Sinds een paar dagen verlies ik steeds kleine beetjes vocht. Vandaag en gister het meest. Het is niet zo dat het eruit "plonst" maar ik moet wel mijn inlegkruisje regelmatig verwisselen omdat hij redelijk nat is. Het is wit/gelig van kleur en dunner dan afscheiding. Ze zeggen dat vruchtwater zoet ruikt maar dit kan ik er niet uit opmaken. Een sterke geur heeft het ook niet echt, zoals afscheiding. Wat kan dit zijn? Verlies ik nu kleine beetjes vruchtwater? De baby is al helemaal ingedaald. Ik ben 39 weken en 5 dagen zwanger vandaag.
vruchtwater is helder en niet wit/gelig dus ik denk dat het waterdunne afscheiding is. Heb je al op je hand geblazen om te zien of er meer uit komt lopen? Ook kun je toch even je vk bellen en daar je vraag stellen, die hebben er meer verstand van dan wij.
Kan goed zijn dat je gewoon meer afscheiding hebt dan anders. Heb dit ook regelmatig de laatste tijd maar vruchtwater is echt waterig en doorzichtig (als het groen of grauw is met spoed de VK bellen omdat de baby er dan in gepoept heeft). Als je het tussen je vingers doet, niet helemaal smakelijk maar goed, dan plakt afscheiding een klein beetje. Kan heel minimaal zijn. Afscheiding hoef je trouwens niet te ruiken, als het sterk ruikt is dat juist een slecht teken (infectie bijv). Vruchtwater schijnt echt duidelijk zoetig/weeïg te zijn.
als je op je hand blaast dan zet je druk op je buik en dan zou bij gebroken vliezen het vruchtwater naar buiten komen. Je kindje ligt ingdaald en werkt vaak als kurk als je vliezen breken. Je kan het in een plons verliezen maar ook geleidelijk in scheuten. Ook kan het zijn dat je vliezen aan de bovenkant gescheurd zijn waardoor er af en toe wat vruchtwater naar buiten komt. Door er druk op de zetten (hand blazen) kan het zijn dat er dus meer naar buiten komt.
Ok bedankt. Misschien een domme vraag maar is voor mij 1e keer dus weet ook allemaal niet wat ik moet verwachten, er veranderd ook zoveel. Morgen naar VK dan zal ik het ook nog eens navragen. Moet zeggen dat ik wel vanaf vanacht al wat gerommel voel, beetje buikpijn achtig. Bedankt!