Wat ik wel jammer vindt is dat hier soms gedaaan wordt alsof het de grootste misdaad is om je kindje te laten huillen. En dat er soms meteen aanvallend gereageerd wordt zonder eerst eens verder te lezen waarom sommige moeders het anders doen. Ook vindt ik het jammer elke keer weer te lezen dat er vanuit wordt gegaan dat moeders die haar kindje laat huillen dit alleen maar voor een eigen doen. Dus de nacht doorslapen etc. Wat dus niet altijd het geval is.
He? Een kind dat tig keer 20 minuten moet huilen raakt pas oververmoeid! Uiteindelijk zal het van uitputting in slaap vallen, niet omdat het tevreden was! Kijk; ik had een huilbaby en die was ook niet altijd meteen stil als ik hem dicht tegen me aan had, maar hij hoefde nooit alleen te huilen en voelde iig mijn kalmerende signalen. Een baby lang alleen laten huilen is nergens goed voor, integendeel. Idioot dat cb's dit soort adviezen geven!
Ten eerste ik laat mijn kind geen 20 min. huillen dat deed iemand anders hier. Ten tweede als ik mijn zoontje uit bed haal en hem bij mij houdt dan gaat hij simpelweg niet slapen. Geloof me heb het allemaal al geprobeert. Met het gevolg dat hij over vermoeid raakte en slecht begon te drinken. Nu laat ik hem 5 min. huillen ga dan even na boven voor zijn speen en een aai over de bol. En ga dan weer naar beneden. Voor MIJN zoontje werkt dit.
agnes zeg wat ik vind en wat voor ons werkt en hoe ik ertegenaan kijk en dat gaat niet over mensen die 5 minuten laten huilen maar over steeds 20 minuten laten huilen. Heb volgens mij ook nergens gezegt dat mijn manier DE manier is. Ieder moet zelf weten wat hij of zij doet maar dat is hoe ik ertegenaan kijk. En hier raken ze idd oververmoeid als ze alleen maar huilen en zijn trouwens echt niet meteen stil bij mij maar mogen dan in mijn armen huilen.
daar zijn prima inbaker methodes voor, als een baby niet in slaap KAN vallen.daar is namelijk meestal een goede REDEN voor.
Nee, maar een baby die door even te laten huilen leert zelf in slaap te vallen en vervolgens structureel veel beter slaapt, is naar mijn inziens echt wel veel beter af. Dan zal het veel minder vermoeid zijn, en dat is veel beter voor de ontwikkeling. Mits er geen lichamelijke oorzaken zijn. Bovendien, de situatie van jou en je zoontje was volkomen anders dan een baby die goed in zijn vel zit maar simpelweg moeite heeft zelf in slaap te vallen.
Wat TS het beste kan doen ga ik trouwens niet zeggen. Ik vind dat ze zelf over de situatie moet oordelen. Ik heb 2 kinderen totaal anders benaderd. De oudste heb ik laten huilen en binnen mum van tijd sliep hij als een roos. Dat voelde als de beste manier, vooral omdat ik wist dat hij verder niets mankeerde en dat het niet zelf in slaap kunnen vallen echt het enige probleem was. Mijn jongste daarentegen liet ik niet huilen omdat ik wist dat hij zich gewoon niet happy voelde. En dat het niets te maken had met niet zelf in slaap kunnen vallen, maar omdat hij zich niet gemakkelijk genoeg voelde om uberhaupt te kunnen slapen.
Maar ik heb het toch ook over lang/? x 20 min. laten huilen? Dat is echt voor geen enkele baby goed, of het nu lichamelijk ok is of niet! Ik heb het helemaal niet over die paar minuutjes om in slaap te komen.
