Hoelang last van "ontzwangeren"?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Zonnetje13, Mar 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Mijn zoon is over ongeveer een week 11 maanden oud (jong;)) maar ik heb nog steeds super veel last van mijn hormonen.
    Ik heb veel hoofdpijn, ben vaak duizelig, sommige dagen verschrikkelijk moe, misselijk, lage rugpijn, zere borsten...
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie hormoonhuishouding weer gekalmeerd was?
    Nu ik vaker nadenk over een tweede kindje ben ik af en toe ineens heel erg bang dat ik opeens in een vervroegde overgang terecht kom..

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Bij mij een maand of 8 geloof ik, maar ik had het niet zo heftig als jij. Het kan wel tot een jaar duren zeggen ze, maar daar zit je al bijna op.
    Misschien kun je eens een afspraak maken bij je huisarts, het kan ook best iets anders zijn. Bijvoorbeeld een tekort aan ijzer of kalium of zo, daar krijg je ook dit soort klachten van.

3. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ja zat ik al over te twijfelen..maar ik heb vaker ijzer te kort gehad en daar had ik constant klachten van, ook erge hartkloppingen en snel buiten adem. Dat heb ik nu niet.
    Dit is echt met vlagen, van die hormoon-aanvallen :p

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik merkte met 9 mnd de eerste verschillen maar pas echt toen ik weer goed ongesteld werd (1e keer was meer druppelverlies) met ruim 11 mnd. Alsof m'n lijf en m'n hersens toen weer gereset waren. Ben heel blij dat m'n (goede) geheugen weer terug is!!!

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik heb nu nog steeds last van maagzuur :$ Ik maak sinds de zwangerschap te veel maagzuur aan. Heb nu medicijnen hiervoor maar voor hoe lang, is nog de vraag.
    En ik heb nog last van de hormonen die je week maken. Ik ben al van mezelf hypermobiel maar nu is het nog zelfs een tikkeltje erger ;) de fysiotherapeut zei dat het gemiddeld 1 jaar kan duren eer die hormonen uit je lichaam zijn verdwenen.
    En soms heb ik ook zere borsten, die zijn dan zo erg gespannen dat ik alleen een sport bh kan verdragen en liggen in bed is dan niet fijn. En heel soms komt er dan een paar druppels melk uit en dan ontspannen ze weer.

Share This Page