Hoi, Donderdag heb ik een uitstrijkje laten maken, ben 30 geworden, bevolkingsonderzoek. Hoewel ik geen klachten heb, moet ik zeggen dat k wel in spanning zit hoor. .. Bah, heb een dochtertje van twee en ben daardoor toch banger dat ik wat heb ofzo.. Ervaringen, tips? Hoe lang duurde het voorje de goede of slechte uitslag had? Groet!
Ik heb hem vorige week donderdag laten doen, en de huisarts zei tegen mij dat ik binnen twee weken wat hoor, als ze iets vinden tenminste. En anders kan ik zelf bellen na 3 weken. Maar ik heb de eerste week nu gehad. Maar in de folder staat dat ik een brief krijg. Nou ja wacht wel af. Maar jah, ik vind het ook best spannend hoor.
Ik heb het verleden jaar laten doen, kon na 2 weken zelf bellen en als ze iets zouden vinden werd ik zelf gebeld binnen 2 weken.
Ik heb het ook pas weer laten doen en omdat het bij mij al eens fout is geweest vind ik het altijd weer heel spannend. Maar kreeg met 2 weken een brief dat alles oke was
Ligt eraan waar je woont. Regio leiden zeker een week of 3, dit komt omdat ze daar behalve voor afwijkende cellen, ook nog andere onderzoeken doen zoals hpv checken en schimmels etc.. Er zijn momenteel meer regio's die uitgebreider onderzoek doen en waar je dus wat langer moet wachten. Maar op het moment dat je bij het maken van het uitstrijkje al wat afwijkend denkt te zien, dan wordt de patiënt gelijk ingelicht en het uitstrijkje met spoed opgestuurd. Helaas wil het niet zeggen dat als de boel er goed uit lijkt te zien de uitslag ook goed is.
Ik belde n a 2 weken en toen was de uitslag binnen. Later kreeg ik ook nog een brief dat alles in orde was.
Hier duurde het 3 weken voor ik de brief in de bus kreeg, maar ik dacht dat het rond de 2 weken was, dat was tegen mij gezegd. Ik had zelf zoiets van geen bericht is goed bericht en hier was alles goed.