Ik lees steeds dat er heel veel kinderen vaak verkouden/ziek zijn. Mijn zoontje ook, 1 week ziek 1 week beter en zo maar door, maandenlang. Totdat ik hem (op aanraden van een antroposofisch arts na de inentingen. Want na een inenting gaat de weerstand ook omlaag) een beetje vitamine C poeder in zijn flesje diksap ging geven. Vanaf die tijd gaat het echt stukken beter met hem. Je koopt het bij de apotheek/reformwinkel. Het smaakt zuur, maar er hoeft maar 1 mespuntje poeder in, per dag. Het krikt de weerstand flink op. Mijn zoontje heb ik het een tijdje elke dag gegeven en nu zo om de dag. En straks laat ik het weer een tijdje weg om te kijken hoe het verder gaat.
zou ik het zelf ook kunnen gebruiken naast mijn vitaminepillen? ik ben ook om de haverklap verkouden, we steken elkaar steeds aan, handig he? bedankt voor de tip!
Goeie tip. Ga het ook eens proberen, heb hier momenteel 5 kids en ze steken elkaar elke keer weer aan..
Fijn dat het helpt. Maar het is moeilijk te zeggen of het door de vitamine C komt of omdat het weer de laatste weken beter is geworden natuurlijk . Pas alsjeblieft wel op met hoeveel je geeft. Veel vitamine C is heel slecht voor de nieren, dat vergeten veel mensen, inclusief artsen nog wel eens. De nieren zijn bij jonge kinderen nog kwetsbaarder.
Ik neem het inderdaad zelf ook maar dan en theelepel per dag in een glas jus 'd orange. Nu moet ik erbij vermelden dat ik een slechte fruit eter ben. Ik ben lange tijd niet meer ziek geweest en voelde het wel opkomen maar was heel snel van de baan. Ik denk echt van de vitamine C.
Het gaat nu al een paar maanden beter met hem sinds ik het ben gaan gebruiken. Maar ach het is maar een tip. Verder kan een mespunt per dag echt geen kwaad. Vaak zit er ook een doseerschepje bij met gebruiksaanwijzing.
Hier nog zo eentje. Ik heb bruistabletten van de Etos, vitamine C1500. Als ik verkoudheid voel opkomen neem ik dat en is het ook meestal bijna meteen weer over. Ik geloof dus zeker dat vitamine C goed helpt! Goed idee dus, ik ga eens kijken voor Mischa. (ik ben een slechte fruit eter en een slechte fruit GEVER helaas...)
Als je het al een paar maanden gebruikt dan is het natuurlijk wat anders . Dat je moet op passen hoeveel je gebruik is natuurlijk ook maar een goedbedoelde tip.