vanaf wanneer een slaapzak.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste dames,

Ik vraag me af vanaf je wanneer een slaapzak mag gaan gebruiken.Mijn oudste was 5 maanden toen we hiermee begonnen.
    Het was toen erg warm weer en ze heeft eerst met een laken/deken geslapen en na een paar weken alleen in een romper onder een laken. vandaar.

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ikzelf gebruik geen slaapzak maar een puckababy, dus echte ervaring heb ik er niet mee.. Maar volgens mij mag je al heel vroeg met het dragen van een slaapzak beginnen, het is vooral belangrijk dat deze goed sluit en dat er geen te grote opening rondom het nekje is, zodat de kans dat de kleine na onder glijdt heel klein wordt.. Geloof dat de slaapzakjes al in de kleinste maatjes beginnen..

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wij zijn de slaapzak gaan gebruiken toen ze door het bed begon te gaan.. dus omhoog, dwars, etc. Dat was toen weer meteen voorbij (met de uitzondering daar gelaten ;)).

4. misa

misa Niet meer actief

Wij gebruiken sinds een paar weken een slaapzak. Maar het mag al direct. Moet je alleen wel een kleintje kopen, zodat ze er niet in kan 'verdrinken'. :) En even letten op de warmte als je ook een dekentje blijft gebruiken. Hoef je natuurlijk niet te gebruiken.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ehh hier kreeg Jayden met 1,5 maand een slaapzak omdat meneer nogal snel zn dekentje van zich af trapte, sterke spieren lol, had mama in de buik al gemerkt door gekneusde ribben.
    Hij werd vaak wakker omdat hij het koud kreeg, sja moet je je dekentje maar niet weg schoppen haha.

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    je hebt slaapzakjes voor baby's tot 3 maanden.
    Het hoofd en de armen moeten niet in het zakje kunnen verdwijnen,
    daar gaat het om.

Succes

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mijn dochter was 1 maand, toen kreeg ze al een slaapzak aan, ze schopte de deken van zich af.

de openingen van de slaapzak heb ik zelf wat kleiner gemaakt.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier vanaf 6 dagen, toen vond ik hem overdwars bovenin zijn bedje ;)

we hadden zo'n mini slaapzakje van de HEMA, mt. 50-62

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier vanaf een week al, omdat meneer de dekens van zich af trapt :p

10. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

zoontje had al snel een slaapzakje
    hij schopt de dekens van hem af, en dan word hij wakker door de kou. Denk met ongeveer 3 maand.. maar hij is wel 2 mnd te vroeg geboren..

11. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

ja ik vind ze ook ergens boven aan of diagonaal.
    En haar grote zus,deed precies het zelfde.Maar omdat het toen juni was en bloedheet,hebben we haar alleen met een romper en laken in bed gelegd.En vonden we ook ergens bovenaan,overdwars

Deel Deze Pagina