Hoe lang laten huilen? meningen zijn zo verdeeld..

Discussie in 'Verzorging' gestart door Eiland, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nou nou, wat een pittig antwoord.
    Nogmaals: ik geef alleen het advies door van ons CB bij huilbaby's die verder 'gezond' zijn. En die ook geen poepbroek hebben of een boertje dat dwars zit. Het woord 'geldt' is misschien (voor sommigen dan) wat ongelukkig uitgedrukt. Een tip is beter gezegd. Nogmaals: niemand is verplicht dit op te volgen. En wij hebben ons kind echt niet uren laten huilen en ons kind heeft zich echt nooit eenzaam gevoeld. Het is wellicht het proberen waard als je alle andere mogelijke huiloorzaken al bent nagegaan.....

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    #62 Smile, 2 sep 2011
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
    En wie bedoel je daar nu mee dan?????????????????????????

Enne, thanks meiden (die wel of niet mee eens) met 'fatsoen' hebben gereageerd. Doet me weer goed:)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het hangt van je kind ad. ties hoefde ik niet te laten huilen, hielp niets. sam laat ik soms wel huilen, en ja soms ook wel twintig minuten ook. Ik ga dan steeds bij hem kijken maar laat hem wel liggen. Hij valt dan in slaap tot zijn volgende voeding.

Het ligt er wel aan hoe hij huilt. En natuurlijk huilt hij met een reden, hij wil dan bij mij zijn! Maar ik merkte dat met het bij mij blijven hij veel minder sliep, daardoor overprikkeld raakte en dan pas echt huilde uit nijd! Dus ja, dan maar even laten huilen om in slaap te komen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

#64 Foxter, 5 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2011
    Wij kwamen er na een paar weken achter dat ons kind 20 minuten moest huilen voor ze in slaap viel.
    Ik pakte haar steeds te snel op zodat ze gewoon niet haar rust kreeg. Mijn man heeft op een gegeven moment de babyfoon uitgezet en de kookwekker op 20 minuten gezet, en gezegd dat hij echt heel boos zou worden als ik haar nou niet 20 minuten met rust zou laten.
    En...... hij had gelijk, pffff. (voor het eerst hoor puh!) Elke avond sliep ze na 20 minuten flink brullen..

Edit, ik lees net het topic door en zie dat ik een ontaarde moeder ben en dat mijn kind geleerd heeft dat ik niet kom als ze huilt.
    Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat een baby zich alleen kan uiten door te huilen, mijn dochter huilde erg weinig, alleen aan het einde van de dag huilde ze voor ze in slaap viel, ik denk om alle indrukken en dergelijke te verwerken. Nu ze ouder is kletsen we ook nog zo'n 20 minuten over wat er allemaal gebeurd is op een dag voor ze gaat slapen.

Goed kijken naar je kindje, zoals ik het de eerste weken deed was veel zieliger voor mijn dochter dan die 20 minuten huilen. Ik haalde haar steeds na 10 minuten uit bed om haar te troosten, terwijl ze daar nog veel moeier van werd en ze daardoor af en toe wel 2 uur huilde omdat ik haar steeds weer stoorde.

Ieder kind is anders, maar ik denk wel dat huilen "nodig" kan zijn voor een baby om dingen te uiten.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoelang anderen zeggen zou ik zelf niet naar luisteren, wat voelt voor jullie goed? Hier huilt onze dochter niet alleen in haar kamer! Ze mag best huilen, bijvoorbeeld na een lange dag of bij verdriet, maar dan wel bij ons op schoot. Ze krijgt een flesje op schoot en valt dan vaak drinkend in slaap. Anders blijft ze lekker wiegen tot ze slaapt, en leg ik ze weg. Soms valt ze ook wel zelf in bed in slaap, soms huilt ze enorm op de arm maar dan kijken we even aan of ze moe is of alleen boos. Als ze huilt en moe is zakt ze namelijk vaak weg en huilt zich dan weer wakker. Dan zetten we door. Is ze echt boos, dan gaan we uit de situatie en proberen een half uur later weer.

Ik heb ze welgeteld 1x bewust 5 minuten laten huilen in haar kamertje. Daarna heb ik ze een half uur moeten troosten omdat ze zo overstuur was. Toen viel ze uiteindelijk bezweet en hijgend op schoot in slaap. Dat doen we nooit meer!

Deel Deze Pagina