even mijn verhaal waarom ik dit vraag? hebben jullie dat ook wel eens dat je je man gewoon weg niet begrijpt nou dat heb ik af en toe wel eens, maar de laatste tijd wat meer , dat ik hem niet snap echt klote is dat , je wordt er ook verdrietig van! En dit speelt er ook bij, .. Hier een vraag mijn man heeft wel een hobby vliegen heli en zweever enzovoorts alles wat met vliegen en techniek te maken heeft dan wel in het klein hoor , maar hij bouwt dat zelf. hij gaat elke vrijdag weg en tussendoor ook wel eens met vriend heli en naar een weekend heli en binnenkort weer een dagje weg, jak ik gun het hem wel hoor , maar zit zelf zo van ja wacht eens jij gaat wel erg vaak weg en ik dan?????? Ik focus me te veel op die kleine van ga wat leuks doen met die kleine enzo, maar wil ook wel eens iets doen zonder die 2 , even goed beste vrienden hoor, maar ik regel veel met vrienden dan denk ja gezellig ga met zijn 4en , maar later denk ik ik wil eigenlijk gewoon allleen met vriendin, dat doe ik dan ook de volgende keer , maar dat is te weinig ,zou graag 1 keer in de week iets willen doen wat ik leuk vindt , hebben jullie een idee???? Maar goed om een lang verhaal kort te houden , heb zelf een ziekte gehad, waardoor ik niet meer mijn sport kan doen tennis , ben nu zo aan het zoeken voor een sport of iets dat ik leuk vindt, maar kom er niet uit , wat doen jullie in jullie vrijetijd, dus helemaal zonder man en kind ! een wanhopige !:x gr jmm
Ik badminton, woensdagavond trainen en meestal zondags wedstrijd. Alleen nu zomerstop maar september mag ik weer aan de bak Voor de rest heb ik niet veel behoefte om dingen apart te doen, vind het samen zijn en dingen doen veel leuker.
oke, maar je hebt daarnaast het samen zijn al een hobby gevonden badminton? dus dat compesssert weer ik ben nog zoekende! jij hebt al wat gevonden dat is fijn! vindt het ook wel leuk om dingen samen te doen , maar niet ALTIJD!
Lichamelijk is het voor jou dus moeilijk om een sport te doen dus waarom dan niet op een clubje die dingen maakt? Mozaik of keramiek beschilderen ed,doe je ook nog leuke contacten op.
Op dinsdag train ik met de hond en op vrijdag speel ik hoorn in een orkest! Mijn man speelt op donderdag trompet, en hij werkt vaak 's avonds, dus niet veel tijd voor andere hobby's. Als mijn man weg is, of aan het werk, dan regel ik gewoon oppas als ik weg wil!! Zo was hij gisteravond ook aan het werk en ik ben met een hele groep naar ADO geweest!! Kleine bij mijn moeder!! Je moet gewoon zelf wat regelen als je weg wilt, en dan kun je vaak genoeg gaan hoor!!
wat ik erg leuk vindt ik bloemschikken , maar er is geen clubje ofzo daarvoor , soms denk ik wel eens ga zelf een clubje oprichten??? en daarnaast vindt ik het wel lekker om te sporten , maar wat ? weet niet echt wat ik aan kan? en wil dan iemand hebben die met me mee gaat dan ga ik zeker een stok achter de deur zoiets!
Is er niets met bloemschikken in de buurt? Hier wel van alles. /maar waarom niet iets zelf oprichten, superleuk, is het helemaal jou ding, leuk toch!
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, mijn man heeft ook hobby's en ik niet. Niet dat hij vaak alleen weggaat (2x per maand een dag in het weekend ongeveer), maar als hij het doet denk ik wel meteen: dat wil ik ook! In het nieuwe seizoen ga ik yoga doen, de zw yoga beviel me zo goed dat ik ermee door ga. En ik wil vanaf december, als we verhuisd zijn, zumba gaan doen. Verder zou ik vaker gewoon een avondje naar m'n vriendinnen moeten gaan, en dagjes naar de sauna. Als sporten lastig is, kan je ook iets creatiefs gaan doen zoals draak86 zei, of iets met muziek. Of een cursus, fotografie of breien of (kinder)psychologie.
Wat ik af en toe doe is op zaterdag of op de koopavond heerlijk alleen de stad in! Lekker op mijn gamak overal kijken zonder (zeurende) kinderen erbij. En niet dat ik altijd iets koop, maar vind het heerlijk even alleen weg en doe dan ook op me gemak een kopje koffie ergens...misschien een idee?
