hoe lang last van de knip ?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Mvj, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Van de knip en de hechtingen heb ik helemaal geen last gehad. Wel van de schaafwonden die ik door de bevalling had, dat prikte echt onwijs als ik moest plassen. Maar dat was na 2 weken ook weer helemaal over. De hechtingen waren bij mij trouwens pas met 6 weken ongeveer opgelost.

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    van mijn eerste had ik ook heel erg last van de hechtingen, mega ontstoken enzo.
    moest ook in sodabadjes.
    maar waarom kan jij niet in een sodabadje?
    ik had gewoon een klein teiltje met een best wel brede rand, en doordat het teiltje van plastic was, boog ie wel mee en paste hij precies in de wc, hij bleef zeg maar met de rand aan de wcbril hangen.
    en daar zat ik dan met een tijdschriftje een minuut of 5 in.
    ze zeggen wel vaker per dag 5 minuten en ipv minder keren per dag maar dan langer.

3. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zag het niet zitten om met mijn dikke kont in een teiltje te gaan zitten , zag niet hoe ik het voor elkaar zou moeten krijgen ...
    heb door de bevalling erg veel last van mijn bekken waardoor ik dit niet zag zitten .....ik ga nu dus in de douchebak zitten en dat gaat redelijk , ben pas 1 keer gevallen :oops: t overeind komen gaat niet zo best in mijn eentje ...
    maar mijn knip is nog erg pussig ..zit me niet lekker ....had de vk vanmorgen gebeld maar die is juist blij dat er pus uit komt ...ze had zoiets van ja je bent intracutaan gehecht ...in die gevallen kan het pus er soms niet eens uit en dan ben je verder van huis .....

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik ben ook flink ingeknipt (vacuumverlossing) en binnenwaarts gehecht met oplosbare hechtingen. Die gingen na een week ongelofelijk trekken en er kon niks verwijderd of losgeknipt worden omdat ze binnenwaarts zaten :( Hel was het, erger dan de hele bevalling van 2 dagen bij elkaar.
    Wat een pijn zeg, ik kon niks meer.
    Bij mij ging het ook ontsteken, er kwam gele pus uit die vreselijk stonk.
    Ik heb heel veel gespoeld en gedoucht. Na 2 weken ben ik gaan wassen met lactacyd, toen durfde ik het ook pas aan te raken daar.
    Na 3 weken werd de pijn minder, ik heb 1 hechting gevonden die los was gekomen. Nu na 5 weken heb ik nog een vervelend schaafwondgevoel af en toe. Het helpt als ik er wat vaseline opsmeer.
    Ik vloei ook nog steeds en ben het zo zat. Dat maandverband, bah.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik heb een flinke knip gehad, en hoewel alles allang genezen is, heb ik er nogsteeds flink last van. fietsen enzo gaat niet, als ik het litteken voorzichtig aanraak doet het al pijn. ik heb het al laten checken door de vk, die zegt dat het er prima uitziet en dat er verder niks aan te doen is.
    lekker dan....

6. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @freesia : ai dat klinkt idd niet lekker .....

@jalea : dat duurt wel erg lang zo bij jou ...weet wel van mijn buuv dat ze een half jaar last van heeft gehad ...daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier is de knip niet helemaal goed gegaan in het ziekenhuis. Mijn huisarts en verloskundige vonden het een abnormale middeleeuwse knip ,ze hadden er geen woorden voor.

Mijn knip is voor een heel groot gedeelte mijn linkerbil in gegaan :(

Het is bij mij gaan ontsteken en wijken. De ontsteking heeft lang aangehouden ,temeer omdat ik ook een baarmoederontsteking had en er zodoende rotzooi uit bleef komen . Na ongeveer 6 wkn is de wond langzaamaan dichtgegaan. Nu 6 maand later kan ik weer normaal zitten en redelijk normaal naar het toilet. Ik mocht niet te vaak een biotexbadje gebruiken en max 5 min. Ik deed het in het begin 2x per dag ,daarna 1x.

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @mason : mag ik je vragen hoe die baarmoederontsteking voelde ?
    ben er erg bang voor omdat ik pussige afscheiding heb waar van ik vermoed dat het uit de vagina komt ....maar heb geen buikpijn !

