Ik zag bij babydump mooie aanbiedingen van de tomme tippee handkolf en elektrische kolf. Bij mijn dochter gebruikte ik de avent handkolf, deze later uitgeleend en en toen ik deze terug vroeg bleek de kolf te zijn weg gegooid. En bedankt..... Maar goed. Ik zal grotendeels live voeden en heb dus niet veel interesse in een dure kolf, nu liep ik tegen deze aanbiedingen aan: 49,95 voor handkolf met diverse toebehoren (flesjes, sterilisator ed) 89,95 voor de elektrische variant. Ik durf best al voor mijn bevalling een kolf te kopen, omdat ik er niet bang voor ben dat voeden niet zal gaan lukken. Nu zou ik graag wat ervaringen lezen over de tommee tippee kolven. Groetjes.
Ik heb de handkolf gehad en vond het een waardeloos ding. Ik kon er niks uitkrijgen. En was nog pijnlijk ook. Nu een advent handkolf en die werkt heel goed. ik zou liever iets meer betalen en voor advent gaan
Toch zou ik aanraden om te wachten tot na je bevalling. Als je je eerste hebt gevoed, zullen je borsten het wel prima doen , maar het kan ook gebeuren dat je kindje het niet meteen prima doet en dan wil je misschien wel een wat betere kolf. Mijn (reuze)meisje bleek bijvoorbeeld niet sterk genoeg om mijn borsten leeg te drinken en ging steeds slechter drinken nadat de stuwing weg was en uiteindelijk afvallen. Zij moest dus bijgevoed met de fles en ik kolven. Ik heb dus een dubbelzijdige kolf gekocht. Nu is ze overigens volledig aan de borst nadat ze een week geleden ineens beter ging drinken, ze is nu 5 weken . Mijn eerste heb ik probleemloos 20 maanden gevoed, dus ik verwachtte ook geen gekke dingen (en mijn voeding kwam ook prima op gang)... Alles is dus wel goed gekomen na de eerste hobbel, maar je weet dus nooit hoe het loopt
Ja daar heb je gelijk in. In ga er nog eens goed over na denken. Hier gevoed tot 26 maanden. Wat fikn dat je dochter nu volledig aam de borst is.