onze kleine man slaapt overdag bijna de hele dag.. Rond de tijd dat wij s avonds gaan eten wordt hij wakker en wil dan eigenlijk alleen bij mij liggen.. Als ik hem tegen 8 uur op bed wil leggen is het alleen kriksen krijsen en nog eens krijsen.. Dus blikft hij vaak bij mij liggen tot aan zn laatste fles (meestal rond half elf) Maar daarna wil hij nog niet in bed.. Eerste dagen viel hij in slaap op mn borst en lag daarna tussen ons in op het commode matje om na zijn nachtvoeding weer in zn eigen bed te gaan... En dat gaat dan prima! Ook overdag slaapt hij goed in bed... Gister heb ik hem in zn eigen bed gelegd ben er bij blijven zitten en uiteindelijk om 0.30 sliep hij in zn eigen bed (hij had wel een extra flesje gehad omdat hij weer homger had, dat heeft hij s avonds ook meer) hij slaapt dan wel goed maar het duurt erg lamg tot hij slaapt... Draait hij zn ritme om of??? En heeft er iemand tips? Want hoe lief ik hem ook vind ik wil hem toch liever in zn eigen bed (en papa wil dat al helemaal)
Ik vind eerlijk gezegd dat hij het al super doet voor zo'n kleintje! Mijn jongste dochter was de eerste 3 weken het grootste deel van de nacht echt klaarwakker....Dus als jij zegt dat hij om 00.30 sliep zou ik daarvan genieten . En verder kun je er niet zoveel aan doen, het komt vanzelf wel goed, dat dag- en nachtritme. Laat hem overdag in het daglicht slapen, het liefst ook in de woonkamer met geluiden enzo, als hij wakker is lekker tegen hem praten en met hem 'spelen' en knuffelen, en 's nachts donker, rustig, fluisteren etc....Dan komt het echt wel goed. Maar volgens mij doet ie het al super als ik het zo lees.
Een baby van 10 dagen heeft nog helemaal geen ritme, en zeker geen dag-nacht ritme. Volgens mij is het heel normaal dat kleintjes 's avonds mamahonger hebben. Mijn dochter is nu bijna 5 weken en is 's avonds ook wakker. Ze ligt dan lekker op onze buik of in onze armen als we op de bank hangen. Gezellig hoor! Na de laatste fles van 23.00uur gaat ze gelijk met ons naar bed en meestal slaapt ze dan. Soms is ze tot 00.30 uur wat onrustig. Kortom je kleintje 's avonds gewoon bij je houden, knuffelen en lekker van genieten!
Ik sluit me bij Eylem aan, voor zo'n jonge baby doet je mannetje het al heel goed, maar ik snap wel dat jullie graag willen dat hij goed in z'n eigen bedje slaapt. Omdat het specifiek om die periode vanaf 20u gaat, denk ik dat het misschien ook komt omdat veel babytjes rond dit tijdstip gewoon wat moeilijker zijn in het begin. Ons meisje was meestal vanaf een uur of 18.00 tot een uur of 22.00/23.00 ook vrij moeilijk. Misschien kun je je mannetje tot die late fles toch gewoon bij jullie laten blijven tot hij wat ouder is? Vanaf een maand of drie wordt het vaak heel anders en kun je ze veel vroeger op bed leggen. Verder zou ik hem overdag inderdaad veel aan daglicht/zonlicht blootstellen - dit heeft hij nodig om straks een echt dag-nacht ritme te creëren. Succes!
Klinkt prima.. Volgens mij is het vrij normaal dat baby's vanaf onze etenstijd gerekend 6/7 uur bij mama willen zijn. Ik weet niet beter dan dat ik avonden met hem op de bank zat. Clusteren ik gaf dan wel bv. Maar toch. Vanaf 4 maanden ben ik een beetje ritme in de avonden gaan brengen door hem op bed te leggen. Ik zou er zelf lekker aan toe geven. Ze zijn niet zolang klein
Mijn jongste was wakker zodra de oudste lekker in bedje lag om te slapen.. Helaas heeft het ruim 4 maanden geduurd dat hij in de avond in zijn bedje wilde slapen. Tot die tijd heb ik hem maar gewoon lekker bij me gelaten in de avond en elke keer geprobeerd omhem weg te leggen. Maar ik moet zeggen na een week of 3 sliep hij de nachten wel lekker in zijn eigen bedje. Heb heel wat nachten benenden in de kamer gelopen om hem in slaap te wiegen en als hij echt goed diep sliep legde ik hem over in een verwarmd bedje.
Bedankt voor de reacties! Bij onze dochter was ik het helemaal niet gewend die sliep eigenlijk vrijwel meteen goed, nu is dat natuurlijk ook een uitzondering maar ik dacht misschien draait hij zijn ritme om... Maar dat is dus nog niet?? Veel licht dat deden we al.. Dus even afwachten en blijven proberen dus..