Hoe lang laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mees, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Helaal mee eens. Baby's vinden aandacht van hun ouders heerlijk en hebben dit heel erg nodig, hier groeien ze van! Ik laat Fenja max tien minuten huilen, dan proberen te troosten, als ze daarna nog huilt mag ze er gewoon uit.

2. Dop07

Dop07 Bekend lid

ben het héél erg met Pendrang eens:
    Mijn mening:...
    Ik vind het echt bizar om een baby onder het half jaar te laten huilen!! En dan bedoel ik niet een beetje pruttelen of jengelen wat ze kunnen doen voordat ze in slaap vallen.. maar echt huilen.. bizar als een moeder dat laat gebeuren..ik vind dat er dan echt wat mis is met je moedergevoel...en ik vind het al helemaal schandalig dat het cb adviseert om jonge baby's te laten huilen.. echt belachelijk!!!
    Ik heb dat nooit gedaan en zal dat ook nooit doen... en heb daar géén verwende of dwingende kids aan overgehouden (de oudsten zijn 14 en 11...).. maar kinderen die stevig en met vertrouwen in het leven staan!

3. Niet meer actief

Zoals jij het nu neerzet zeg je dat moeders die hun kinderen laten huilen geen moedergevoelens heeft en dus slechte moeders zijn :( Sorry hoor maar daar ben ik het niet mee eens. Wat nou als je een kind hebt dat zelf niet goed slaapt overdag omdat ze daar niet aan toe willen geven of alleen maar op de arm willen slapen wat niet aldoor kan. Dan zal je toch iets moeten doen om dat te doorbreken. En daarbij zit ook dat ze even zullen huilen. Ben je dan geen goede moeder? Terwijl je weet dat je kind de hele dag hangerig/huilerig is en na deze methode veel tevredener zal zijn? Nou petje af voor deze moeders. Ik moet deze methode eigenlijk ook doen maar ik zie er enorm tegen op maar als het echt moet dan moet het. En dan ben ik geen slechte moeder maar een goede moeder ;) Ik vind het vreselijk om haar te laten huilen maar soms kan het niet anders!

4. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ieder zijn mening.. en trouwens.. hoezo 'alleen maar op de arm willen slapen wat niet aldoor kan' ? Toen mijn jongste een periode niet wilde slapen zonder mij, droeg ik hem bij me in de draagzak...
    Ik zeg trouwens ook niet dat je je kind de godganzedag moet rondsjouwen.. maar dat is héél wat anders dan laten huilen....
    Er zit wat mij betreft een héél groot gapend gat tussen 'laten huilen' en 'bij iedere kik meteen naast het bedje staan'...

Ik vind een jonge baby langer dan een paar minuten laten huilen zonder er naartoe te gaan om te troosten NIET KUNNEN... dat vind ik dus...

5. Niet meer actief

ik bedoel dan ook 10 minuutjes laten huilen en dan ff troosten en niet uren lang..

en mijn kleine weegt al dik 6,5 kilo en ik krijg elk dag meer last van mijn rug!

maar nogmaals als iemand zijn kind langer laat huilen hoeft er niet wat mis te zijn met haar moeder gevoelens

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik ben het ermee eens dat kleintjes niet huilen om hun zin door te drijven, maar inderdaad door gewenning.

Noa huilde veel in het begin, laten huilen had geen zin, ze werd niet stil. Wij hebben haar toen veel bij ons gepakt. Dit resulteerde in nog meer huilen op een gegeven moment....tot soms wel 7 uur op een dag... :( De Ria blom methode (regelmaat en rust) heeft bij ons heel goed geholpen. Noa huilt nu amper nog, alleen om zichzelf in slaap te krijgen. Huilt ze nu, dan is er wat aan de hand en ik kan daar veel gemakkelijker op inspelen.

7. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Geplaatst: Di Mei 29, 2007 1:48 pm Onderwerp: laten brullen

--------------------------------------------------------------------------------

HOI!

Hier werkt de Ria Blom methode ook! Het boek Regelmaat Rust en Inbakeren is echt een goed boek! In het begin is het echt heel erg zwaar om je kindje te laten huilen, een half uur staat in het boek. Maar wat ook zwaar is, een kind dat zich ellendig voelt door oververmoeidheid. Na een paar dagen was mijn oudste ineens een heel tevreden mannetje. Maar aan het laten brullen de eerste dagen, wil ik liever niet terug denken.
    Nu ben ik met Quinten er ook mee begonnen, en het begint al te werken.

Groetjes Jessica

8. Mees

Mees Actief lid

15 aug 2006
    297
    0
    0
    Geplaatst: Di Mei 29, 2007 1:48 pm Onderwerp: laten brullen

--------------------------------------------------------------------------------

HOI!

Hier werkt de Ria Blom methode ook! Het boek Regelmaat Rust en Inbakeren is echt een goed boek! In het begin is het echt heel erg zwaar om je kindje te laten huilen, een half uur staat in het boek. Maar wat ook zwaar is, een kind dat zich ellendig voelt door oververmoeidheid. Na een paar dagen was mijn oudste ineens een heel tevreden mannetje. Maar aan het laten brullen de eerste dagen, wil ik liever niet terug denken.
    Nu ben ik met Quinten er ook mee begonnen, en het begint al te werken.

Groetjes Jessica

9. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de Ria Blom methode op langere termijn. (Latere ontwikkeling van kinderen vaarvan de ouders/verzorgers ze een half uur lieten huilen...) Iemand daar een idee van?

