Hallo, Ik heb mijn oudste dochtertje (nu 2 jaar) ook lang bv gegeven, tot ze 7 maanden was ongeveer. Ik had daarna in die week heel even een beetje last maar niet echt veel. Nu ben ik bij mn jongste (10 maanden) gestopt met de bv (toen ze 9 maanden was, heb een tijdje alleen nachtvoeding bv gegeven, dus maar 1 of soms 2 voedingen per dag/24uur) Maar ben alweer een tijdje geleden gestopt, denk nu 2 weken terug, dus echt volledig gestopt, maar heb erg pijnlijke borsten die soms nog wat lekken, meestal s nachts. Dit herken ik niet va mijn oudste dochtertje. Het is best pijnlijk, tenminste niet de hele tijd maar als mn dochtertje er met verschonen soms tegenaan trapt en met slapen (op mn zij/buik). Verschilt dit per keer hoeveel last je hebt, hoe lang duurt het gemiddeld voor het weg is? Alvast erg bedankt!! Groetjes Pantoefje, mama van 2 meiden
Hoi, Als je borsten pijnlijk zijn omdat ze toch weer gevuld zijn kun je ze het beste af en toe nog een keer legen. Je hoeft ze dan niet volledig te legen, maar wel tot ze in ieder geval weer soepel zijn. Misschien ben je toch net iets te abrupt gestopt. Om de paar dagen nog even wat afkolven kan dit oplossen. de intervallen maak je dan steeds groter tot je merkt dat het niet meer nodig is. Linda Offereins
Hoi LInda, Bedankt voor je antwoord. Naar mijn idee ben ik wel heel geleidelijk gestopt (sowieso vn volledig naar maar 1 voeding, heb ik wel lang over gedaan, zeker een maand. Had nl geen haast dus vandaar.. Maar toe dus heel lang 1 voeding gegeven, heel soms 2. Maar ik merkte dat de voeding op een gegeven moment veel minder was (had ik ook over gelezen als je maar 1 voeding geeft). Dus op een gegeven moment helemaal gestopt. Had alleen niet snel erna last maar dus pas 1,5 week erna ofzo begonnen de pijnlijke borsten en het lekken. Maar dat is dus normaal? (omdat ik het niet herken van de oudste die ik ook lang bv heb gegeven) Dus ik zou toch een paar keer moeten kolven. Ik had alles al opgeruimd maar toch maar weer tevoorschijn halen dan. Bedankt! GRoetjes