Ik ben na de geboorte van Emma nu 2x ongesteld geworden. Voor de bevalling gebruikte ik altijd overdag tampons en 's nachts maandverband en zou die graag weer zo willen gaan doen. Maar nu krijg ik alleen 's ochtends de 1e tampon er wel zonder moeite in, maar daarna doet het zeer om de nieuwe erin te krijgen en gebruik ik dus toch maar weer de rest van de dag een maandverband. Ik heb met geslachtgemeenschap geen last, dus vraag me af hoe dat dit kan komen. En misschien dat iemand tips heeft zodat het me toch weer zou kunnen gaan lukken om overdag tampons te gaan gebruiken.
Misschien dan een andere maat tampon gebruiken? Je verliest misschien minder bloed en dan kan een te grote tampon zeer doen.
Ik heb dit ook gehad en zelfs soms nog Kyra is 9 maanden nu, maar bij mij was het ook gevoelig. Het komt vanzelf wel weer. De laatste keer kon ik zonder al teveel pijn eindelijk weer en tampon indoen. Begin inderdaad met een kleinere maat, dus stel je hebt normaal super, dan doe je nu een keer normaal. Maar maak je niet druk als het nog niet prettig is, dan komt vanzelf wel weer
ik werd na 7 maanden ongesteld en had het ook nog hoor. En ik merk dat als het bloedverlies minder wordt ik nog steeds heel moeilijk een tampon in kan brengen. Probeer eens met zo'n silk laagje, werkt bij mij wel beter...
Hier heeft het ook lang geduurd voordat ik weer zonder pijn een tampon kon gebruiken. Denk pas zo rond de 6e maand na de bevalling of zo.