Ik ben heel benieuwd of dit herkenbaar is. Kwam thuis uit mijn werk en mijn man is weer via de tel ergens ingetrapt. Het gaat om iets nieuws in NL. Een klantenpas waarmee je bij veel winkels korting krijgt. Grootste voordeel is altijd 20% korting op je boodschappen bij de supermarkt. Alleen emte en nog een paar kleine ketens doen niet mee. Albert Heijn jumbo enz wel. Door de week altijd 20% korting en in het wknd 10%. Wij als grootverbruikers zouden hier erg veel voordeel mee halen maar ik geloof er geen zak van. De kosten waren eenmalig 35 euro en meer weet mijn man niet. Niet hoe het systeem heet of die organisatie, geen website of bevestiging via mail. Niet hoe lang zo een pas geldig is of hoe het verder gaat. Wellicht 35e per maand geen idee. Bankgegevens enz gegeven. Kaart moet deze week binnenkomen. Nou ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van. Zoiets kan toch niet? ?!!
Naar mijn weten krijg je z'n pas alleen als je bij ah zelf werkt. Ik was aangenomen voor distributiecentrum Overijssel van ah en kreeg een pas waar ik dus die korting mee spaarde als ik boodschappen deed bij de ah met een max aan korting van 75 per kwartaal. Zou hier niet intrappen, vertrouw het voor geen meter
Ik vertrouw dit ook niet eerlijk gezegd. Misschien kun je eens zoeken naar soortgelijke berichten op de site van bv Radar/Opgelicht?
Hmmm ik ken het niet en klinkt bijna te mooi om waar te zijn Zou je man wel even op zn donder geven dat hij niks meer weet van de organisatie enz
Als ik Google vind ik ook echt niets. Zegt mn man "nee dat klopt want het is nieuw en wij mochten samen met 1500 anderen dit uitproberen..." Uhuh.... jij geselecteerd als 1 vd 1500 uit alle Nederlanders. Jaja dan moet er toch meteen een alarmbel gaan rinkelen! Hij is nu ook beetje benauwd geworden geeft ie aan. Het was niet zo slim dat ie er zo ingetrapt is. Nou hopen dat er straks niet ineens een flinke incasso af wordt gehaald...
Wat voor gegevens moest hij allemaal afgeven dan 😳 ik zou hier best panische van worden vrees ik.. Klinkt als pure oplichterij. Wie weet heeft hij getekend voor een bedrag wat ze mogen afschrijven ofzo
Het is niet waar, alle jumbo medewerkers weten van tevoren van zulke aktie,s af( ik werk bij jumbo en weet nergens van ) hopelijk gebeurd er niet veel. Wel even melding maken bij jumbo of ergens anders.
Ik zou hier echt niet blij van worden, dit stinkt. Ter vergelijking, ik heb een paar jaar geleden een kortingspas voor ongeveer die prijs voor 1 webshop gekocht, waarbij ik alleen maar bij die webshop 3% korting krijg, voor een bepaalde periode. Ik zou contact opnemen met de bank en desnoods alle incasso's laten blokkeren voor een paar maanden. Zou het nog kunnen dat iemand een geintje met je vriend heeft uitgehaald, zijn dit soort grappen normaal binnen zijn vriendenkring of bij zijn collega's?
Klinkt als oplichting. Ik zou uit voorzorg je bankpas blokkeren. Zelf krijg ik ook regelmatig mails binnen als; je bent de helukkige! Je hebt 1000,- gewonnen. Als je eenmaal verder klikt moet je bankgegevens e.d. opgegeven.. sure!!
Bankpas blokkeren? Kunnen ze er meer mee uithalen dan alleen een incasso uitvoeren? Want dat kun je terug laten storten en dan de uitvoerder blokkeren. Hij heeft alleen zn Iban gegeven.
Dit klint inderdaad als oplichterij. Ik werk bij de AH en heb nog nooit over zo'n pas gehoord. Wij medewerkers krijgen wel een speciale bonuskaart waarmee we 10% korting krijgen met een max van 75 per kwartaal.
Lijkt me idd niet. De enige manier om korting te krijgen bij de AH is door er te werken, wat anderen al zeggen. En dan is het nog 10%. Dus lijkt me sterk dat je hiermee dan ineens 20% zou krijgen.
Ja dat zou ik doen. Ik word altijd een beetje panisch van zulke acties Stel dat je banknummer doorgeven voor allerlei andere zaken.
Ik zou niet wachten tot ze de eerste incasso afgeboekt hebben maar direct de bank inlichten en alle incassos laten blokkeren. Even een gedoetje met je vaste maar dat kan vast ook wel weer aan gezet worden ofzo. Maar zal er niet te veel op vertrouwen dat je je geld terug krijgt als het er eenmaal afgehaald is. En verder kan je bank ook tips geven hoe nu verder te handelen.
Bankpas blokkeren houdt geen incasso tegen he? Dus dat heeft geen zin Maar dit lijkt me duidelijk een gevalletje te mooi om waar te zijn, noooooit zoiets afsluiten aan de telefoon, maar dat is nu wel duidelijk. Ik zou even contact met je bank opnemen en dit voorleggen, vragen wat je moet doen in geval van een automatische incasso etc. Een automatische incasso kun je trouwens storneren binnen zoveel dagen, dus hou je bankrekening in de gaten!
Ze kunnen toch niet zomaar geld van je rekening afschrijven?? Daar moet je schriftelijk toestemming voor geven
Ze kunnen wel degelijk afschrijven, ze hebben een opname waarin jouw man akkoord gaat met het voorstel en dus kunnen ze afschrijven. Heel sluw. Incasso is niet altijd terug te halen wanneer het niet meer op rekening van de ander staat dacht ik, dus ik zou ook zeker bank inlichten om incassos van rekeningen te blokkeren.