Hoe lang kan je dat bewaren? bananenpannenkoekjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Over 2 weekjes is mijn zoontje jarig en dan gaat hij trakteren op school.
    Hij wil graag fruitspiesjes met bananpannenkoekjes uitdelen.
    (die bananenpannenkoekjes ben ik hier eens op het forum tegengekomen en sindsdien zijn ze hier favoriet; rijpe banaan prakken, mengen met ei en pannenkoekje ervan bakkken.)
    De pannenkoekjes zal ik ongeveer zo groot maken als poffertjes en er zullen er dan zo'n 3 op een stokje komen, afgewisseld met fruit.

Ik vroeg me af of ik de pannenkoekjes alvast de avond van tevoren kan maken. Ik heb er natuurlijk best veel nodig en zou ze liever eerder klaar hebben, dan dat ik 's ochtends sta te haasten om het op tijd af te krijgen.

Hoe lang zal ik ze kunnen bewaren? Of toch gewoon vroeg op en 's ochtends bakken?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hee dat recept kende ik nog niet... Dat klinkt onwijs lekker!!

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Leuk idee, denk wel smorgens bakken..

08AM928 vindt dit leuk.
  4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je ze het savonds bakt en dan in de koelkast zet zou ik niet weten waarom het de volgende dag niet meer
    Goed is hoor..

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Avond van te voren bakken, is niks mis mee. Je kan het gewoon in de koelkast bewaren.

Wat een leuk idee overigens, die bewaar ik ook eventjes als traktatie. :D

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik ze alleen vers lekker, maar je zou ze volgens mij ook prima kunnen bewaren hoor. Zelf zou ik er dus naar neigen ze vers te maken bijv onder schooltijd en de traktatie dan vlak voor het moment van uitdelen te brengen (hier trakteren ze rond 10.30 namelijk).

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    NOu ik ga de proef op de som nemen. Ben ze nu aan het bakken en dan gaan we ze morgenochtend proeven.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm kan me voorstellen dat ze wat stijf worden in de koelkast...
    Maar ze zullen niet bederven lijkt me.

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Gewoon goed laten afkoelen, en goed bewaren in de koelkast in een vershouddoos of zo.

En dan morgen gewoon even wat opbakken, dan zijn ze weer gewoon lekker vers.

Dat ze maar lekker mogen smullen morgen. :p

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik had ze dus gisterenavond gebakken. Na het afkoelen op een afgedekt schaaltje in de koelkast gezet. Vandaag gingen we een dagje uit en halverwege de ochtend hebben we ze op. Ze smaakten nog prima.
    Ze zijn dus prima een avond van tevoren te maken, gelukkig.

11. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Klinkt lekker!

Ben nu wel heel benieuwd naar deze pannenkoekjes, hoe ze eruit zien enzo.. :D

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Vantevoren bakken lijkt me geen probleem, maar ik zou ze wel zo laat mogelijk aan de spiesjes rijgen.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Honeybeeb: Ze zien er wel uit als normale pannenkoekjes eigenlijk. En ze zijn heerlijk! Beetje kaneel door het beslag en je hebt geen suiker/stroop meer nodig.

@ Lucia: Ja dat was ik sowieso wel van plan. Om ze 's ochtends aan het spiesje te rijgen en dan naar school te brengen.

Deel Deze Pagina