Even een kort vraagje. Tijdens het drinken klemt mijn dochtertje steeds vaker en harder. Het is net uit te houden, maar af en toe toch wel behoorlijk pijnlijk aan mijn tepels. Hoe kan ik hiermee omgaan? Wat kan ik doen om dat klemmen te voorkomen of te stoppen op het moment dat ze klemt?
Een baby gaat de borst klemmen omdat het blijkbaar de enige manier is om de tepel in de mond te houden? Misschien kun je eens proberen om je baby nog een heel stuk dieper in je borst te duwen op het moment van aanhappen. Als ze de tepel goed in haar mondje heeft, ligt hij rustig tegen het verhemelte en hoeft ze niet te klemmen. Hou haar ook gedurende de hele voeding dichtbij de borst. groet Linda
Nou, ze drinkt eigenlijk goed en dan meer aan het einde van de voeding begint ze met klemmen. (als ze wat vermoeider wordt of voldaan is) Ook pakt ze af en toe vrij wild de tepel vast en trekt dan al zuigend haar mondje eraf. Trekt haar hoofdje weg, zeg maar. Dit zijn echt fratsen van de laatste tijd, eerst deed ze dat niet. Ik voed haar altijd liggend en op dezelfde manier, dus daar is eigenlijk niks in veranderd. Zou ze al tandjes kunnen krijgen en dat ze dat daarom doet misschien? Ik zie nog niks, maar ja....
Ja, dat soort trek-werk gaan ze wel eens doen als ze wat ouder worden. Vaak is het zo; hoe rustiger de omgeving, hoe rustiger het drinkegedrag van de baby. Je zegt het is van de laatste tijd, misschien gaat het ook wel vanzelf weer weg, geef het dan maar even wat tijd. Linda