Dames, ik heb jullie heldere mening even nodig Vorige week hebben wij 2 nieuwe eettafels binnen gekregen. 1 voor binnen en 1 bewerkte voor buiten op de veranda. De tafel die binnen komt te staan is prima in orde maar de tafel voor onder de veranda bevat sporen van houtworm. Ik kan in 4 dagen nog niet echt zien of het een actieve houtworm is of dat het "oude" gaatjes zijn. Ik heb contact gezocht met het bedrijf waar ik de tafels gekocht heb. Daar doen ze nogal moeilijk, want "wij leveren alleen goede meubels", maar ze hebben mij toegezegd dat ik één dezer dagen terug gebeld wordt. Wat vinden jullie hier van? Ik koop 2 tafels van bij elkaar 1900,- en vind dat ik mag verwachten dat de tafels in orde zijn. Maar nu zit ik met een tafel die er door die gaatjes lelijk uit ziet, ik heb geen garantie dat er geen houtworm meer in zit en ik moet nog maar afwachten of het bedrijf met een oplossing wil komen. Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik weet dat het misschien voorbarig is, het bedrijf heeft natuurlijk nog geen reactie gegeven maar afgaande van de communicatie zoals die nu is verwacht ik er niet al te veel van. Wat kan ik "eisen"? Wat vinden jullie respectabel? Hoe vinden jullie dat het bedrijf moet reageren. Kijk, ik kan de tafel eventueel zelf behandelen, zodat ik zeker weet dat er geen actieve houtworm meer in zit, maar dat neemt niet weg dat mijn nieuwe tafel vol met gaatjes zit en er lelijk uit ziet.
Fijn dat jullie er alvast hetzelfde over denken als ik Dat was namelijk ook mijn idee.. Maar goed ik denk zal eens hier vragen of jullie daar ook zo over denken.
Ik denk dat ik een nieuwe tafel zou willen. Alleen misschien wel uit proberen te zoeken of het levende of dode houtworm is, anders loopt de rest van je hout denk ik ook nog gevaar.
@ Lieseleentje, daar heb je gelijk in. Hij staat nu sowieso in de berging en ik heb het inpakfolie er bewust nog niet vanaf gehaald.
Ik zou nog helemaal niks 'eisen' maar eerst netjes hun reactie afwachten. Misschien stellen ze zelf wel een nieuwe tafel voor? Beetje vertrouwen hebben hoor.
Ik gaf ook aan dat ik misschien iets te voorbarig ben, maar na hun eerste reactie verwacht ik niet dat zo zomaar een oplossing aandragen. Maar inderdaad, het zou kunnen.
Ik zou alles per mail doen zodat je het zwart op wit hebt daarnaast zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen als ze.niet met een goede oplossing komen. trouwens overal fotos vn maken..
Nieuwe tafel eisen, maar aangezien ze ''alleen goede meubels leveren'' mag je ervan uitgaan dat ze producten die hier niet aan voldoen terugnemen en inderdaad een goede tafel leveren. Zo niet, rechtsbijstand inschakelen! En een berichtje op het radarforum, zijn ze vast blij mee...
Dat ligt er helemaal aan hoe je de tafel besteld hebt, want je geeft zelf aan een "bewerkte" tafel te hebben besteld voor buiten. Bij bewerking kan ook het nabootsen van wormgaatjes horen. Dit geeft een meubel een extra oude uitstraling. Het kan er dus gewoon bijhoren. En nee, een nieuw geleverd meubel ziet er niet precies hetzelfde uit als een showroommodel, want dit soort bewerkingen worden meestal met de hand gedaan en dus ziet niet ieder meubel er exact hetzelfde uit. Natuurlijk mag het niet extreem afwijken. Ik zou inderdaad antwoord van het bedrijf eerst even afwachten (zij zullen eerst moeten overleggen met fabrikant), wellicht kunnen zij dit verklaren en/of komen zij met een oplossing. Rechtsbijstand hoef je nog niet in te schakelen, want het is de bedoeling dat je het eerst zelf probeert op te lossen. Datzelfde geldt voor zoiets als een berichtje op radarforum etc. Zet een bedrijf niet meteen in kwaad daglicht. Wellicht bellen ze wel terug met een zeer plausibele uitleg of oplossing. Een paar dagen afwachten lijkt me niet zo'n probleem.
Met bewerkt bedoelde ik meer dat hij gebeitst is en zo Het is een gewone eettafel voor binnen, waarvan wij zelf kiezen om die onder de veranda te zetten. Ik ga ook nog niks inschakelen, geen naam van het bedrijf noemen e.d. ik was alleen benieuwd hoe jullie er over denken. Ik kan namelijk nogal scherp van tong zijn, wat dan misschien weer onredelijk overkomt..
Bekijk bijlage 349287 Om jullie een indruk te geven hoe het eruit ziet. Dit zit op meerdere plaatsen..
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik vind de foto persoonlijk nog vrij onduidelijk, aangezien de verpakking er nog om zit. Maar als er in het showroommodel helemaal niets zat, geen gaatjes e.d. dan mag je dat inderdaad niet verwachten in een nieuwe tafel. Je zou eventueel, mocht je er met de winkel niet uitkomen, een foto van het showroommodel kunnen gaan maken als vergelijking met de geleverde tafel mocht het toch nodig zijn om rechtsbijstand of iets dergelijks in te schakelen.
Maakt niet uit, had het misschien niet zo goed omschreven Ja ik heb de verpakking er bewust nog maar even om heen laten zitten.. Het showroommodel was inderdaad gewoon "netjes". Ik begrijp best wel dat een houten tafel er nooit hetzelfde uitziet als een ander. Daar heb ik ook geen problemen mee. Maar ik vind wel dat ik van een tafel van 850,- mag verwachten dat deze goed, netjes en heel is.