Hoe lang last van inscheuren?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Linnaea, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hoe land hadden jullie last van het inscheuren tijdens de bevalling? Ik zie zo vaak mensen al binnen een week weer lekker rondlopen en alles. Ik kan nog steeds amper een stap verzetten... Ben wel benieuwd wanneer dat minder wordt.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Na 7 weken ging ik zitten. En bedacht me later dat het geen pijn had gedaan haha.

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik ben niet gescheurd, maar geknipt. Het duurde echt wel een tijdje voor ik weer lekker kon lopen en vooral, ergens neerploffen ipv heel voorzichtig laten zakken met ingehouden adem. Toen ik zo ver als jou was, was het in ieder geval nog een beurse, pijnlijke en trekkerige bedoening, wat wel beter werd toen de hechtingen er uit gingen.

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik ben ook een klein beetje ingeknipt maar heb er eigelijk weinig last van gehad. Meer een branderig gevoel gehad en verder niets..

Gefeliciteerd met de geboorte van Wolf, hopelijk gaat alles goed en wat een stoere naam!

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben ingescheurd en ingeknipt en dat heeft wel een poosje geduurd voor het weer wat herstelt was. Daarbij nog een flinke schimmelinfectie gehad, dus voelde allemaal niet heel prettig.
    Wij zijn na een week wel even naar de winkels geweest, maar had echt de kinderwagen nodig om achter te lopen en liep dan heel rustig. Dit steeds wat meer opgebouwd.
    Ik ben er wel vanaf dag 1 echt goed op gaan zitten. Vanaf dag 4 ook 's avonds weer gewoon aan tafel gaan eten, vond dat warme eten op bed helemaal niks en dan ook goed op een harde stoel zitten. Dit heeft mij wel goed geholpen voor de pijn.
    Zat na een paar dagen in kleermakerszit op bed, daar stond de kraamzorg wel van te kijken, maar dat voelde prima voor mij, lopen daarin tegen was wat lastiger ja. :p

Maar neem echt je rust hoor, je bent net bevallen en de moeders die na een week alweer flink aan het wandelen zijn hebben meestal of een hele makkelijke bevalling gehad of willen iets te snel.
    Hier wilde ik in het begin ook te snel en daarom heeft het herstel ook veel langer geduurd.
    Dus liever nu even goed je rust nemen, des te eerder ben je waarschijnlijk weer herstelt.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Oh fijne vooruitzichten... Ik vind dit echt het ergste van die hele bevalling, die lange nasleep. Zeker omdat ik sinds 25 weken zwangerschap al bijna niets meer kon door heel veel pijn. Ben zo toe aan weer een lijf dat pijnloos functioneert.

Nouja, nog even doorbijten dus.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik was vrij fors uitgescheurd omdat dochterlief besloot als Superman eruit te komen met een arm en hoofd tegelijk ...
    Was nét geen totaal ruptuur.

Heb alleen de eerste week last gehad met zitten. Lopen ging de eerste dagen prima, daarna waren een aantal hechtingen aan het opspelen. Die heeft de VK er eerder uitgehaald en dat was een hele opluchting.

Maar al met al maar een week wat vervelend qua zitten. Maar als ik wat onderuit gezakt ging zitten of liggen had ik er verder niet zo'n last van.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bij de oudste ingescheurd en behalve het hechten zelf geen last van gehad. Eerste drie/ vier dagen geen strakke broek aangekund maar daarna geen centje pijn.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier gescheurd en gehecht. Trouw elke dag gespoeld en aan de lucht laten drogen. Verder veel gekoeld met bevroren natte inlegkruisjes en veel 'gezeten' (die druk was goed zeiden ze).

Ik liep denk ik na een week of anderhalf al wel weer redelijk makkelijk rond.

10. meid27

meid27 Actief lid

18 sep 2014
    450
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Ik had ook best veel last van het ingeknipte deel kon ook haast niet zitten pff geen pretje!

De verloskundige raadde mij Traumeel of Traumil creme weet ff niet hoe je het orecies schrijft aan.
    Dit is een creme wat voor een verlichting zorgt beetje op een gaasje doen van de creme en dat tegen je wond leggen gaasje mooi laten zitten.
    Mijn man heeft het toen gekocht bij de DA is niet super goedkoop maar helpt wel!!

Succes hoor!!

Liefs

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik ben ingescheurd en gehecht maar alleen zitten en plassen voelde niet zo prettig voor ik denk een week of 1,5. Rondlopen kon ik direct wel (de kraamhulp vond uiteraard van niet)
    3 weken na de bevalling hadden we weer seks 🙈 Maar toen voelde ik de hechtingen wel

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Er is dus niets van te zeggen zie ik ;) Zitten gaat hier juist prima, zolang dat is op een goede stevige stoel. Alleen zit ik wat scheef omdat ik maar aan 1 kant ben ingescheurd en gehecht. Op bed of op de bank zitten gaat minder lekker. En opstaan na gezeten te hebben is een drama want dan heeft het kraamverband tegen die hechtingen geduwd... Dan loop ik echt als een gans rond.

