Nou.. eigenlijk zegt t onderwerp t al wel.... ons 2e wondertje is op komst.. en er zit straks 20 mnd tussen... dus ben aan t denken een draagdoek aan te schaffen zodat ik ook nog eens mn handen vrij heb voor n zoontje.. iemand ervaring hiermee? Se zijn nogal prijzig ( vind ik ) en zou t jammer vinden als blijkt dat ik het niet vaak ga gebruiken of een draagdoek helemaal niet fijn is maar bijv. zo'n babybjorn ( zo 'n tuigje zeg maar ) handiger is dan een draagdoek. Mij lijkt de lodger wel wat.. iemand ervaring? Ook in combi met een 2 e kindje? Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Ik vond een draagdoek de eerste tijd echt heel fijn. Ik had er een van ByKay. Prima voor de eerste maanden en niet zo heel duur. Ik heb daarna gekozen voor een ergonomische drager (een beco butterfly 2) Een baby Björn zou ik je sowieso afraden! Betaal dan iets meer voor een draagzak die wel goed is voor je kindje.
Ik heb een Amazonas Carry Sling gekocht voor mn 2e.. Het is een hele zachte draagdoek.. en geweven dus nog lang te gebruiken en rekt niet uit. hij kost zo'n 40 euro dus goed te doen. Ik gebruik hem niet alleen om de kleine mee te dragen, maar ook als dekentje! voor in de kinderwagen of maxicosi Dus kan hem altijd en overal gebruiken, 2 draagsystemen in 1 en een dekentje. Heel praktisch dus. Hij is wel vrij dik. Ik ben nu wel benieuwd naar de Calin Bleu, die is erg licht. Het nadeel is dat het een vrij groot lap stof is, dus je raakt meeste van de tijd de grond met omdoen. En als je hem om hebt, kan hij ook verkeerd zitten dus moet je het over doen.
Marsupi, ideaal en ergonomisch verantwoord. M'n meisje wil er helaas niet in, die houdt niet van een draagzak, apart. Ze wordt in elke draagzak ook enorm zweterig, zelfs me enkel een romper aan.
In een babybjorn bungelt je baby echt, het ondersteunt helemaal niets. Niet de ideale houding, als je het mij vraagt... Als je wilt kijken of het iets voor jou (en je baby) is, zou je op marktplaats een goedkope ringsling kunnen kopen, kan je later altijd nog investeren in iets duurders. Een ringsling is ideaal voor de eerste maanden en je hoeft hem niet te knopen. Ik gebruikte voor mijn zoontje de babycarrier van Storchenwiege. Die kan op je buik, of op je rug. Vond het ideaal.
Ik heb ook een drager aangeschaft: marsupi breeze. De drager is makkelijk om te doen en kan vanaf de geboorte gebruikt worden. De breeze is een hele fijne stof. Mijn zoontje is in de zomer geboren en had het in deze zak niet te warm. Ook voor binnen is het een fijne drager. Waarschijnlijk wil ik hem te koop zetten, mocht je interesse hebben mag je me een pm sturen. Ik had op deze manier mijn handen vrij voor mijn andere zoon. Ook wilde D niet in de wandelwagen ivm reflux en zo kon ik toch lekker wandelen.
Ook de lodger is zowel voor jou ( draagt niet fijn ) als voor je kleine ( die van mij lag er heel diep in ) een afrader! Koop dan n ergonomische drager op mp!
Babybjorn of Lodger zou ik niet doen, die dragen ongemakkelijk en kind zit niet in een goede houding er in. Maar een goede drager of doek (er worden er hier al een aantal genoemd)...ik had niet zonder gekund!
Een draagdoek of ergonomische!! drager ( manduca bondolino storchewiege marsupi oid ) is echt een aanrader! Zo'n tuigje, logder of andere dragers bij de prenatal te koop zijn echt niet aan te raden!
Ik begon met een by kay, heel fijn voor een kleine baby, daarna geweven doek, heb je geen/minder last van het gewicht als ze groter zijn. Heb ook een babybjorn in huis, maar naast het feit dat de baby er niet fijn in zit, doet het ook heel snel zeer aan je schouders/rug... Veel te duur onding.
Er is laatst een artikel uitgebracht door artsen dat al die soorten draagzakken totaal niet goed zijn voor baby's omdat ze als het waren op hun kruis hangen. Ik kwam het een aantal keer tegen op Facebook. Zal eens zien of ik het nog kan vinden voor je.
Hier ook een ByKay..zou niet weten wat ik zonder het ding zou moeten! E kleinste wordt lekker rustig in de doek en ik heb mijn handen vrij voor onze peuter, of om iets in huis te doen! Ook als ik snel even de deur uitwil, gaat de baby in de doek en de oudste in de buggy en kost he me geen uuuuuuuuuren om bijvoorbeeld even een kleine boodschap te doen.. Echt een aanrader dus!!
hier zit er dan ruim 4 jaar tussen, maar ook 2 heerlijke draagdoeken voor de beeb hoor. Als is het niet alleen om het praktische met de oudste, het is gewoon enorm fijn voor je beebje. Ik zou ook niet voor een babybjorn gaan.
Géén Babybjorn. Suzzert, ik ben wel benieuwd naar dat artikel!! Ook die lodger/minimonkeyzakken kunnen gevaarlijk zijn.
Een draagdoek is altijd een goed idee. Mijn zoon is ruim en jaar en wordt nog elke dag gedragen, ik vind het heerlijk makkelijk en zou niet weten wat ik zonder mijn doeken had gemoeten! Maar koop dan inderdaad wel iets ergonomisch, dat fijn en gezond is voor je kindje en jouzelf. Een ByKay of Tricot Slen is een hele fijne optie, maar wel een stukje warmer dan een geweven draagdoek. Als je liever een draagzak hebt zijn eerder genoemde opties heel fijn. Alles behalve Lodgers, BabyBjorns en Stokke of Chiccodragers zou ik bijna willen zeggen. Hopelijk draag ook jij je kindje straks met veel plezier!
Altijd een aanrader, een draagdoek. Zou wel voor een geweven gaan, doe je langer mee. Ik heb een mooie roze rode hoppesiz te koop Op het dragen en voeden forum komen vaak moeders bij elkaar, misschien kan je je daar aanmelden? Dan kan je eventueel wat doeken bekijken in je omgeving.
Geweldig jullie reactie tips en meningen! Heb er zeker wat aan.. ben nu aan t kijken voor een byky... maar het lijkt me erg ingewikkeld om het om te krijgen of goed te krijgen zitten voordat ik mn kleintje er in kan doen.. of lijkt dit zo? Iemand tips of ervaringen die het wil delen.....?
Nee hoor het is snel voor elkaar! Ik draag mn kinderen nu al ruim 2 jaar en heb laatst mn 1e draagdoek uitgeleend aan een nichtje van mn man. Ze heeft even een youtube filmpje erbij gepakt en had 't zo door!