Wij gebruiken al de puckababy echt inbakeren mag hij niet omdat hij in een stuit heeft gelegen. Ons zoontje heeft idd reflux. Maar gelukkig is dat onder controlle door medicatie. Dit weet ik omdat hij eerst een echt pijnlijk gezicht trok en nu niet meer. Door onze ka is zelf verteld dat ik hem beter eventjes kan laten huillen. Hij valt namelijk als ik hem in bed leg wel gewoon in slaap. Maar na 45 min. wordt (net als de meeste baby's) wakker en komt dan moeilijk in slaap. Onze ka legde uit dat dit te maken kan hebben omdat hij voorheen met pijn wakker werd en nu weer de vertrouwen in het slapen terug moet krijgen. Dit werkt dus niet als ik meteen bij de eerste kik bij hem sta. Nu ong. 2 weken verder begingt deZe methode voor ONS heel goed te werken. Hij slaapt vaker door en is minder moe en drinkt daardoor beter. Lacht veel en is een lekker actief kindje.
Kinderen die er echt moeite mee hebben, verkeren vaak in een patroon die moet worden doorbroken. En dat is gewoon niet zo simpel. Ik liet mijn oudste dus wel langer dan een paar minuten huilen, al ging ik wel regelmatig naar hem toe. Ik haalde hem alleen niet uit zijn bed.
Maar daar heb ik het toch niet over? Ik heb alleen maar zo fel gereageerd op moeders die hun kinderen 20 minuten of 2 of 3 of 4x 20 minuten alleen laten huilen!
Maar dan nog jij kent die moeder en haar kind niet. Jij weet niet wat voor die moeder en haar kind werkt. Dus wat geeft jou dan het recht om haar zo te beoordelen.
het is toch gewoon haar mening. Vind trouwens dat je best een oordeel mag hebben over constant 20 minuten laten huilen, zoals het gezegt wordt moet dat desnoods de hele nacht door, vind ik persoonlijk ( dus MIJN mening of oordeel wat jullie willen) onder mishandeling vallen en daar mag je volgens mij best iets over zeggen. ( en dan heb ik het niet over aantal minuten in slaap vallen)
Ik geef alleen mijn mening, dat is gebruikelijk op een forum. En nee, als het gaat om kleine hulpeloze baby'tjes lang alleen te laten huilen ben ik behoorlijk fel ja en ik ben niet de enige zag ik. Het is natuurlijk onzinnig om te stellen dat iets werkt als een kind daarvoor 20, 40, 60? minuten moet huilen. Tuurlijk valt die baby uiteindelijk afgemat en totaal ontredderd in slaap! Hoei, werkt goed zeg! Ik ben er nu wel klaar mee, val in herhaling.
Ik sluit me hier wel bij aan. Al die "laten huilen" methodes komen er uiteindelijk op neer dat een baby doodmoe wel een keertje in slaap zal vallen. Vaak na een paar dagen, max een week al resultaat! En wat heeft je kindje dan geleerd? Zelfs als ik hysterisch om mijn moeder huil, komt ze niet. Heel goed voor de verdere ontwikkeling. Mijn jongste zoontje slaapt 's avonds ook heel moeilijk in. Als ik geluk hebt slaapt hij aan de borst in, maar dat lukt niet altijd. En ja, soms merk ik inderdaad dat als ik hem een paar minuutjes laat huilen, hij zelf in slaap valt. Maar dan heb ik het over maximaal 5 minuutjes en in die 5 minuten ben ik waarschijnlijk al 3 keer binnen geweest om hem een kus te geven of te laten weten dat ik er ben. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen een jonge baby met wie je nog niet woordelijk kan communiceren 20 minuten of langer (alleen) te laten huilen en denk echt dat dit emotionele schade toebrengt. Maar ja, verschillende mensen, verschillende meningen, verschillende opvoedingen.
Los van het de vraag wat nou wel of niet goed is, ik vind dat er altijd absurd fel wordt gereageerd op dit soort onderwerpen (en niet alleen dit, maar ik zie het ook regelmatig terug in topics over wel of geen borstvoeding) Je wordt bijna gelyncht als je zegt dat je je kindje weleens 15 of 20 minuten laat huilen, ik ga me gewoon plaatsvervangend schuldig voelen en dat lijkt me toch niet helemaal normaal. Iedere moeder volgt toch haar gevoel en doet toch datgene wat het beste werkt voor haar kindje? Er is niet maar één manier en zeker niet maar één goede, maar die indruk krijg ik hier wel.