Vrijdag is het Sint pannekoek! Voor degenen die het niet kennen: Sint Pannekoek, ook wel geschreven als Sint Pannenkoek, is een door striptekenaar Jan Kruis bedachte feestdag. Sint Pannekoek heeft als datum 29 november en wordt gevierd met een maaltijd van pannenkoeken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Pannekoek Eten jullie vrijdag ook pannenkoeken? Welke pannenkoeken vind jij het lekkerst?
Wij zijn dan een weekendje weg met familie. Traditioneel altijd het weekend voor Sinterklaas. En dan eten we op vrijdag altijd nasi zoals alleen mijn vader hem kan maken. Dus geen pannenkoeken voor ons. Ik vind een spek-stroop pannenkoek het lekkerste.
Lekker pannenkoeken. Misschien eten wij die ook wel vrijdag. Ik weet het nog niet. mijn favoriet is spek kaas en stroop. Ook appel kaneel en suiker kan ik waarderen!
Bij deze genoteerd voor vrijdag. Ik denk dat iedereen dat wel kan waarderen hier in huis. Een spek-stroop pannenkoek is hier ook favoriet
Geen idee of wij dan pannenkoeken gaan eten. Ik vind spek kaas erg lekker. Man eet hem graag met kipsaté en dochter met stroop
Ik persoonlijk vind pannenkoeken niet lekker als avondmaaltijd*. Ik vind het een ontbijt of lunchgerecht. En dat eet ik regelmatig. Denk gemiddeld toch wel 4 of 5 keer in de week dat ik het als lunch of ontbijt eet. Ik vind pannenkoeken het lekkerst met een laagje ricotta, walnoten en blauwe bessen (gewoon uit de vriezer, lekker makkelijk altijd in huis). *Want ik wil veel groente bij mijn diner eten. Anders voelt het niet goed. Uiteraard kun je ook spinaziepannenkoeken maken of allemaal groente bakken en dan pannenkoekbeslag toevoegen of wortels er door heen blenderen maar mwaaa vind ik ook niet zo lekker
Mijn man heeft vroeger als bijbaantje in een pannenkoeken restaurant gewerkt. Dus was standaard dat hij de enige in huis was die ze bakte, ook voor visite etc hij wist hoe de speciale pannenkoeken gemaakt moesten worden. Als we in het weekend pannenkoeken eten, bakt hij ze vaak met kaas, spek en salami. Dat kan hij gewoon beter dan ik. Door de weeks bak ik ze dan omdat hij dan later thuis is vanwege werk en dan gewoon naturel en doen we er poedersuiker of stroop op. Bij naturel pannenkoeken gaan er hier ook meer op dan met specifiek beleg. En wat over blijft neemt hij dan mee naar zijn werk.
Wij doen mee, zoals elk jaar. Maar wel voor de lunch. Ik vind pannenkoeken ook geen avondeten, hooguit als aanvulling op een goedgevulde soep ofzo. Het lekkerst vind ik toch nog steeds appel/rozijnen/kaneel of kersen (met of zonder ijs/slagroom). Maar ik lust eigenlijk alles wel, zoet en hartig.
Ik vind ze niet zo. Maar sinds mijn man alles helemaal zelf maakt ipv uit een pakje vind ik het wel lekkerder.
Wij eten af en toe pannenkoeken voor avondeten. Vinden de kinderen helemaal geweldig. Anders eten ze toch ook geen groenten dus ach. Ik maak voor mijzelf altijd een paar pannenkoeken met appel, rozijn en banaan. Man vindt dat ook lekker, of met bijv wokgroenten. En dan mis ik het wel, het geen vlees eten, pannenkoek met spek en stroop zooo lekker!
Oh wat ik nog was vergeten te melden, een naturel pannenkoek met frambozenjam erop oprollen en dan echte, stevige, zelfgeklopte slagroom er overheen. Heerlijk! Of met warme kersen, vanille-ijs en slagroom
Ik hou niet van pannenkoeken, hooguit bij mijn toetje ofzo. Dochter houd er ook niet van dus ik denk niet dat we meedoen. Man en zoon eten ze weleens als lunch. Met spek-kaas-stroop en poedersuiker
O leuk! Ik denk dat we vrijdagavond pannenkoeken eten Mijn favoriet is met spek, appel en stroop. Koude naturel pannenkoek met suiker vind ik ook erg lekker
Nationale pannekoeken dag is toch altijd in maart? Wij zijn dol op pannekoeken thuis en eten het eigenlijk elke week wel een keer Edit; 20 maart 2020 is de volgende