Helemaal geen dieren houden gaat me dan een beetje ver. Maar als je een dier houd moet het wel kloppen, en diervriendelijk zijn. Dan is er niks aan de hand lijkt mij. Dan kunnen wij genieten van de dieren en de dieren genieten van een goed leven!
ik heb mij laten vertellen dat het bij goud vissen 1 liter per cm vis is een jonge goudvis is ca 3 cm dus 6 liter voor 2 in mijn bak zit 12 liter dat is toch in eerste instantie genoeg?
Tsja die berekening klopt niet helemaal. Het gaat niet alleen om het aantal liters water namelijk maar er spelen nog veel meer factoren mee! Daarbij kan je goudvis binnen 6 maanden 2x zo groot zijn... heb je dan wel een grotere bak? Kun je de vissen ooit in een heel groot aqauarium of liever nog een grote vijver houden? Een goudvis is echt niet een van de makkelijkste vissen, al wordt dat wel vaak zo gedacht.
wat een vreselijke discussie dames die geen verstand hebben van vissen houdt AUB jullie mond. Gelukkig zag ik ook een paar dames die WEL verstand hebben van vissen zoals: VAGANS.. een Goudvis kan giga groot worden dus niet in klein bakje stoppen. En de reactie op dat het onzin is om vissen te laten wennen??!! tuurlijk moet je die beestjes laten wennen eerst ff 10 min a 15 min in het zakje in aquarium laten liggen dan beetje water van aquarium in zakje laten stromen weer ff 15 min laten wennen en dan kunnen ze lekker je bak in. NU praat ik inmiddels wel over zeevissen
Wij hebben bolletje maar die blijven gewoon drijven hoor! Maar mijn vraag is eigenlijk hoeveel van die bolletje ze moeten hebben. Wij hebben twee goudvissen (denk sluierstaarten??) als gast Dat is inmiddels al bijna een jaar maar goed.. ze zijn erg hongerig lijkt het.. Ik geef ze elke dag (zelfde tijd) een stuk of 15 bolletjes samen. Maar van teveel voer gaan ze dood dacht ik daarom durf ik niet meer te geven..
Je moet ze zoveel geven als ze in 10 minuten op kunnen eten. Dan zit je op de hoeveelheid die goed voor ze is. Daarnaast een takje groen in het water zodat mochten ze honger hebben hiervan kunnen eten.
Ja dat staat op het potje, 5 min. meen ik. Maar dan moet je wel aan de tafel gaan zitten, als je er bij blijft staan eten ze niet vind dat een moeilijke stelling maar ik denk dat ze wel meer kunnen hebben. Mij man zegt dat vissen nooit dood gaan van te weinig eten, eerder van teveel.
TE weinig eten gaan ze ook dood van hoor. Maar op zich heeft je man wel gelijk. Ze kunnen met erg weinig eten toe en liever iets te weinig dan te veel, dit omdat het water anders te snel verontreinigd. Alles wat ze te veel eten komt regelrecht via de achterkant er weer uit en visvoer vervuilt je water ontzettend. Ik zou als ik jou was gewoon 1x kijken hoeveel ze eten in die 5 minuten en daar je voergedrag op afstemmen. En TS, heb je nog leuke vissen kunnen vinden vandaag?
Ik had het vanochtend met een vriendin erover en die zei dit, jammer dat het fout is. bedankt voor de info
nou de vissen zijn er hoor. ze zwemmen vrolijk rond. @ grote bak. nee heb ik niet is zo gekocht. worden ze veel groter dan kunnen ze naar een vriend met een zout water aqua kunnen ze daar niet heen hebben we iemand met een vijver.
een goudvis in zoutwateraqua? dacht dat je geen dierenbeul was geloof me op het moment dat jij die goudvis der in gooit hij meteen naar de bodem zinkt
Zal wel een foutje zijn dames..Ik ben nu ook aan een aquarium begonnen met 2 kleine goudvissen. (telescoopogen) Een kom vind ik ook echt mega zielig!
tsja... en dan kies je wel de meest mismaakte vis uit zie ze zo onderhand gekweekt hebben... @ Amfy: Fijn dat je een nieuw adres hebt mochten ze snel te groot worden! Ik zou zeggen, geniet maar van ze