Hoe lang laten huilen? meningen zijn zo verdeeld..

Discussie in 'Verzorging' gestart door Eiland, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    20 minuten????

Hier 8 weken lang veel gehuild. Bleek KMA/soja-allergie te zijn. Grotendeels van de dag had ik haar dan bij me, en veel aan de borst, dan was ze stil.
    's Nachts sliep ze gelukkig goed.
    Toen ik op dieet ging, kregen we een heel ander kind.
    Het slapen in haar eigen bedje overdag was even wennen maar met 3 maanden ging dat prima. Hier jengelde ze vaak even 5-10 minuten maar dat noem ik geen huilen. Dat was een zeurderig huiltje met steeds een stilte. Als het doorzette en ze echt ging huilen, ging ik erheen. Soms nog even een slokje drinken en als ze niet wilde slapen, probeerden we het later wel weer

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    :D...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je vindt dat grappig?:$

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nee, maar ik schreef bij voorbaat al dat niet alle moeders hier tegen zouden kunnen. Begrijpelijk. Maar zie hier het resultaat.....
    Tja...ik somde alleen het advies van ons CB op (wat bij ons gewerkt heeft)

6. zogelukkig

Advies idd. Dus niet iets wat je op hoeft te volgen als je er niet achter staat. Als je baby na 5 minuten weer begint met huilen, beginnen die 20 minuten weer opnieuw te tellen? Zo kan je baby dus uren blijven huilen. Verschrikkelijk...

Ik vind het heel fijn hoor dat het heeft gewerkt bij jullie en dat je kind snapt dat mama toch niet komt.

7. adi

adi Niet meer actief

Hoezo? Wordt dat toegepast op de moeders in de wachtkamer op zo ;)? Wat daar geldt hoeft toch niet thuis te GELDEN?

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Sorry maar omdat de meeste dame's blijkbaar z'n tegenstanders van het cb zijn betekend niet dat iedere moeder dan maar een tegenstander hoeft te zijn.

Als jullie goed lezen dan lees je dat smile zelf aangeeft datdit bij haar kindje wel werkt.
    Dus kom op zeg begin dan niet weer meteen commentaar over het cb te geven.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

tjonge, ik ben ineens misselijk, 20 min? en dat geldt dan al voor een (heel klein) babytje, waarbij dit de enige vorm van communicatie is? en als hij na 18 min even stopt en weer opnieuw gaat huilen, begint het gewoon van voor af aan. 2? 3? 6? keer achter elkaar? ik zeg maar helemaal niks denk ik. ik moet dit soort topics niet eens meer lezen eigenlijk. (ow, ik ben verder geen tegenstander van het cb hoor, maar bij ons roepen ze dit gelukkig ook niet.)

10. adi

adi Niet meer actief

Oh nee hoor, ik ben totaal geen tegenstander van het CB, maar de onze heeft ook geen 'geldende regels' die ze ouders opleggen. Het zou wat zijn, het is namelijk een adviserend orgaan, geen wet.
    Daarom maak ik ook een opmerking over iets dat 'geldt' bij een CB, vraag me af hoe zoiets 'opgelegd' wordt.

Oh, en onze CB adviseert de moeders gelukkig om zich goed te informeren en in te lezen in de achtergrond van verschillende methodes en dan te bedenken WAAROM sommige denken werken bij een baby. Wat gebeurt dan in dat hoofdje?

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat een rottige opmerking zeg :$

12. adi

adi Niet meer actief

Sorry, maar wat denk jij dat het anders is?

Dat een kleine baby voor zichzelf redeneert:
    'oh, nu is het bedtijd, en ik heb korter dan 20min achter elkaar gehuild, dus betekent dat ik niet wanhopig genoeg ben, en dat ik mijn ouders aan het manipuleren ben en nu goed opgevoed word dat dat dus niet kan. En dat ik braaf in mijn eentje moet slapen, Ok dan doe ik dat.'

En baby tot een maand of 11-13 heeft nog amper benul van ruimte en tijd. Als die huilt wil die dat mama komt, waarom? Omdat ie mama nodig heeft. Hij weet niet dat mama beneden zit, of dat ie maar 10min heeft liggen huilen. Hij ziet mama niet, dus ze is er niet, zo simpel ligt dat. En tijdsbesef is er al helemaal niet, elk minuut duurt eeuwig lang, vooral als de baby bang is.

13. zogelukkig

Nee, de waarheid!

