Hoe lang last van een knip en blaaskatheter?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wieffie, Jun 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Misschien een vreemde vraag hoor maar ik ben 12 weken geleden bevallen van mijn zoontje en tijdens de bevalling heben een blaaskatheter ingebracht en een knip gezet. Enkele weken geleden ben ik bij de gyn geweest en bleek dat ik veel last had van littekenweefsel en ze heeft wat weggehaald met zo'n stokje. (met van dat branderige spul) Ik wilde toen ook graag de mirena laten plaatsen maar dat was nog niet zo'n goed idee. Toch blijft de plek van de knip wel erg gevoelig. Hoe lang mag dat zo blijven?
    Ook blijf ik een rot gevoel houden na het plassen, volgens mij van de blaaskatheter. Ik heb al een AB-kuur gehad voor blaasontsteking. Ik heb ook niet het idee dat het dat is maar kan er ook iets beschadigd raken ofzo met zo'n katheter?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Wieffie,

als je pech hebt blijft het litteken van de knip gevoelig en is het minder als je rustig aan doet en meer als je drukker bent. Daar kun je helaas niet zo heel veel tegen doen. Je kunt wel een middeltje halen om litteken weefsel te verzachten. Dit kun je bij natuurwinkels halen en ik denk ook bij de drogist. En de pijn bij het plassen zal inderdaad nog wel komen van de blaaskatheter. dit kan echt wel maanden duren, want door een katheter irriteer je toch de binnenkant van de urinebuis,. Bij de meeste mensen verdwijnt dit gevoel in de eerste weken, maar bij jou helaas dus nog niet.

Groetjes Brigitte

Share This Page