Hoe lang kan een kolf mee en durven jullie tweedehands aan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door suus1983, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Hoi,

Ik heb dus mijn zinnen gezet op een freestyle van medela. Deze zijn alleen best duur en heb dus ook even tweedehands gezocht. Ik heb via marktplaats een gezien van iemand die hem 3 maanden fulltime heeft gebruikt, maar hoe lang kan die daarna dan nog mee? Is dit zinvol om te doen of dan toch beter een nieuwe kopen? Ik twijfel erg omdat mjin man net vorige week heeft gehoord dat hij per 1 april zijn baan kwijt is en dan is 360 euro toch veel geld.

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Rot van die baan!

Ik wil ook de freestyle.

Ze zijn online te koop voor 325 (moet je ff goed googlen). Tis enorm veel geld inderdaad, maar ik kolf alle voedingen en t lijkt me echt zoooo ideaal dat ie een accu heeft en ik er even mee naar boven gaat lopen als m'n kindje ligt te huilen. Maar ja, t is onwijs duur, wij dubben ook al een paar dagen. T geld is er op zich wel, maar wij leven momenteel van 1 salaris (omdat ik thuis wil zijn bij Jens) en zijn startende ondernemer. We weten ook niet wat de toekomst brengt.
    Ik vind 3 maanden ermee gekolfd nog best lang overigens, dan is ie toch wel veel gebruikt, zeker als het (waarschijnlijk) de 1e 3 maanden van de borstvoedingsperiode zijn.
    Geen idee hoe lang ze meegaan.....
    Ik zou het op zich qua hygiëne wel aandurven, een tweedehands kolf, omdat het een gesloten systeem is. Maar ja, als je motor het na een maand begeeft is het duurkoop. Ik denk dat wij voor een nieuwe gaan dus, gewoon omdat ik mezelf later niet voor m'n kop wil slaan en denken: had ik maar.

Als je een auto koopt moet je er nog benzine indoen, en hier komt wat uit, geweldig toch! Haha.
    Dus tja, wij gaan die kolf gewoon kopen. Kunstvoeding is ook niet gratis.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Nee, je hebt helemaal gelijk, ik neig daarom ook naar nieuw. Echter ik heb ook al een nieuwe ameda gekocht... Kan ik niks mee worden, dus die zet ik wel op marktplaats. 3 maanden fulltime vind ik idd ook wel lang, het zijn de eerste maanden dus zo'n 60 keer per week red je dan wel denk ik. Heb hem idd ook al op een site gevonden voor 325. Waar heb jij hem gezien? Ik wil ook niet te lang twijfelen omdat ze natuurlijk ook alweer bijna 5 maanden is.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben dan weer zo'n muts die dat vies vindt; zo'n ding van een ander aan je tiet...:)

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Die stukken kan je los nieuw kopen

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo moet ik er in een restaurant etc ook nooit aan denken dat er nog wel 100 mensen met dat bestek in hun mond gezeten hebben :D! Maar met zo een kolf, dat ding aan je tiet, dat kan je zelf zo goed schoon maken, lekker uitkoken of evt nieuwe borstschelpen kopen ;)! Lekkerder dan buiten de deur eten denk ik dan :D! Haha! Maar ik ben ook een muts hoor, wil bijv niet dat M&R op het kdv bekers/flessen van het kdv gebruiken :) ook vies ivm al die andere kinderen :) ;)!

Ik denk zelf dat ik een tweede hands kolf wel zou durven, als het tenminste zo een kolf is waar idd geen melk in de motor enzo kan zijn gekomen.

Levensduur vind ik moeilijk, sorry kan er niks zinnigs over zeggen. Behalve dat ik 3mnd fulltime kolven redelijk intensief vind voor de kolf. Aan de andere kant, de 'mijne' (swing) doet het nog altijd, en die gaat inmiddels alweer een jaar of 2 mee, maar die is heel afwisselend (maar mi toch ook redelijk veel) gebruikt.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat weet ik, noem me maar een nog grotere muts, ohw erg he!:D :D

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ieder z'n ding :)

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    zogelukkig: Klein beetje mutserig maar. Kan het me wel voorstellen maar die slangetjes en schildjes koop je nieuw, dus t is puur alleen de motor. En tja, die huurkolf die ik nu heb is natuurlijk ook door meerdere mensen gebruikt...

Neuh, we gaan voor nieuw. Jens is ook al zeven maanden, maar ik kolf alles dus mag mezelf wel verwennen vind ik met een apparaat dat dat zo prettig mogelijk voor mij maakt. En t is hopelijk niet ons enige kindje.

