hoe lang kleinste speen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sunnybaby, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik geef nu nog live bv, en af en toe een flesje afgekolfde melk om het aan te wennen. Over een paar weken ga ik weer aan de slag en dan zal hij 4 dagen per week overdag uit een flesje moeten drinken. Nu wil ik graag weten of hij dan nog steeds de kleinste (Difrax)speen moet blijven hebben en tot welke leeftijd dan? Weet iemand dat?

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Voor borstgevoede kindjes zou ik zeggen altijd de kleinste speen geven. Tenzij je merkt dat je kindje wel heel erg lang over een voeding doet. Het drinken uit de borst is moeilijker dan het drinken uit een flesje. Wanneer je dan een grotere speen aanbied dan kunnen kindjes dit makkelijker vinden dan de borst waardoor ze het drinken aan de borst niet meer zo fijn vinden en je onnodig problemen krijgt.

Groetjes Mariska

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Voor dochterlief heb ik altijd de kleinste speen gebruikt. Als ze een flesje kreeg met een groter gat werd het een kliederboel. En met de kleinste speen zorg je ervoor dat het flesje niet in 5 minuten leeg is, dus dat je kindje zijn zuigbehoefte voldoet.
    Veel succes straks met werken!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.490
    36.450
    113
    Mijn zoontje kreeg alleen flesvoeding, maar daar heb ik ook altijd de kleinste speen voor gebruikt, voor bvkindjes zou ik helemaal alleen de kleinste speen gebruiken. Zolang dat goed gaat vooral zo houden.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben eens met wat al gezegd is, altijd de kleinste speen houden.

De kanaaltjes in je tepel worden ook in verloop der tijd niet ineens groter, dus is bij een flessenspeen ook niet nodig.

Ga je naar een grotere speen, word de fles nog gemakkelijker om uit te drinken dan dat het al is. En dan heb je dus kans dat de kleine zegt, die tiet hoef ik niet meer, das me veel te veel werk, veel te lastig. Doe mij maar een fles, hoef ik niet zoveel te doen en krijg toch mn melk. Borstweigeren dus, en daar zit je niet op te wachten.

Hier ook altijd alleen de difrax S fles gebruikt. Zowel voor de gekolfde borstvoeding als bij de kunstvoeding. Oudste twee krijgen sinds ze ruim 16 maanden zijn smorgens bambix door de kunstvoeding, dat krijgen ze wel met een M speen (en soms een L speen ivm geknooi) omdat het niet door de S past. Maar verder hier dus altijd de S spenen.

Liefs, Hanneke!

Deel Deze Pagina