Ik merk wel dat nu ik vandaag met dunner kraamverband kan ik er minder last van heb met lopen en gaan zitten en opstaan. Maar na het zitten is het nog steeds dramatisch. Voelt het heel geïrriteerd en gezwollen aan.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier gescheurd en geknipt en daarna dus gehecht. Lopen ging hier eigenlijk wel redelijk. Zitten alleen op een harde ondergrond en dan recht zitten. Maar dan idd het opstaan na het zitten brrr...

Denk dat het 1,5 week heeft geduurd daarna ging het echt stukke beter. Heb wel enorm lang last gehad tijdens menstruaties (kon heel lang geen tampons in) en tijdens de seks. Maar heel stom ook dat was ineens over.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Waarschijnlijk gaat het al een stuk beter als de hechtingen eruit zijn. Dat is nu gewoon even vervelend. Zeker dat 'vastgeplakte' kraamverband, inderdaad daarmee loop je echt als een gans, maar echt dit waar je nu last van hebt zal met een paar dagen alweer minder worden als het goed is.
    Je zal merken dat het elke dag wat beter gaat.

Oh en wat ik hier ook regelmatig deed was gewoon in m'n blote kont op een matje of handdoek gaan zitten, kon de boel gelijk even luchten en plakte niet zo vast. :)
    Op bed liggen 's middags deed ik vaak ook in m'n blote kont, heb je ook minder kans op infecties e.d. als je het af en toe even lucht. Dat kraamverband maakt het juist broeierig, dus af en toe gewoon even 'lekker' luchten. ;)

15. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zorg dat verband hebt wat kan luchten, geen grote plastic strip.
    Advies van de kv om iets bepanthen op de wond te smeren, niet dicht smeren, maar zodat het soepel blijft en de wond niet plakt.

had 2 piepkleine scheurtjes hoefde gelukkig niet gehecht te worden. Wel nog 3 weken beurs geweest. Had vooral last van een zwaar gevoel.

Rusten na inspanning ;)

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ben ingescheurd en gehecht. Lopen ging wel, als een pinguïn :D maar zitten of liggen op een zij was naar. Ik heb een tijdje een kussen tussen mijn benen gehad om te kunnen slapen, ik ben een zij slaper.
    Na 10 dagen heb ik de vl gebeld omdat de hechtingen trokken. Ze hebben toen 4 hechtingen los geknipt. Daarna was dat weg en kon ik weer beter bewegen.
    Toen het eenmaal hersteld was, heb ik nog wat last gehad dat het opzette maar de gyn kon geen gekke dingen vinden. Heb toen lanette crème gekregen om het soepel te houden.
    Enige wat ik nu nog heb, is dat het bij vochtig weer, regen, hagel, sneeuw, of weer wat heel snel afwisselden, dat het trekt en een beetje opzwelt. Maar dat zou ook nog moeten weg trekken.

17. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Verloskundige heeft hier gisteren ook de hechtingen verwijderd. Voelde in eerste instantie een heel stuk beter maar nu heb ik er toch weer last van... Vooral na net een stukje te hebben gewandeld voelt het beurs aan.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Hier en knip en 2 scheurtjes, heb er weinig pijn aan gehad. Had ook een zware blaasonsteking en daar had ik meer last van.

Zitten voelde beurs en gezwollen maar geen pijn. Lopen ging zeer moeilijk maar meer door de ontsteking. duurde wel lang voor ik een lang stuk kon wandelen. Last van rug en benen. Na 6 weken op de fiets gestapt en dat ging wel goed.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier na 4 dagen geen last meer gehad. hechtingen waren er gedeeltelijk na 2 dagen al uitgevallen, zo goed genas het... kan echt verschillen. knip was wel een dikke week of 6. vreselijk

20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Khad een flinke knip en dus ook goed gehecht en een giga bloeduitstorting door de vacuunpomp EN een schoudertje dat vastzat
    K heb de eerste 2 weken niet op de bank kunnen zitten, of in bed of op ook maar ieta dat zacht was, dan trok t enorm. Een harde stoel ging wel, goed tegen de zwelling. Eig niet scheef gaan zitten, gewoon recht op de wond. De wond ging wijken dus dat was ellendig. 2 x dgs 10 min in een sodabadje doet wonderen!!! Daarna is de pijn even weg.
    En k plaste onder de douche, t beet echt vreselijk.
    Maar ineens werd de pijn minder en vanaf drie weken was de echte pijn weg!
    Lopen ging trouwens wel heel snel alweer goed, binnen een week ging k weer op stap. K zat vanaf 28 weken verplicht stil dus dat was een zegen. Daarna had k dan wel weer meer pijn.
    Je kan ook paracetamol nemen. Dat kan geen kwaad.
    Nu 8 weken later trekt t nog wel wat en jeukt t af en toe, pijn doet t allang niet meer.
    T was code rood rampgebied daar dus wellicht geeft dat hoop, t komt echt goed 😁

Deel Deze Pagina