hoe lang laten drinken ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kris8, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hey !

    Even een vraag. Hoe lang laten jullie je baby drinken ? Mijn dochter dronk eigenlijk vanaf het begin zo`n half uurtje aan de borst, maar dat wordt steeds langer. Nu ruim een uur per keer. Als ik haar er eerder afhaal wordt ze boos en ze blijft happen, dus lijkt ook echt nog honger te hebben. Ik voed met een tepelhoedje, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft ? Maar het breekt wel op. S`nachts komt ze nog om de 3 uur meestal en als ze dan steeds een uur drinkt is het dus steeds 2 uur ertussen en ik ben niet zo`n vlotte inslaper, dus slaap ik steeds uurtjes ..

    Iemand een idee of dit normaal is ?
    B.v.d. voor het lezen !
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Waar je even op moet letten, is het kinnetje: als die lange halen maakt, drinken ze echt. Zijn dat korte(re) rukjes, dan drinken ze niet, maar sabbelen alleen.... Is dat het geval, dan kun je gewon afkoppelen en 's nachts manlief ook eens aan de bak laten :)
    Wat is trouwens de reden dat je met tepelhoedje voedt? Is er een mogelijkheid dat het nog zonder gaat lukken?
     
  3. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,

    Ik gaf de eerste 4 weken ook met tepelhoedje omdat mijn dochter niet goed wilde happen. Na 4 weken heb ik weer geprobeerd zonder tepelhoedje, en ze dronk meteen echt super goed en veeeeel korter. Ik was ook steeds zo lang bezig als jij.

    Nu is ze een half jaar en drinkt meestal maar totaal 15 min ongeveer.

    Dus probeer anders eens zonder tepelhoedje.

    Succes!
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hier ook zo kort mogelijk een tepelhoedje gebruikt. Door die hoedjes liep mijn productie heel rap terug.
    Ik had hem voor een hele beste kloof / korst eigenlijk....(auw auw).
    Toch blijven proberen zelf te laten drinken, dan krijgen ze echt meer binnen en je borsten beter gestimuleerd.

    Inderdaad, kijk naar OF ze wel ECHT drinkt, anders afkoppelen.
    Nu laat ik mijn zoon nog wel eens nasabbelen...maar dat doe ik dan expres aan de borst die wat lui is :D
     
  5. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dank je wel voor de antwoorden ! Ga proberen zonder tepelhoedje .. ik gebruik het omdat ze steeds de borst losliet en niet goed aanhapte. Zonder moest ik haar steeds bijvoeden ( ze lag de eerste week in het zh dus moest voldoende binnen krijgen ) met tepelhoedtje dronk ze ruim voldoende. Maar ik ga nu i.d. maar eens proberen weer zonder
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Proberen kan altijd. Ik hoop dat het DE oplossing is (voedt ook veel fijner vind ik zelf).
     
  7. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is heel normaal dat je kind om de 3 uur komt met 4 weken.
    Tepelhoedjes zijn idd niet bevordelijk voor een goede drinktechniek.
    iedere keer dat je kind komt, aanleggen en laten drinken, dna eventueel verschonen of boertje en dan als toetje de andere borst.
     
  8. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja ik laat haar ook elke keer als ze komt drinken, maar vroeg me dus af of het normaal is dat ze vaak ruim een uur drinkt.
     
  9. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Maaarrrrr...je kunt altijd nog beter met tepelhoedje voeden als stoppen met de bv.

    Mijn dochtertje kan dus echt niet aan mijn borst drinken zonder tepelhoedje, hoe vaak ik het ook probeer. Ondertussen drinkt ze al wel 4 maanden aan de borst en is mijn productie nog steeds vreselijk veel (teveel). Ik wou dat het wat terugliep.
    Desondanks drinkt ze niet lang en slaapt ze door. Ze drinkt overdag 15 minuten en de laatste voeding voedt ik ongeveer driekwartier.

    Ik zou niet weten wat je hier aan kunt doen. Je hebt wel een goede tsr???
     
  10. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Met borstcompressie kun je ook je kindje stimuleren sneller te drinken. Op borstvoeding.com kun je lezen hoe dat moet.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen hadden het tepelhoedje de eerste 10 weken echt nodig, anders dronken ze niet. En toen opeens, van de ene op de andere dag wilden ze het niet meer.

    Let wel heel goed op de drinktechniek van je kind. Langer over een voeding doen kan duiden op een slechte drinktechniek. Je ziet wel vaker dat kinderen na een week of 4 opeens slordiger gaan drinken.
    Kwestie van aanleggen en losmaken tot ze goed hapt.
    Je kunt op youtube voldoende filmpjs vinden waar het wordt uitgelegd.
     
  12. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ze drinkt op zich goed en ik heb ook goed toeschietreflex. Ze laat alleen pauzes ertussen. Dus ze drinkt 5 min. fanatiek en dan 2 a 3 min amper, dan weer een tijdje goed dan weer even minder. Ik denk omdat het haar moeite kost vanwege het tepelhoedje.
    Heb gisteravond haar steeds consequent van mijn tepel afgehaald als ze niet meer dronk en opnieuw aan laten happen als ze dan niet weer ging drinken andere bost en dronk ze dan nog niet gelijk gestopt. Zo heeft ze nu dus sinds gisteravond steeds ongeveer een half uur gedronken en blijkbaar genoeg, want ze laat genoeg tijd tussen de voedingen.
    Behalve vannacht iedere keer geprobeert om na ongeveer een minuutje het tepelhoedje weg te halen, ze hapt dan goed aan drinkt een paar slokken en laat los. Ik kijk het het weekeinde nog even aan anders bel ik maandag de lactatie-deskundige van ons cb. Misschien kan die nog eens meekijken !
    Dank jullie wel voor de antwoorden.
     
  13. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Net de laatste voeding heeft ze zo`n 20 min. zonder tepelhoedje gedronken ( de eerste paar minuuten heb ik het wel gebruikt zodat mijn tepel goed naar buiten was zegmaar... ) Tussendoor ook weer even terug gedaan omdat ze steeds losliet en niet meer aangehapt kwam en daar bozig van werd. Maar het begin is er.
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Zo heb ik het ook afgebouwd hoor. Niks mis mee toch?
    Even wachten tot ze melk krijgt, goed laten drinken, hoedje eraf en het begin is er inderdaad. De melk stroomt vlot als ze weer gaat drinken en je tepel staat keurig paraat!
    Goed bezig lijkt me hoor!
     

Deel Deze Pagina