De cortisollevels lopen zo hoog op bij baby's die lang moeten huilen, dat ze uit overlevingsdrang hun huilen zullen staken. Komen er op jonge leeftijd teveel stresshormonen vrij dan heeft dit gevolgen voor later.
    Een baby net uit de baarmoeder heeft warmte en liefde en aandacht en troost van mama en papa nodig. Geen laten-huilen-regels van een of ander adviesbureau.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke even buiten hoelang je je baby laat huilen.
    Onze zoontje die huilt eventjes voordat hij in slaap valt ook waneer hij na 3 kwartier wakker wordt huilt hij weer eventjes om in zijn nieuwe slaapje te komen.
    Als ik meteen na boven ga om hem te troosten dan gaat hij alleen maar nog harder huillen.
    Als gevolg dat ik hem bij me moet nemen en hij niet meer in slaap valt.
    Daarna het gevolg dat hij te moe is om zijn flesje leeg te drinken.
    Ik snap dat een kindje niet weet dat er maar zoveel minuutjes voorbij zijn.
    Maar in onze situatie is het wel het beste om hem even te huillen.

Daarom vindt ik dat iedere moeder zelf een beetje moet kijken wat voor haar en dr kindje werkt.
    En soms is dat laten huillen hoe zielig dat ook klinkt.

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Tjah voor sommigen kan t een als een rottige opmerking overkomen, maar ik ben t er helemaal mee eens!!! Je draagt je kindje 9mdn in je buik soms zelfs overtijd en elke dag ben je bang voor een miskraam ( sommigen) en eindelijk komt je wondertje gezond en wel ter wereld! 9 mnd veilig in buikje gezeten en nu op de grote wereld met alles eromheen....en dan moeten ze gelijk ff weten en aanleren dat in bed liggen bedtijd betekent? Nou nee srry, ik ben al bij me kids voordat ze beginnen met huilen maar beginnen te kreunen, wil gwn kijken wat er dan scheelt. houd t kreunen op loopt mama weg nadat ik nog even dekentje over ze heen trek zachtjes en een aai over bol, gaat t over tot huilen dan pak ik ze op en aai ze over hun rug, praat zachtjes dat t okay is en wieg ze lekker in mijn armen tegen me borst aan... wrm o een kleintje laten huilen of iets willen aanleren? Snappen ze tog niet tot een jaar of 1 idd zoals ADI al aangaf! Iedereen moet t zelf weten natuurlijk waat ze doen en hoe ze t doen, maar mensen mensen mensen t zijn nog baby! Geef ze de warmte, veiligheid en geborgenheid die ze vragen bij zo een huiltje...Dus t antw op hoelang laten huilen? Nou ligt eraan wat voor huiltje t is, mijn zoontje heeft krampjes dus ligt op zijn buik en moet altijd ff 3min ong kreunen, kronkelen en jammeren voordat ie wegvalt maar dit wilt ie liever in zijn bedje dan in onze armen ( rust en regelmaat) maar als t een echt huiltje is en soms meteen uitkrijsen en niet willen slapen of liggen ja dan houd t op, ff bezighouden en wiegen wiebelen rondlopen en dan vallen ze vanzelf een x weg :) dus hier geen tijd voor laten huilen, want met opzte laten huilen doen wij niet aan ;) nog lang niet ...

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik was al op mijn handen gaan zitten, dus zeg alleen maar: EENS!

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    en eens...

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik hou me ook maar even in, ik sluit me aan bij MvS.

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    baby's huilen nu eenmaal en hebben denk ik dan even mama nodig. snap nooit waarom je 9 mnd wacht op je wonder dan baalt omdat ze niet meteen doorslapen of huilen omdat het niet in eigen schema past. kinderen moeten al zoveel, baby's op deze manier ook, snap het niet. hier sliepen meiden laat door, zat 4 keer per week met ze op maar laat ze gewoonweg niet huilen als ze mij nodig hebben. hier zegt cb ook geen 20 minuten, geloof iets van 10, dan 9, 8 enz. Ben blij dat ik geen moeder ben die niet thuisgeeft

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Omdat het in sommige gevallen niks mee te maken heeft dat de moeder wilt dat de baby door slaapt.
    Maar omdat het simpel weg niet gezond is als een baby oververmoeid raakt.
    Zoals bij ons bijv. het geval was.
    Kijk als je kindje er baat bij heeft en rustig van wordt als je hem/haar troost dan is dat super en dan moet je dat doen.
    Maar wat jammer is is dat sommige moeders meteen denken dat alleen die manier een goede manier is.
    Wat ik al een paar keer gezegd heb is dat ieder moeder zelf moeten kijken wat voor haar kindje werkt.

Deel Deze Pagina