Hallo, Mijn dochtertje is nu 14 weken en ik ben nu voor de 4e week aan het werk. Ik werk 2 dagen. Omdat ik te maken had/ heb met overproductie (Het is op dit moment in ieder geval geen probleem meer) heb ik gekozen voor een handkolf. Ik kolf heel gemakkelijk, in 15 minuten kan ik uit één borst wel eens 250 ml halen, maar minimaal 150 ml. Ik doe aan blokvoeden, van 4 uur, waardoor ik het met werken als volgt aanpak: 's ochtends bied ik mijn ene borst aan en de andere kolf ik. Dan in mijn middagpauze, onder het genot van mijn boterhammen, kolf ik beide borsten. Hier ben ik maximaal 45 minuten aan kwijt. Dan red ik het makkelijk tot ik weer thuis ben en omstebeurt mijn borsten aanbied. één per voeding. Nu vraag ik mij af, aangezien ik regelmatig thuis kom met twee flesjes waarin totaal 400 ml zit, of een kwartier kolven per borst tussen de middag wel goed is. Ik heb genoeg melk in de vriezer (nu 9 porties), iedere week dat ik moet werken komen er 2 porties minimaal bij. Mijn dochtertje drinkt bij mij meer dan aan de fles. Ik ben benieuwd!
Klopt het dat je als je thuis bent 2 voedingen hebt in de tijd dat je op je werk maar 1 voeding kolft?
Nee, als ik thuis ben drinkt mijn dochtertje tijdens werktijd (van 7u - 17.30u) 3 of 4 voedingen. (Uitzondering 5) Wanneer ik thuis kom van mijn werk, heb ik drie voedingen gekolfd: 's ochtends één en rond 12 uur twee voedingen. Ik geef maar één borst per keer.
Ik zou er dan eigenlijk niets aan veranderen. Je opbrengst is prima, minder vaak kolven zou ik niet doen.
Bedankt voor jouw antwoord, dan weet ik tenminste zeker dat ik goed bezig ben, soms twijfel ik daar aan.