En die ameda, dat vind ik inderdaad echt een prutding! Als vind ik de schildjes wel fijn, die passen ook op de medela, dat is dan wel weer fijn!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lees nu het verhaal pas goed! Wat balen zeg! Hoop voor jullie dat hij toch binnen redelijke termijn wel weer een baan vind.

Precies, en voor 325 euro kunnen wij ong 20 pakken kv kopen, dus met bijv 1 pak kv per week, heb je het er na 20 weken al uit ;)! 1 pak nutrilon ha kost 15.99 ;)!

11. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ja, dan mijn vraag, hoe lang doe je eigenlijk met zo'n pak dan? Er staat hier 28 flessen op, maar niet hoe groot die flessen dan zijn, en hoeveel per dag je er dan geeft. Niet dat ik erover pieker om over te stappen maar ik zat ook te rekenen na hoe lang voeden je het eruit haalt, puur om het goed te praten dat ik een kolf wil voor een bedrag waarvan ik altijd goed een kampeervakantie kon betalen :D

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    @ireen: mijn zoontje gebruikte een pak per week! Dat werd natuurlijk wel minder naarmate hij ouder werd.

@hanneke: ja, ik hoop ook dat hij snel wat nieuws vind, het is een beetje balen, want er is hier niet zoveel werk. Ik werk maar 3 dagen dus wordt het wel een beetje krap.

Ik vind tweedehands zelf ook niet zo'n heel fijn idee eigenlijk, daarom twijfel ik ook zo.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb mijn kolf tweedehands, en is echt prima te doen. De doos is gekreukeld en de gebruiksaanwijzing bevlekt, maar de kolf zelf kan echt veel langer gebruikt worden! Veel mama's gebruiken hem ook voor meerdere kindjes!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee hoe lang je er precies mee doet. Hangt er idd ook vanaf hoe veel en hoe groot je de flessen geeft. Als je 5x150cc maakt doe je er langer dan wanneer je 5x210cc maakt :D! Wij doen hier ongeveer 1.5 week met een pak poeder, en dat is voor 2 kindjes (heel soms dat de derde er ook een flesje van krijgt, maar dat zijn dan ook maar 3 schepjes ;))!

Idd zeker te hopen meid! *duim, duim, duim*! Als je echt zo twijfelt, dan zou ik denk ik toch voor een nieuwe gaan.

Ander vraagje, heb je het idee, van met 10 maanden, dan is het voor mij echt afgelopen met de bv? of heb je dat echt absoluut niet. Heb je dat gevoel niet, dan zou ik dus idd die nieuwe kopen (als het echt kan). Maar heb je het gevoel, met 10mnd is het echt klaar, dan zou ik haast denken, voor een kortere tijd, is die tweedehands kolf even goed ;) omdat je hem dan toch relatief kort gaat gebruiken.

15. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    En vaak zit er een jaar garantie op de kolf, op die van mij iedergeval wel.
    Ik heb mijn kolf ook op mp staan dus degene die hem overkoopt krijgt hem met de bon met garantie ;)

Als zij hem 3 maanden heeft gebruikt moet je even naar het bonnetje vragen!

16. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Die kunstvoeding is best duur dus als je het consequent gebruikt...
    Heb hem net besteld!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb zitten overwegen een 2e hands kolf te kopen. Toch zag ik dat niet geheel zitten. Maar ik had ook een beperkt budget.

Nu heb ik de kolf van Ameda. Kostte ruim de helft van de Medela en hij bevalt mij in ieder geval prima! Ik kolf vanaf november en sinds december 4 dagen in de week 2 keer en af en toe op een vrije dag wat extra en dat gaat goed.

Dus een Ameda is óók nog iets wat je zou kunnen overwegen.....

18. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

wij hebben een "familiekolf" (swing van medela) mijn schoonzus heeft deze gekocht en vrij intensief gebruikt voor ongeveer 10 mnd. Daarna heb ik hem gebruikt voor 5 maanden, maar niet gigantisch veel en nu gebruikt mn zus hem vrij intensief en het werkt nog steeds zeer goed. Als ik voor de keus zou staan, zou ik het mooi 2e-hands nemen....

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    @hellen: nee, ik heb een nieuwe ameda, maar die vind ik dus niets.

@hanneke: nee, ik wil nog zeker niet stoppen met 10 maanden haha. Als het aan mij ligt ga ik door tot zeker 1,5 en misschien nog wel langer. Dat is wel zo als ik het nu zie natuurlijk, maar ben zeker nog niet van plan te stoppen.

Heb het er even met manlief over gehad en de knoop is doorgehakt: ik bestel morgen een nieuwe freestyle!!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat je een besluit genomen hebt. Dat zou ik ook gedaan hebben denk ik hoor, zeker omdat je nog een tijd van plan bent hem te gaan gebruiken! Succes met alles in ieder geval :D!

Deel Deze Pagina