Mijn zoontje is 3 jaar en 3 maanden. Voorlezen doen we elke dag, vaak zelfs meerdere keren per dag. Hij vindt het echt heerlijk. Het is ook het laatste wat we doen, want in bed lees ik hem altijd nog een avontuurtje van Jip en Janneke voor. Puzzelen doe ik op mijn vrije dagen ook wel regelmatig, maar niet elke dag. Knutselen doen we bijna nooit, ik hou er helemaal niet van en ben er zelf ook erg slecht in. En hij vindt het ook niet zo leuk, hij houdt ook niet van tekenen. Alleen kleien vindt hij soms wel leuk, maar dan moet ik wel zin hebben in de zooi die hij dan maakt.
Wij lezen elke dag voor, vaak smiddags als hij een beetje moe is vind hij het heerlijk om tegen me aan te kruipen en een boekje te lezen. Puzzels maken we meerdere keren per dag. Joey snapt alles zo goed dat hij nu 4+ puzzels maakt. Puzzels zijn niet aan te slepen hier! Joey heeft geen geduld met knutselen, hij bouwt liever met Duplo of we spelen samen met zijn Leuk en Leerzaam Stad.
Mijn dochter heeft nog niet genoeg geduld om voorgelezen te worden. Ze vindt het wel heel leuk om samen te lezen, en dat zij dan de plaatjes aanwijst. Maar echt aandachtig luister, nee hoor. Puzzelen en kleuren doen we eigenlijk iedere dag wel. Alleen knutselen niet, ben niet zo creatief.
Jesse vindt plaatjesboeken prachtig. Alles aanwijzen en ik moet dan het onderwerp zeggen. Voorlezen vindt hij nog niet interessant. Is ook best wel moeilijk als je nog maar net twee bent, toch? Tekenen wil hij zeker wel drie keer per dag, en dat mag ook. Puzzelen doet hij net zovaak als hij zelf wil. Ze liggen bij z'n speelgoed. Binnenkort wil ik eens klei gaan proberen. Zou dat al iets zijn voor een kindje van net twee?
Hier wordt ook bijna wel elke dag gelezen maar het is niet altijd voorlezen. Het liefst bladert ze zelf door de boekjes heen en maakt dan een verhaaltje ervan. Knutselen is hier vooral kleuren, kleien en verven niet iedere dag omdat ze er best nog wel een rommeltje van maakt. Maar ze vind het wel erg leuk. Puzzelen is hier nie zo favoriet, ze vind het wel erg leuk om met mosaic dopjes te spelen. Soms doen we een poging om een spelletje te spelen maar dan vooral memory en dan eigen verzonnen versie. @kisbaba kleien doen we hier af en toe al een tijdje dus denk dat je dat wel kan proberen.Alleen zou gewoon 1 kleur gebruiken want anders krijg je schitterend gemengde klei haha. Ik moet het dan wel plat maken zodat zij vormpjes erin kan steken.
Voorlezen doen we elke dag voor het slapen gaan maar ook wel vaker. Ze vindt het geweldig (Elisa is 2 jaar en 9 maanden). Knutselen vindt ze fantastisch. Ik ben helemaal niet crea bea maar tja doe het dus wel vaak met haar samen. Ach het maakt ook niet uit wat je maakt.. ze vindt 2 stokjes aan elkaar plakken al helemaal leuk! haha... En puzzelen vindt ze ook leuk. Alhoewel de laatste tijd wel wat minder.
Ik lees mijn oudste al voor sinds hij 4 maanden werd en dat is nooit veranderd. Iedere dag lezen we samen, gaan ook regelmatig naar de bieb, en hij leest zichzelf ook voor. Door verhaaltjes te verzinnen bij de plaatjes die hij ziet. Verfen en kleuren doen we ook regelmatig,maar nooit langer dan een half uurtje dan heeft hij het wel gezien. Knutselen doen we niet zo vaak, dat doet hij meer op de psz. Kleien doe ik hem absoluut geen plezier mee, dat vindíe niks. Hij speelt wel graag met auto´s en duplo, dat gebeurd dan ook iedere dag.
voorlezen/zingen iedere dag voor het slapen gaan. Vooral rijmpjes en versjes zingen. knutselen zeker 4 keer per week. Ik houd er zelf heel erg van. Puzzelen erg weinig. Ze vindt er niks aan ( ik ook niet) en heeft er geen geduld voor. Ze speelt het liefst met haar barbiepop, my little pony's en knuffels ( vader, moeder en kindje spelletjes) Een echt moedertje dus.
Voorlezen doen we hier elke avond voor het slapen gaan en overdag ook wel, maar dat is dan meer plaatjes aanwijzen of dat hij mij gaat voorlezen Puzzels worden ook bijna dagelijks uitgehaald. Knutselen doen we niet zo vaak. Ik ben niet zo knutselig. Kleien doen we wel vaker. Verder speelt hij veel met zijn duplo of andere blokken. Oja en de auto's!
We kleien, kleuren, puzzelen, wandelen, maken schoon (ja, dat vindt hij ook hartstikke leuk met een eigen doekje etc), stofzuigen (hij heeft een zingende bezem ) en voorlezen doen we altijd in bed. We kijken ook wel samen televisie (hij mag graag vertellen wat hij ziet). Hij helpt tafel dekken (is voor hem ook een activiteit) en hij helpt met het eten geven van de honden en zijn eigen visjes De dag vliegt hier voorbij