help me... BV en Bijvoeding...

Discussion in 'Borstvoeding' started by 894hi, Jan 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

mijn dochtertje krijgt nu ongeveer 3 dagen bijvoeding...
    alleen nu gaf ik een keer of 7? of meer... borstvoeding van zo 40 drinkmin. per voeding...

nu we met bij voeding zijn begonnen ben ik bang dat mn productie er mee stopt omdat ik volgens CB veeeeeeeeeeeel minder moest gaan geven.. net als fles mama's ... dit ben ik dus niet van plan... ze krijgt bv op zowel haar als mijn verzoek..

maar hoe kan ik het het beste gaan doen zonder dat mn productie naar benede gaat...

de dag ziet er nu een beetje zo uit...

uur of 7 word ze wakker drinken bij mama

uur of 10 weer drinken bij mama en als extra soms een mini reistewafel of stukje liga 1e stap

uur of 12 eerst 1 borst een beetje drinken.. dan fruit... dan weer drinken bij mama..

een uur of 3 weer drinken bij mama

uur of 6 groenten eten
    de rest van de avond drinkt ze om een uur of 8 en 10 weer
    ook omdat ik het gewend ben om savonds lekker met dr aan de borst te zitten als ze slapent drinkt en mama tv kijkt..

aangezien ik geen pap wil doen ben ik dus opzoek naar vervangers iemand iedeeen?

hoe en wat kan ik het beste aanbieden zonder dat mn borstvoeding terug loopt?

ook zeiden ze op het cb dat ik alleen fruit of groente zonder borst er voor of achter moest aanbieden...:S

hoop dat jullie het snappen en me kunnen helpen

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik vooral niet zal doen is luisteren naar het advies van het consultatiebureau. Goh wat heerlijk die adviezen altijd zeg ... als je nou had gevraagd, ik wil stoppen met de borstvoeding, hoe kan ik dat het best doen, was het prima advies ;) maar nu vind ik het een walgelijk advies!

Dus gewoon lekker blijven voeden op verzoek van de kleine en daarnaast misschien nog een beetje op jouw verzoek. En dus zeker niet gaan doen als kunstvoedingsmama's want dat betekent denk ik maar 3 hoogstens 4 keer per dag voeden.

Verder zou ik als jullie het fijn vinden voor/tijdens/na de groenten en het fruit gewoon lekker even de borst geven. Zelf drink ik ook iets als ik eet, even wegspoelen ;)! Daarbij helpt de borstvoeding bij de verwerking van de bijvoeding.

Pap hoeft ook helemaal niet meid. Pap is iets wat je kan geven maar niet hoeft. Straks als je kindje een maand of 7 is kan je beginnen met brood, das gewoon prima.

Eigenlijk zou ik dus haast niets veranderen aan hoe jullie het al doen. Zo gaat je borstvoeding hoogst waarschijnlijk niet terug lopen. Als je het advies van het cb op gaat volgen gaat je borstvoeding hoogst waarschijnlijk wel terug lopen.

Succes!

Liefs, Hanneke!

3. 894hi

894hi Niet meer actief

dan was mijn gevoel dus toch goed haha

ben blij dat ze gewoon voor en na het eten nog even wat drinkt

ik ga zo dus gewoon door

dankjewel voor je reactie :D

is het trouwens ook zo dat als ik haar nu ipv. 40 min maar 20 min laat drinken
    dat die voeding ook minder word ofzo ?

ben er wel nu al achter dat ze op het CB alleen maar alles over fles kinderen zouden weten...

Share This Page