Hoe lang kan jullie kindje zich ergens mee bezig houden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tamio, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik was vandaag met een vriendin en haar zoontje in een indoor speelgelegenheid. Mijn dochter raakt altijd heel snel verveeld in een bepaald speeltoestel, vooral als het voor haar eigen leeftijd is en wil dan altijd dingen doen die nog niet voor haar leeftijd zijn. Haar zoontje speelt gewoon lang in hetzelfde speeltoestel. Toen vroeg ze of ze zich thuis wel ergens lang mee kan vermaken. Meestal kan ze zich ergens niet langer dan 5 minuten mee vermaken. Haar zoon speelt meestal ergens wel een half uur mee! Dat doet mijn dochter dus echt niet. Echt vermoeiend is dat, want ik ben constant achter haar aan aan het lopen als we ergens zijn, of achter haar aan het opruimen. Nou ben ik benieuwd hoe dat met andere kindjes is, kunnen jullie kindjes zich lang ergens mee vermaken?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Is eigenlijk heel verschilend. In een binnespeeltuin rent ze van hot naar her; er is daar zoveel te zien en beleven.
    Thuis kan ze wel een tijdje met iets bezig zijn, soms korter. Ik probeer soms wel iets samen met haar op te ruimen voor ze aan iets nieuws begint.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als er ergens veel en vooral nieuw speelgoed is kan mijn dochter zich wel vermaken. Op het kdv vermaakt ze zich altijd prima hoor ik van de leidsters. Thuis niet. Hooguit 5 minuten. Ze wil vooral door anderen vermaakt worden, meestal ben ik dus het slachtoffer:D
    Maar dat is doorvermoeiend, helemaal als ik een hele dag met haar thuis ben. Probeer er dus altijd wel even uit te gaan, dan doet ze niet zo'n beroep op mij.
    Mijn ouders passen af en toe op en die zeggen ook dat ze zich niet alleen kan vermaken. Ze wil constant dat je met haar speelt, haar vermaakt. Best lastig zo nu en dan.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontje houdt niet van alleen spelen, dus heb m dat echt moeten 'leren' en dan nog is het moeilijk hoor!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Uren.....

Isabella speelt juist heel graag alleen.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee kan zich heel lang vermaken.
    ze kan ook heel goed alleen spelen.

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Het is niet zozeer dat ze niet alleen kan spelen. Ook als ik met haar speel (tekenen, kleuren, stickers plakken, puzzelen, bouwen met blokken) kan ze zich maar heel kort concentreren. Het enige wanneer ze zich lang kan concentreren is bij boekjes voorlezen en televisie kijken. Wat doen jullie dan zoal met jullie kinderen als je samen speelt?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    O bedoel je dat.

Niet zoveel eigenlijk. Ik gooi wel vaak een bal over, we dansen op muziek en natuurlijk alle leuke huishoudelijke klusjes ( aardappelen schillen, afwassen et cetera) Lekker kletsen, puzzelen. We gaan ook vaak met de hond wandelen en dan naar de speeltuin.

Maar dat ze snel zijn uitgekeken op een spelletje is heel normaal. Dat is echt de leeftijd. Isabella doet ook graag weer wat anders na 15 minuten.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Een spelletje doen, kleuren en dat soort dingen houdt ze niet langer dan een kwartiertje/20 minuten vol. Spelen met de pop of het theeservies daarentegen speelt ze wel heel lang mee.

10. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ja dat bedoel ik. Manon kan zich ook wel lang alleen vermaken alleen ligt dan mijn hele huis overhoop. Op het moment kan ze zich echt geen kwartier ergens mee vermaken, maar is er alweer op uitgekeken zodra ze de inhoud uit een doos heeft geschud. Maar ik bedacht me dat ze zich na sinterklaas wel langer kon vermaken dus misschien wordt het gewoon weer tijd voor nieuw speelgoed. Ze is bijna jarig dus dat komt goed uit. En idd als het nu wat beter weer wordt kunnen we weer vaker naar de speeltuin en binnenkort mag ze ook naar de PSZ, daar is ze echt aan toe.

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Heeft ze toevallig al een houten treinbaan? Iris verveelde zich ook wat dus heb ik een treinbaan via MP gekocht; is daar wel regelmatig zoet mee....

12. Tamio

Tamio Niet meer actief

#12 Tamio, 18 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2010
    Nee die heeft ze nog niet, ik kan me zelf helemaal niet voorstellen wat daar leuk aan is, maar dat is vaak zo natuurlijk. Ik vind het best moeilijk om me te verplaatsen in haar fantasie en kunnen en dat maakt het moeilijk om speelgoed uit te zoeken. Is het bouwen van de baan dan interessant voor ze of het rondrijden met die trein? Ik zal i.i.g eens voor haar gaan kijken, bedankt voor de tip.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse is net twee, en hij kan best aardig alleen spelen.
    Hij zal ook wel moeten, want hij is het enige kind thuis.
    Puzzelen doet hij heel graag. Hij heeft een paar puzzeltjes en kan daar soms wel een kwartier of iets langer mee spelen.
    Tekenen en schilderen vindt hij ook geweldig. Elke dag wel drie keer en dan ongeveer een kwartiertje. Daarna gaat hij torens bouwen van de doppen van de stiften, en doet hij de dopjes aan z'n vingers. Al met al is hij zo een klein half uurtje zoet.
    Boekjes kijken, met treintjes en auto's spelen, blokken, toren bouwen, duren allemaal wat korter. Hooguit tien minuutjes.
    Tv kijken kan hij wel een uur, als het heel mooi is. Zoals bepaalde Disneyfilms, die kan hij zo van begin tot eind afkijken. Vind ik wel handig als ik aan het eten koken ben. ;) Hij mag nooit meer dan één film per dag bekijken, een uur tv per dag vind ik voldoende.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon kan zich ook niet lang alleen vermaken, erg vermoeiend is dit idd. 10 minuten en dan is het weer uit met de pret. op het KDV gaat alles wel prima maar dan zijn er andere kinderen waarmee hij speelt en thuis is mama de klos ;) Ik ben het hem nu ook aan het leren om zichzelf te vermaken dan zeg ik Mama gaat even afwassen komt zo weer terug ga jij zolang maar spelen met je auto's en dat doet hij dan ook nu! En regelmatig moet speelgoed afwisselen... zit te denken aan de spelotheek maar die is op tijden open wanneer ik werk...

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ligt er wel aan wat de activiteit is. Als we gaan schilderen of kleien dan lukt dat gerust een kwartier/half uur. Maar als ze iets van haar eigen speelgoed pakt is dat maar een paar minuten.
    Met de pop lukt een kwartiertje ook wel.
    Ze kan voornamelijk heel lang spelen met dingen die niet bedoeld zijn als speelgoed :D

Deel Deze Pagina