hoe lang klaar gemaakte fles houdbaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marieken, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hoe lang is een klaar gemaakte fles houdbaar?

ik heb wel eens dat ik de fles klaar heb en hij juist weer in slaap is gevallen bijvoorbeeld..
    hoe lang kan die fles dan worden bewaard? en dan in de koelkast of juist warm houden?

geldt dit ook voor flessen met extra jbpm erin?

bedankt
    groetjes m&m

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    bereide voeding moet binnen een uur gegeven worden dit ivm bacterien die zich vormen.
    Dus als je kleintje in slaap valt en na een uur nog de fles niet leeg heeft wordt het echt nog een flesje klaar maken.
    Zo wie zo mag je het niet opnieuw opwarmen!

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, binnen een uur moet ie op en daarna weggooien! Er vormen zich heel snel bacteriën en met jbpm erin wordt het een dikke vieze massa, dus lijkt het me helemaal smerig worden.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    thanks

5. adi

adi Niet meer actief

Heb je geprobeerd om hem slapend de fles te geven? Mijn kinderen drinken (nog steeds!) het beste als ze slapen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hebben veel babies, zowel met fls als met borst.

7. adi

adi Niet meer actief

ja idd, deden ze hier ook met de borst. na een paar slokken lekker wegdoemelen en dan lekker doordrinken.

Maar dat is denk ik verschillend per baby. Toen ik weer ging werken hoorde ik van collega's dat ze baby 's nachts wakker maakten voor de voeding. Met 'blazen' en 'koude washandjes' enz... Ik zat echt verbaasd te kijken. Was nooit in me opgekomen dat baby wakker moest zijn om te drinken.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    nou als ik hem oppak word die wel direct wakker, maar dat wil ik juist niet. ik hou er niet van hem wakker te maken daarom.
    maar meestal word die daarna wel binnen het uur wakker, anders dan maak ik gewoon een nieuwe fles. :)

Deel Deze Pagina