Ik heb dit weekend een wieg opgehaald bij mijn tante, die al ruim 35 jaar oud is. Helemaal leuk om op te knappen en opnieuw te gebruiken. Alleen zit ik met het matrasje, deze wil ik sowieso vervangen, omdat ik het na zo'n lange tijd niet fris vindt om alsnog te gebruiken en het is een heel dun matrasje. Maar als ik even op internet kijk, zie ik dat de matrasjes bijna allemaal 40x80 of 40x90 zijn. En het huidige matrasje is 37x83. Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?
Kan je geen matrasje van 40x80 halen en dan kijken of het past? Je hebt best kans dat het gewoon past en dat het alleen wat meer klem ligt! Op maat laten maken kan ook...of zelf schuimrubbermatrasje op maat snijden.
je kan ook een matrasje bestellen (of kopen) en het passen. weet niet of de wieg zwaar is? en of je het slaaponderdeel los kan maken? (wij hadden een schommelwiegje op poten, het wiegje zelf kan los gemaakt worden) je zou het ook nog mee kunnen nemen naar de winkel. op maat laten maken kan anders ook nog. hebben wij ook gedaan.
wij hadden ook ongeveer dezelfde maten en hebben er een matrasje van 40x80 gekocht. paste best prima en Fleur heeft er hier maar 2 weken opgelegen. Als je van plan bent je kindje er maanden op te laten liggen zou ik wel een matrasje op maat laten maken maar dat waren wij nooit van plan en eigenlijk paste het gewoon precies. Zat geen bolling oid in.
ik heb ook mijn eigen wiegje opgeknapt. na een lange zoektocht kwam ik voor het matrasje op de markt uit, bij de winkels vond ik het vreselijk duur! mijn schoonmoeder heeft een hoesje gemaakt met aan de onderkant klitteband, zodat die ook in de was kan.
Hoi, Ik heb mijn wieg matrasje bij babyexpress gekocht. Niet duur en snelle levering. Baby Matrassen: Kinderwagens & Wandelwagens, Babywiegjes, Ledikantjes & Kinderbedden | Luiertas | Slaapzakjes ze maken ze ook op maat. Suc6 Groetjes Kim
Wij hebben met patroonpapier de afmetingen en vorm van de bodem overgenomen (was ovaal en liep wat schuin) Daarmee naar Jan Sikkes gegaan (Stoffenzaak). Daar hebben ze het matrasje op maat gesneden, zelf een hoesje gemaakt. Onze prul heeft er een half jaar op geslapen.
Ik ben vandaag naar de Prenatal geweest met mijn oude matras en daar adviseerden ze inderdaad om het op maat te laten maken. Dit heb ik nu gedaan, en de kosten zijn 34,99 euro (ben je ook voor een nieuw matrasje ongeveer kwijt), dus dat vond ik meevallen. Zeker omdat ik wel van plan ben om het kindje er een aantal maanden in te laten slapen. Levertijd is wel 4 tot 6 weken en ik moet over 8 weken bevallen, dus dat is nog even spannend. Maar m'n eigen schuld, ik ben gewoon veels te laat... Bedankt voor jullie reacties!