productie volledig kolven verhogen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door avb, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avb

avb Nieuw lid

25 jun 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Ons vierde kindje is ruim 7 weken geleden geboren met een volledig enkelzijdige schisis. De ochtendvoeding kan ze zelf uit mijn borst drinken (ik heb dan alle tijd voor haar, zonder de aandacht te hoeven verdelen over de andere kids, goed voor haar en mijn rust en natuurlijk volle borsten). Verder kolf ik alle voedingen en krijgt zij deze via de habermann-fles. Nu wilde ik begin van de week de productie gaan verhogen omdat ik merk dat zij iets meer wilde drinken. Eerst kolfde ik ongeveer 6 tot 7 keer, dindsdag ben ik begonnen met 8 tot 9 keer te kolven. Bij de laatste voeding leg ik haar eerst aan (heb ik ook weer de rust) en krijgt zij een flesje na. Zij slaapt hierop door!
    Per keer kolf ik 10 minuten met een dubbele kolf, af en toe stop ik tussendoor 1 minuutje om opnieuw een toeschietreflex te krijgen. Bij het kolven komt er ongeveer de eerste 6 minuten melk, daarna stopt het. Helaas merk ik nu nog steeds geen verhoging van de productie. Het stagneert maar hierdoor moet ik iedere dag een beetje van mijn voorraad uit de vriezer halen. Liever kolf ik een klein beetje extra zodat ik de vriezer weer kan vullen met nieuwe melk.
    Omdat het voor mijn dochtertje extra belangrijk is dat zij borstvoeding krijgt (meer kans op kno-infecties) wil ik heel graag blijven kolven. Ik drink borstvoedingsthee en zorg sowieso dat ik veel drink, bijna 3 liter). Ze drinkt goed en is tevreden op mijn voeding maar hoe zorg ik dat ik mijn productie verhoog. Nog vaker, langer of juist korter?
    HELP!:(

Groeten Avb

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Hoeveel is je productie per voeding?
    Wat je wellicht zou kunnen helpen is oxytocinespray: dit zorgt voor het toeschieten van de melk waardoor ook na die 6 minuten nog melk komt.
    De spray moet je op recept van je huisarts en spray je in 1 neusgat in: je kan dit bij de start van het kolven doen of als je merkt dat er wat minder stroomt.

kolf je ook 's nachts? voelt tagenstrijdig wellicht maar verhoogd wel de productie meestal: wellicht een paar dagen proberen?

3. avb

avb Nieuw lid

25 jun 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 avb, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
    Bedankt voor je reactie. Die spray ga ik proberen. De hoeveelheid is wisselend. 's morgens ongeveer 150 en na verder onder de 100, soms maar 30. Kan ik het beste wel om de 2 / 2,5 uur blijven kolven?

Annette

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ik zou zeker de frequentie proberen aan te houden, wacht even het effect af van de oxytocine spray. Doet dit nu niet voldoende dan eventueel combineren met Domperidon: dan wel even telefonisch consult met LK over hoe je dat aanpakt.

5. avb

avb Nieuw lid

25 jun 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, de spray werkt een klein beetje, volgende week is mijn man thuis, misschien met meer rust ook een hogere productie.

avb

Deel Deze Pagina