ik ben zaterdag al 38 weken maar ze draait nog steeds. De verlsokundige vind het ook apart want normaal hebben ze geen ruimte meer, maar onze madam dus wel. Iemand die het ook heeft meegemaakt dat ze de ene dag zo ligt en de andere dag weer anders om? Het is de bedoeling om thuis te bevallen maar als mevrouw op het laatste moment weer denkt ik draai weer lekker om moet ik dus naar het ziekenhuis! Want ik ga niet in een stuit bevallen......
Dus ze draait echt met dr kontje weer naar beneden!? Ons kleintje draaide tot op het laatst (bij bijna 42 weken!) wel om haar as, maar ze lag al vanaf voor de 30 weken met haar koppie naar beneden. Ik had het niet eens door hoor, als ze draaide, ik merkte het pas als ze begon te schoppen: voetjes ineens aan de andere kant. Ruimte was er dus wel om te draaien. Babietjes kunnen niet meer in stuit draaien (of uit stuit draaien) als ze ingedaald zijn. Kennelijk is jouw kleintje nog niet ingedaald. Het kan zo nog een paar weken duren voor ze komt hoor, dus indaaltijd genoeg. Er is niet veel aan te doen, gewoon maar afwachten lijkt me.
Ze is inderdaad nog niet ingedaald maar de vk dacht bij 36 weken dat ze niet meer kon draaien omdat de ruimte steeds minder word voor ze, maar ze draait toch echt letterlijk met haar kontje naar beneden en hoofdje omhoog. En het voelt ook niet prettig het is soms net of je hele buik even uitscheurt. ik hoop niet langer te lopen dan 40 weken haah
Hoi, die van ons ligt wel sinds 32 weken dan in kopligging, maar draait ondertussen keihard hoor! De verloskundige was ook hier helemaal verbaasd dat ze dat nog kan, omdat ze ERG weinig ruimte schijnt te hebben in mijn buik, (heb ook maar een klein buikje). Maar goed, het draait dus vrolijk door en ook hier regelmatig het gevoel van: jeetje, je scheurt straks zo uit m'n buik! Mijn VK vertelde destijds wel dat een baby kan gaan indalen tot aan enkele minuten voor de bevalling. Je enige nadeel daarbij is dat als je vliezen breken als de kleine nog niet ingedaald is, je op bed MOET gaan liggen. Maar verder was dat niet zo'n probleem. Kan me echter voorstellen dat het allemaal wel wat spannender wordt zo, omdat je hoopt dat ze goed ligt op het moment dat alles begint... Wat hierboven iemand zegt dat ze alleen in kopligging in kunnen dalen, klopt overigens niet. Dat kan ook als ze in stuit liggen, zolang het kontje beneden ligt. In dwarsligging kan het idd niet. Tja, toch afwachten dus... uiteindelijk ligt maar 4% in stuit of dwars bij de bevalling, dus de kans is groter dat het gewoon goedkomt, dan dta je straks toch naar het ziekenhuis moet.
Ehm, maar om je eigenlijke vraag dus nog even te beantwoorden: zolang ze nog niet ingedald liggen, kan er gewoon gedraaid worden hoor! En bij sommigen is dat dus nog heel lang...
Ehm, zei ik dat? volgens mij niet... maar misschien kun je de zin anders lezen of zo. Wat ik zei is dat als een babietje is ingedaald, hij/zij niet meer kan draaien, of de baby nu met het koppie naar beneden ligt, of met het kontje. En dan zitten ze (uitzonderingen daar gelaten) definitief zo (nou ja, tot de geboorte dan he, niet forever ). En ja hoor, de kans is groot dat het goed komt! Ik weet nog goed dat bij de augustus mama's een kwart in stuit lag... of nog meer zelfs... uiteindelijk is dat aantal behoorlijk bijgetrokken hoor.
mijn gyneacoloog zei dat ze deze maanden erg veel stuitkindjes heeft t viel haar in ieder geval op. mijne ligt muurvast met dr kontje naar beneden dus maandag word ze gehaald met keizersnee
@Debbie: o, hmm, verkeerd gelezen dan... :S Maar klopt dat als ze eenmaal ingedaald liggen, je zeker weet dat ze er dus ook zo uit willen, daar komen ze niet meer uit los. Als ze tenminste helemaal vast in je bekken liggen. Deze hier heeft het de afgelopen weken gepresteerd om meerdere malen bijna helemaal in te dalen en er dan toch weer uit te kruipen... Maar ligt nu helemaal vast in kopligging,
Mijne lag echt helemaal ingedaald en vast in bekken "No way dat die daar nog uitkomt" zeiden ze... Hmmhmm hij heeft zichzelf er toen uitgewurmd en is er niet meer terug ingegaan!
@mirell Succes maandag meid! @JsztD duimen... nu al een dwars"koppie"! @Rozemarijke 41wk... meid, je verdient nu echt dat die kleine komt hoor... succes met de laatste loodjes! @jongmoedertje hoop houden dat die kleine een beetje meewerkt, meer kun je toch echt niet doen. succes deze laatste weken!
Volgens mij kunnen ze tot het einde nog draaien, mijn moeder was 40w+4, en toen draaide ik om. Ik ben geboren met 40w+6
Ja volgens mij ook... zal er ook veel aan liggen hoeveel vruchtwater je hebt en hoe groot t kindje is... (zie een 10 ponder met weinig vruchtwater lastiger draaien dan een 5 ponder die heel veel vruchtwater heeft )
Hihi, ja, dat merk ik hier ook... Je kunt die kleine er nog zo hard uitwensen, dat helpt ook allemaal niks. Zal met dat draaien niet anders zijn... @Debbie: vond ook wel dat ik het verdiend had nu om die kleine eruit te mogen persen... blijkbaar denkt zij daar anders over En omdat we door de echo terug zijn gezet, laten ze me in het allerslechtste geval nog doorlopen tot 1 december Duim maar dat het toch zo snel mogelijk komt, want ben het aardig zat!
hier ook een stuiter....maar deze ligt al zeker vanaf de 20 weken precies hetzelfde...en deze gaat ook zeker niet meer terug draaien....anders had ie het al lang gedaan...zelfs een draaipoging door de gyn heeft het niet van de plek weten te brengen.... als ik jouw verhaal zo lees, dan is het toch nog een afwachten...wij gaan in ieder geval voor een keizersnee... succes