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik had echt hele heftige buikpijnen en steken Ik kon mijn buik aan de buitenkant op een gegeven moment niet eens meer aanraken ,want dat deed al zo'n pijn.. Bij mij was het echt heel veel pussige uitscheidng. De pussige uitscheiding was er overigens voor de pijnen ,maar ik dacht toen dat het nog van de ontsteking bij de knip was.
    Nog een heel herkenbaar iets, het begon enorm te stinken.
    Na 2 hele zware antibioticakuren was ik er gelukkig vanaf :oops: :oops:

Als je het niet vertrouwd ,zou ik gewoon langs de huisarts gaan.

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik heb er toch wel n week of 4 last van gehad en nog is het erg gevoelig!

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @mason ; heb idd hele pussige afscheiding maar absoluut geen buikpijn ....afscheiding stinkt wel met de dag meer .....als het morgen niet minder pussig is laat ik de vk komen

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

Jul 5, 2007
    4,101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Bij mij stonk de afscheiding ook zo :(
    Was echt bang dat iemand het zou ruiken, zo sterk.
    Maar ging vanzelf over! Die bacterieen moeten er uit, doet je lijf dus goed.
    Zolang je geen koorts of pijn hebt... Ben je ongerust, gewoon even naar laten kijken!

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ik zit ook constant te snuffelen en angstvallig mijn benen bij elkaar te houden ....
    heb vanmiddag nog even de knip geinspecteerd maar heb 2 diepe plekjes er in zitten die pussen ...
    en dan heb je net in bad gezeten en gespoeld en dan nog is het pussig ......
    daar baal ik van , ik houd het zo goed schoon maar niks lijkt te werken ....

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik weet niet of deze tip al is gegeven (heb niet al je reacties gelezen)
    Ik maak altijd een biotex badje klaar op de volgende manier.
    Vuilniszak binnenste buiten over de wc bril heen doen, aan de achterkant de punten draaien en vastleggen onder de bril. Erop gaan zitten benen iets spreiden en dan de biotex met een maatbeker tussen je benen erin laten lopen.
    Na het badje schaar/mes in de vuilniszak prikken en klaar !

15. chocoladeijsjes

Oct 17, 2007
    13
    0
    0
    ik heb een grote knip mijn linkerbil in gehad. De oplosbare hechtingen loste niet op en heb ik er allemaal uitgewerkt.
    Na 4 maanden ben ik voor de zoveelste keer naar mijn huisarts gegaan. Die constateerde dat het ontstoken was en toen heb ik antibiotica gehad. Dat heeft goed geholpen.
    Nu is het alleen nog beurs. Maar fietsen en vrijen enzo gaat wel weer goed.

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik mocht van mijn VK gewoon 5 minuten per dag in bad (niet te vol gewoon een laagje) met badedas nooit ergens last van gehad (preventief gedaan) nu als ik ontsteking ergens heb, voila meteen badedas erin (niet de goedkopere versie maar die dure!) en meteen weg! dus is misschien nog een idee...

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ga het idd nog eens vragen aan de vk of de badedas mag ....zit nu vanaf woensdag 2 keer per dag in een soda badje maar dat zet geen zoden aan de dijk helaas

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier word soda afgeraden en Biotex juist aangeraden. Die voor de handwas. Weet even niet of dat de blauwe of groene is.

19. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben ook flink ingeknipt tot aan mijn linker bil. Ik ben zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant gehecht. Ik heb er ook erg veel pijn aan gehad. Er was een hechting op de 2e dag uit gegaan, dat is gaan wijken en deed erg veel pijn. Ik heb gekoeld (appelstroop in een zakje doen en in de diepvries leggen), bloot gelegen etc. Uiteindelijk is het wel geheeld. Maar de knip is nog steeds gevoelig, vooral tijdens weersverandering, sex en als ik ongi moet worden.

20. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou de vk is weer geweest .....ze vind de knip er niet mooi uitzien ....het bklijkt ook dat de hechtingen al omhoog zijn gekomen zonder hun werk te doen ....(slecht materiaal zh) ik heb 2 wijkende plekjes in de knip die erg diep en pussig zijn ...ze zij in 9 van de 10 gevallen komt het goed maar het zou wel eens een correctie kunnen worden als dit niet goed geneest :confused: :(
    fijn , ik ga er maar even van uit dat het wel goed geneest ....

ik mag nu nog maar 1 keer per dag in de soda trouwens ...en dan het liefst op de wc met de vuilniszak ...

Share This Page