Hoe lang kan je kindje alleen spelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik vraag me af hoe lang andere kindjes alleen kunne spelen.Ons zoontje van 15 maanden kan echt moeilijk alleen speln.Hij wil het liefst dat ik met hem me doe.Dat gaat niet altijd en dat vindik best moeilijk wantd at snapt hij niet.Hij heeft zo`n leuk speelgoed(en best wel veel)maar hij doet er weinig mee.Of we moeten er samen mee spelen dan wel.Het liefst is hij buiten en daar kan hij makkelijk een uur met stokjes en steentjes lopen te rommelen.Maar naar buiten kan ook niet altijd.

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij vermaakt zich prima alleen en soms is het even spelen met mama maar als ze mij op een gegeven moment zat is dan laat ze dat ook wel merken hahaha. (ze speelt overigens wel erg graag met me hoor haha niet dat ze de hele dag alleen wilt spelen)
    Ze heeft heus wel periodes dat ze zich niet zo goed vermaken kan maar dan laat ik haar wat leuks om te spelen zien en hoe ermee te spelen en is ze weer lekker even bezig al is het kort het werkt nog en zo komen we deze periodes ook weer makkelijk door.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier is het heel verschillend. Op het kdv kan ze zich de hele dag vermaken, maar daar zijn dan ook andere kindjes. Thuis kan ze zich ook heel goed vermaken, zolang ik zelf ook bezig ben. Zodra ik even ga zitten komt ze meteen naar me toe gekropen. Maar ik kan dus gemakkelijk de woonkamer/keuken poetsen, terwijl zij aan het spelen is.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter kan zich ook erg moeilijk zelf vermaken.
    Ze heeft voldoende speelgoed...maar ze speelt er erg weinig mee.
    Ze komt continue bij mij staan als ik op de bank zit.
    Samen spelen vind ze wel leuk, maar als ik stop, dan stopt zij ook.

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje kan zich ook niet zo goed vermaken zelf. Met andere kindjes spelen gaat prima en dan kan hij ook zo een uur bezig zijn. Als ik uit het zicht ben gaat het ook redelijk, net of hij dan zoiets heeft van: tja het moet wel, want er is niemand. Maar als hij me ziet, staat of hangt hij bij me.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje kan érg goed alleen spelen... is constant bezig ook met overal heenrennen, opklimmen, met zijn auto's op de grond rijden etc. heerlijk!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontje kan ook niet goed alleen spelen, dat zit er gewoon in.. hij speelt gewoon het liefst met anderen. Als ik ander speelgoed (1x in de week) naar beneden haal met hem, is hij weer een dagje zoet. En de andere dagen moet ik hem aansporen en hangt hij constant bij en aan me.

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

verschillend. soms heeft ze weken dat ze alleen maar op schoot wil zitten om voorgelezen te worden, maar nu heeft ze een makkelijke week.

ze is gisteren in haar buggy geklommen met mama´s cosmopolitan. heb haar 1.5 uur niet gehoord. :)

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje kan over het algemeen wel goed alleen spelen, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal met andere kinderen. Hij speelt steeds ongeveer een half uurtje zelf, en dan begint hij te miepen en zijn armpjes naar me uit te strekken. Afwisseling helpt wel. Bijv. met hem naar boven gaan en hem in onze slaapkamer laten spelen terwijl ik daar ga strijken of zo. Daarna weer naar beneden, en dan kan hij daar toch weer even doorspelen.
    Aan het eind van de middag is hij moe, en kan hij zich steeds minder goed zelf vermaken. Dan zet ik hem vaak maar even in zijn stoel met een koekje of zo...en zo redden we het net tot zijn bedtijd ;)

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte speelt ontzettend goed en vaak alleen. Ik moet me er echt elke dag bewust van zijn dat ik een paar keer mét haar speel. In de box speelt ze niet echt veel, maar wel in de woonkamer met haar blokjes, boekjes, een bal of wat oude tijdschriften van ons. In de keuken heeft ze 1 la waarin ze mag rommelen, met allemaal plastic bakjes, nepappels, oude vaatdoekjes en wat plastic keukengerei, daar speelt ze mee als ik kook.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Mijn zoontje wil eigenlijk alleen maar mij 'helpen'. Boodschappen opruimen, stofzuigen, koffie zetten, de was doen, allemaal leuk, alleen ben ik er dus 3 keer zo lang mee bezig ;) Zijn speelgoed is vaak niet interessant, zelfs niet als ik met hem probeer te spelen. Dus ik kan niet ff rustig de kamer stofzuigen ofzo als hij wakker is. Hoewel hij af en toe een minuutje of 5/10 zelf speelt, maar meer is het niet hoor.
    Gelukkig doet hij wel een middagtuk van 3 uur.. dus ik mag niet klagen.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik time het niet maar het kan uren zijn zolang ik maar af en toe tegen hem zeg dat ik het mooi, knap, lief etc vind. Hij vindt het superleuk om met mij (of manlief) te spelen maar dat doen we tussen het zelfspelen door. (vandaag is een beetje een uitzondering.. meneertje is dreinerig tot en met).
    Buitenspelen is het allerleukste, lopen lopen lopen... In huis amuseert hij zich goed met trekbeesten (met zo'n koortje), z'n boerderij van FP, de blokkenkar (kan je achteraan rennen) en puzzels en boekjes. Af en toe komt hij met een puzzel of boekje naar mij toe en dan doen we 'm samen.

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier ook een meisje wat ontzettend goed zichzelf kan bezighouden.
    hoor ook vaak van de leidsters op kdv dat ze zich niets aantrekt van andere kindjes en heerlijk aan het spelen is.
    ze kan ook goed samenspelen en haar grootste speelbeer is papa daar kun je heerlijk op klimmen.

14. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier kan ze over het algemeen goed zelf spelen, in de box, op de grond en de hond achterna kruipen.:)
    Ze kan denk ik zo'n half uur wel alleen spelen. Dan weer even samen of ander speelgoed/omgeving en dan speelt ze zelf weer.

Alleen aan het einde van de dag, wordt dat steeds minder. Dan wil ze het liefst op de arm.

Deel Deze Pagina