Ik doe sinds kort een cursus fotografie. Echt superleuk! Verder vind ik het ook heerlijk om even zonder de kids lekker te shoppen, ergens wat te drinken, lekker uitgebreid lunchen. Incidenteel doe ik ook andere workshops zoals taartdecoratie, sieraden maken enz.. maar die duren meestal maar een aantal x Maar eerlijk is eerlijk....ik vind het ook gewoon het allergezelligst om dingen samen met man te doen. Zelfs de boodschappen
Hoi, Ik snap je wel hoor! Hier doet alleen mijn man niet zoveel dus is het eigenlijk andersom. Hij gaat nu ongeveer eens in de 1a2 weken met vrienden ergens wat drinken en in oktober willen ze met elkaar een weekend weg. Zelf ga ik bijv. morgen naar de sauna met een vriendin, voor het eerst weer sinds de kleine er is. Volgende week ga ik een dagje scrappen, de laatste keer was nog in mn verlof, vind ik echt leuk om te doen maar komt zo weinig van. Ook ga ik met vriendinnen naar crazy pianos. De kleine gaat binnenkort ook een dagje naar het kdv terwijl ik vrij ben, ze heeft het er naar haar zin en ik ga dan even wat voor mezelf doen, f naar de stad of iets in huis. Ga dr dan wel weer vroeg halen. Wil binnenkort ook gaan kijken voor een cursus fotografie, lijkt me erg leuk! Hier in de buurt worden workshops bloemschikken gegeven! Dat is dan elke maand een keer. Dan heb je gelijk een uitje, evt doen samen met een vriendin? Neem een abonnement op de bieb, dan kan je daar lekker op je gemak snuffelen, ook in de avonden vaak. savonds wandelen met een vriendin? Toen het met mn dochtertje niet zo goed ging en zij echt een strak schema had voelde ik me zo opgesloten, daar werd ik echt geen leuke mama van. Nu ik vaker weg ga, en het met haar beter lijkt te gaan, voel ik me fijn en kan ik dat ook weer naar mn dochter en man uitstralen. Hoop dat je wat kan bedenken!
Ook op het gebied van bloemschikken zijn er wel opleidingen en cursussen te volgen volgens mij. Misschien iets in die richting?
Herkenbaar... ik ga ook maar heel weinig weg, heb ook niet echt een leuke hobby. Maar ik neem het even voor lief, zolang de kinderen klein zijn. Ik zou ook niet weten wanneer ik anders dan in mijn 'vrije' uurtjes mijn huishouden een beetje zou moeten runnen... Ik ben zo'n mama die de boel gemakkelijk zou kunnen laten versloffen om zich maar zoveel mogelijk voor de kinderen in te zetten. Ook niet goed, hoor, maar zo loopt het hier nu eenmaal.
Herkenbaar... mijn man heeft ook een hobby waar zijn ziel en zaligheid in gaat zitten en waar hij al zijn vrije tijd instopt. Als ik dat zie ben ik weleens jaloers wat hij zelfs allemaal bijelkaar knutselt op zijn papadag, terwijl ik als ik op mamadag een momentje voor mezelf heb alleen maar op zp rondhang en verder niks Ik ga 2 avonden in de week een rondje hardlopen, regelmatig 1 avond zwemmen met een vriendin en 1 avond een talencursus. Ik vind eigenlijk die cursus niet meer zo leuk, maar dat is echt mijn ding waar ik andere mensen ontmoet wat helemaal losstaat van dingen die we met het gezin doen... dus alleen om die reden ga ik het komend cursusjaar ook weer doen
ik zing in een band elke maandag avond. En ik doe af en toe vrijwilligerswerk bij de Vereniging Ouders van Couveusekinderen.
euhm eens even schrijven wat ik allemaal doe want heb er eigenlijk zelf nog nooit zo over nagedacht ... Ik werk als hobby 1 avond in de week in een cafe maar als ik het gratis zou moeten doen zou ik het ook niet doen,dus fout voorbeeld van een hobby.. daarnaast ga ik regelmatig bij mn schoonmoeder of moeder langs om te koffieleuten met de kleine,dit zie ik ook als vrijetijd indeling die ik leuk vind. Of bij vriendinnen maar niet zo vaak. verder eigenlijk niets,saai he,ben ik de enige. Ik beleef wel veel plezier aan de kleine. Soms gaan we samen wat leuks doen en regelen we oppas. Verder veel feestjes enzenz.. Mijn man gaat 1 avond in de week naar het cafe of vrienden,dan ben ik thuis.3 avonden werkt hij.op vrijdag zijn we samen maar gaan we meestal op visite bij zijn ouders.Jee eigenlijk best apart als ik er zo over nadenk.
Ik ga één avond in de week zwemmen met 'n vriendin (echt heel fijn, kletsen en sporten!) en verder heb ik ook nog m'n hobby, maak zelf juweeltjes.
Ik probeer zeker 1 avond in de week op pad te gaan zonder man en kleintje.. Lukt niet altijd.. Het kan verschillend zijn wat ik dan doe; kletsen bij een vriendin, zwemmen etc. Ik merk dat ik er ook echt behoefte aan heb en mijn man ook. Als ik niet soms wat tijd voor mezelf heb wordt ik nogal chagrijnig..
Ik heb ook niet echt hobby's, maar ben sinds een maandje aan het joggen 3 x per week. En ga af en toe wat eten met vriendinnen. Heb wel een aantal kennissen waar ik eens in de zoveel tijd mee afspreek, dat is dan gewoon een ochtendje bij haar of mij koffiedrinken. Ik ben eigenlijk wel van plan om wat meer te ondernemen. En denk dan op dit moment iets van een korte cursus zoals taartenbakken, of kookcursus ofzo... Fotografie trekt me ook wel! Echte hobby's heb ik dus niet, maar daar is eigenlijk ook niet zoveel tijd voor met 2 kleine kids...
Oja en vooral de laatste tijd kan ik heel goed voor mezelf zorgen door echt van te voren af te spreken dat ik alleen de stad in mag. Even lekker alleen shoppen, dat vind ik ook erg fijn!! Maar ik kan ook erg zin hebben in bedenken wat we allemaal voor leuke dingen met de kids kunnen doen.