenmaal heftiger dan anderen. Die van mij is vanaf z'n geboorte al een onwijze kokhalzer geweest, hij kokhalste werkelijk van alles. Zelfs het kdv zei dat ze het in deze mate nog nooit hadden gezien, en die hebben toch wel veel meegemaakt lijkt mij . Inmiddels is het nu wel bijna over, maar af en toe kokhalst hij nog steeds wel eens van z'n speen of zo... Denk dus dat, zolang ze verder geen last lijkt te hebben, het gewoon een zeer actieve reflex is, en in dat geval zal het met de tijd minder gaan worden