wat denken jullie?

Discussie in 'Miskraam' gestart door danielle2911, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi, even een vraagje:

even een schets van de afgelopen maand:
    10 dagen na een positieve ovu-test had ik zomaar heel helder bloedverlies. Dat was eenmalig bij het afvegen :oops: 5 dagen daarna werd ik toch ongi, maar veel heftiger dan normaal. Ook met veel meer pijn. Is dit misschien een vmk geweest? Ik heb eigenlijk geen idee wat het precies is en hoe het voelt. Ondertussen zitten we weer in de vruchtbare periode, maar mijn ei is veel later dan normaal (ben met ovu testen in de weer), terwijl ik een redelijk regelmatige cyclus heb. Kan iemand me vertellen wat ik hiervan moet denken?

2. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    niemand een idee?

3. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Het zou kunnen maar dat weet je niet als je geen zwangerschapstest hebt gedaan. Bij mij is de ongi de ene keer sowieso heftiger dan de ander.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik zou er gewoon niet vanuit gaan
    het kan van alles geweest zijn
    en van een v miskraam spreek je nog niet eens
    stel voor dat het wat was geweest is er gewoon iets niet goed gegaan met een evt innesteling

5. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik denk ook niet dan het een VMK is geweest, mocht je wel zwanger zijn geweest dan zal er waarschijnlijk iets niet goed geweest zijn met het vruchtje en word je dus gewoon ongesteld... het is lastig om erachter te komen omdat je geen test hebt gedaan... ga er maar gewoon vanuit dat je cyclus wat van de rit is... meestal als je in zo'n vroeg stadium een miskraam zou hebben voel je hier weinig van!

Ik heb de ene keer ook meer klachten van mij ongi dan de andere...!

Liefs Nelleke

6. Femya

Femya Niet meer actief

Eergisteren heb ik ook in een heel vroeg stadium een vmk gehad en daar voel je wel degelijk iets van hoor. Ook al was het heel kort is er toch een proces in gang gezet. Ik heb dan ook al 3 dagen echt flinke buikpijn met hele felle gemene steken. Ook verlies ik ontzettend veel bloed, terwijl ik normaal erg licht ongesteld ben.

Dus Danielle het zou een vmk geweest kunnen zijn. Dit gebeurt heel erg vaak, dus niet iets om je zorgen over te maken.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Mag ik vragen wat jullie verstaan onder een VMK
    want volgens mijn gyn s dit pas vanaf 5 weken.

8. Femya

Femya Niet meer actief

Op de poli van het AZU noemen ze het als het mis gaat na de bevruchting een vmk, ook als het nog niet ingenesteld is.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ts ik zou ervan uitgaan dat je cyclus wat in de war is. Wat heb je eraan om te weten dat het een vmk? Behalve dat je er nooit achter zult komen, lijkt het me al helemaal niet prettig om te weten.

De mijne geeft ook aan vanaf 5 weken. Een heel groot deel van de zwangerschappen gaan mis na de bevruchting en daar merk je niet zo veel van. Ik heb weleens een positieve test gehad en drie dagen na mijn nod werd ik ongesteld. Voor mij is dat geen miskraam of een extra vlindertje. Wat extra krampen, steken en meer bloedverlies, maar verder merkte ik er weinig van. In ieder geval niet zoals de latere miskramen, dat waren meer een soort weeen en dan is het bloeden heel heftig.

10. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Ik denk eigenlijk ook dat ik zoiets gehad heb, misschien toch een innesteling (vage bloeding een week ervoor) en uiteindelijk niet goed gegaan. Mijn nieuwe ei laat dit keer op zich wachten, wat ik anders nooit heb, dus er is volgens mij toch iets gebeurd... maar ja, het blijft raden.

11. Femya

Femya Niet meer actief

Misschien is het wel prettig om te weten of je zwanger kan worden, ook al is het mis gegaan, zo bekijk ik het in elk geval wel. Ik kan me voorstellen als je een miskraam hebt in een later stadium dat je meer verdriet ervan hebt omdat je al een tijdje heel blij bent dat je zwanger bent. En aan de andere kant zijn er vrouwen die na een hele lange tijd eindelijk zwanger zijn en als het dan in het eerste stadium al mis gaat is het niet niks natuurlijk.
    En de naam maakt dan toch ook niet zoveel uit?! Het had kunnen uitgroeien tot een volmaakt kindje en dat gebeurt niet, dus is het een verlies.

