korte, veelvuldige drinker.. zeer vermoeiend!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dolfijn1982, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Mijn zoontje drinkt sinds afgelopen weekend ineens heel kort (max 4 min) en wil vervolgens na 1 á 1,5u weer drinken..
    ook 's nachts zit er nu max 4u tussen ;)

Dit was voorheen overdag gewoon 3u en 's nachts deed hij 1x 6á7 u en dan weer 4u.. Hij dronk dan gemiddeld 2x 6 á 7 min..

Ik merk dat het mij uit begint te putten :( en weet niet hoelang ik dit zo vol ga houden.. Ook krijg ik harde plekken in mijn borst doordat hij ze niet meer leegdrinkt.
    Is er een manier om hem weer meer te laten drinken zodat hij wat langer er tussen houdt?
    Ik heb (voor zover ik kan voelen) voldoende melk als hij wil drinken..

Kan het ook te maken hebben met 3mnd sprong? want hij is helemaal uit zijn ritme.. ook qua slapen en waken, veel jengelen etc..

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Drinkt hij ook onrustig?

Het kan zeker te maken hebben met onrust ivm groeispurt, of ontwikkelingspurt. Maar dan zal het vanzelf weer normaal worden.

Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de enorme hitte van afgelopen dagen (of combinatie, toevallige samengang).

Heb je al geprobeerd om het ritme te doorbreken: eens wat langer tussen de voeding te proberen te laten (door bijvoorbeeld te wandelen). Wat strenger proberen wat langer te laten drinken (door te wekken tussendoor, weer tussendoor te verschonen). Of dan toch eens een voeding kolven en per fles geven (direct om de fles te oefenen)?

Probeer ondertussen zelf je rust te pakken door vroeg naar bed te gaan en je kindje te laten aandragen (je partner doet verschonen etc).

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hij is niet echt onrustig tijdens drinken, vind alles gewoon heel interessant ;)

Alleen de avondvoeding is echt een gevecht momenteel.. huilen en niet aanhappen :( zelfs als ik help met tepelhoedje (die we alleen 's avonds nog wel eens gebruiken) wil hij niet drinken.. vaak leg ik hem dan gewoon in bed.. hij ligt dan wat te mopperen en begint na een minuut of 10 echt te huilen.. dan pak ik hem en dan wil hij wel drinken.

Verschonen heb ik nog niet geprobeerd, wel boertje laten, even rechtop houden, even kletsen etc.. Kolven heb ik zelf een hekel aan :) Dus gebruik dat liever echt pas als laatste optie.. Vorige week wel een keer gedaan (de fles vind hij prima) maar ook toen na 3min er wel klaar mee!

Ik zorg inderdaad dat ik wel mijn rust krijg (lig nu 's middags vaak weer even op bed) en dan zorgt manlief even voor hem.. en gelukkig heb ik oudere pubers die hem ook even bezig kunnen houden..
    Alleen het kost me heel veel energie dat hij telkens maar zo kort drinkt, dan begint tegen te spartelen, dus ik opgeef, en dat hij dan na een uur alweer komt!

Het ging vandaag trouwens iets beter.. er zat weer 2u-2,5u tussen de voedingen.. dus ik hoop dat we er weer een beetje zijn!

Deel Deze Pagina