12. Femya

Femya Niet meer actief

Heb je het stukje bovenaan de pagina al gelezen van de moderator, misschien dat je daar wat wijzer uit wordt.

13. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Zo zie ik het ook hoor, ik haal hier een sprankje hoop uit dat ik misschien toch zwanger kan worden. Misschien was het niets, maar ik ben toch blij met deze reactie.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kan me zeker voorstellen dat als je al heel lang bezig bent dat je hier ook weer hoop uit kan halen. Ik weet niet hoe het is om jaren op een zwangerschap te moeten wachten, maar het verlies moet dan veel zwaarder zijn. Ik denk zelfs dat één miskraam dan al zwaarder is dan in mijn geval meerdere miskramen, maar wel zwanger kunnen raken.

Ik bedoel ook meer in andere gevallen dat het er soms naar mijn mening wel erg zwaar aan getild wordt. Veel van de zwangerschappen gaan rond je nod mis en daar moet je rekening mee houden als je vroeg wil testen. Vroeg testen is helemaal niet erg, maar je moet wel weten dat er nadelen aan zitten. Natuurlijk ben je dan verdrietig, maar voornamelijk teleurgesteld en je moet het niet teveel overdrijven als het één keer gebeurt. Meerdere keren is ook weer anders. Het is natuurlijk ook een nadeel van de hele gevoelige testen die er tegenwoordig te koop zijn. Tja en misschien ben ik daar wel harder in geworden na verloop van tijd, maar het is wel iets wat ik vind.

15. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    @Trees.. ik snap je standpund volkomen..

Wij zijn ook "makkelijk" zwanger en de laatste keer was het ongepland (zie onderschrift).. ik teste iets voor NOD positief, maar wachtte het af.. op NOD nog steeds positief..geschockt.. JA.. na een week praten samen waren we over de eesrte schok heen, accepteatie was daar en we gingen er van genieten.. Hele toekomst zag ik voor me.. 2 dagen later ging het mis.. nog steeds erg vroeg, maar toch deed het vreselijk veel pijn...Ik verbaasde me er zelfs over hoeveel pijn het deed in dit prille stadium. Dat had ik niet bij mezelf verwacht...

Hoe dan ook.. hoe je het ook noemt.. het blijft pijnlijk en voor de wat voor de 1 idd een verlate ongi voelt met mogelijkheid dat..... is voor de ander een groot verlies in de wetenschap dat...

Maar wat ik absoluut met je deel is dat wanneer iedereen nu netjes een week na NOD zou testen zouden er veeeeeeel minder VMK/MK's zijn (officieel dan) en veel minder teleurstelling en verdriet... Ik weet hoe moeilijk het is om te wachten tot je NOD (test zelf ook te vroeg dus is geen verwijt naar anderen) Maar ben er ook van overtuigd dat het beter is om toch te wachten tot NA je NOD.. maar goed..das dan weer mijn mening..

Niet veroordelend bedoeld naar anderen toe.. ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt....

KNuuf

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Voor sommige is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik vind het moeilijk om mijn NOD te bepalen omdat ik onregelmatige cyclussen heb. Ik heb het geduld wel om te wachten maar ik weet het gewoon niet.

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou trees idd ben blij dat mijn gyn dan niet de enige is en dat ik ook niet de enige ben die er zo over denk.

18. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Ik had nog geen test gedaan hoor, maar baseer dit puur op een ongewone cyclus en menstruatie. Wel last gehad van zere borsten en 10 dagen na positieve ovutest even helder bloedverlies en een hele heftige menstruatie met veel meer pijn...

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kan ook gewoon een ongi zijn meid.
    ik zou me geen dingen in mn hoofd halen iig

en over lang bezig zijn kan ik over mee praten en als het dan eens in het jaar zover is gaat het mis

20. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Hey bruisje... daar heb je wel gelijk in hoor dat je eigenlijk moet wachten tot na je NOD.... ik test zelf ook veel te vroeg altijd, helaas zonder resultaat! Toen ik de vorige keer zwanger bleek te zijn was ik er nog niet zo mee bezig en heb laatst nageteld en toen heb ik pas een week na de NOD getest :(: snap niet dat ik me toen kon inhouden haha mja denk dat het door de MA komt dat ik er nu zo op gefixeerd ben :) wou ook dat het anders was mja....

Succes allemaal met het zwanger worden, wens iedereen het beste toe!

Liefs Nelleke

Deel Deze Pagina