10. Niet meer actief

ja ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoor ;) De ene zegt dat je je kindje niet moet laten huilen en de ander zegt weer van wel. Daar wordt ik zo onzeker van dan weet ik het ook niet meer. Ik probeer mijn gevoel gewoon te volgen maar dat is niet laten huilen maar dat breekt me wel op nu :(

11. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik heb in het begin ook erg geworsteld met wel of niet laten huilen. En de ene keer liet ik hem wel tien minuten huilen en de andere keer niet, net hoe ik me voelde. En ik doe het nu nog steeds zo. Ik ga wel altijd tussendoor naar hem toe om te troosten. De ene keer valt hij zonder ook maar één kreuntje in slaap en de andere keer lukt het niet en huilt hij eventjes.
    Ik moest wel eerst vertrouwen krijgen in mezelf en hoe ik met het huilen van Nils om moest gaan, maar dat gaat steeds beter. En soms was ik best wanhopig en onzeker, omdat ik niet wist of ik naar hem toe moest gaan of moest laten huilen.
    Ik denk dat het ook kijken is wat bij jouw en je kindje past. Sommige mensen zien helemaal niets in de Ria Blom methode en anderen wel. Iedere moeder en ieder kind is anders. Dat is dan toch prima?

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mijn Mening:
    Dus jij vind dat ik schandalig ben, ik ben namelijk zo'n moeder die zijn kleintje af en toe ff laat huilen... Zoals ik al eerder zei op een gegeven moment hoor je het verschil qua huiltje en dan ga je echt niet elke keer naar hem toe als hij huilt... Ik vind helemaal niet dat je dan een slechte moeder bent als je je kleintje ff laat huilen, kijk als zo'n kleine echt verdriet heeft ( en dat hoor ik aan zijn huiltje ) dan laat ik hem echt niet liggen hoor maar als hij elke keer probeert om mij naar zijn kamertje te krijgen dmv huilen dan ga ik daar niet telkens op in anders gaan ze daar gewend aan raken...

Ik vind het trouwens schandalig dat jij ons schandalig vind het heeft helemaal niets met het feit te maken dat ik een slechte moeder ben ik hou heel veel van Kyano en hij ligt vaak genoeg bij me in de armen maar af en toe ff huilen is ook niet verkeerd hoor....

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn quote wordt bij het quoten van nienke07 steeds meegequot. Helemaal niet erg maar laat wel duidelijk zijn dat ik de mening van nienke niet deel.

En vwb de mening van nienke: prima dat jij er zo overdenkt. Maar de manier waarop je het verwoordt is geen mening maar een veroordeling. Jouw mening is dat je een baby nooit laat huilen. Prima. Maar andere moeders, andere meningen. Ik vind het veel te ver gaan om bizar en belachelijk te noemen. Laat staan te zeggen dat er dan wat aan het moedergevoel van de betreffende moeder mankeert! Je doet hier in mijn ogen veel moeders onrecht mee aan. Ik denk zelfs (mijn mening) dat je sommige baby's onrecht aandoet. Als je baby erg moe is van alle prikkels, is in slaap laten huilen vaak de allerbeste manier. Ik kijk er zo tegen aan: als ik een drukke dag heb gehad, wil ik even tv kijken of even de dag van me af praten ofzo. Een baby kan dat niet. Zolang een baby niet kan praten, zal hij soms de dag even van zich af moeten huilen. Jarissa heeft dat een paar keer gehad. En hoe meer ik er toen mee om pielde, hoe langer het duurde. Even alleen laten huilen en hup, mevrouw sliep. En geloof me, ik vond dat heel erg moeilijk, zat zelf vaak ook met de tranen in mijn ogen of over mn wangen. Maar je doet als moeder wat je denkt dat goed is. Hoe moeilijk het soms ook is. Als iemand anders het daar niet mee eens is, geen enkel probleem. Maar als iemand mij dan een slecht moeder noemt, nee dat pik ik niet!

Zo, dat is er uit. Een heel verhaal, haha. Het zal een eeuwige discussie blijven over wat de juiste manier is. Maar zoals ik eerder zei: als je het volgens je eigen gevoel doet, kan het haast niet fout zijn.

14. chantal1984

Pendrang sorry dat was mijn fout ik heb jou stukje ook mee ge quote maar ik weet dat jij er anders over denkt... nogmaals sorry... :D

15. Dop07

Dop07 Bekend lid

En nienke schrijft niet voor niets overal IK VIND of MIJN MENING.. dat jullie nou in de stress schieten van andermans mening omdat je niet goed leest... ](*,) .. pfff...
    Volgens mij mag iedereen vinden wat hij/zij vindt...

16. chantal1984

Nou Nienke ik schiet niet in de stress ik vind het gewoon niet leuk dat je ons ( ik spreek even voor meerdere moeders ) beschuldigd voor dingen die niet waar zijn en zoiets noem ik geen mening dat is gewoon een valse beschuldiging..

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Laatste woorden die ik eraan wil wijden: misschien moet nienke het verschil tussen mening een oordeel nog eens opzoeken.

Enne Chantal, geen probleem meid. Je was ook de enige niet. Ik had gewoon behoefte om mijn standpunt te verduidelijken.

18. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ik heb de stukjes waaruit blijkt dat het om MIJN MENING gaat nog maar eens even verduidelijkt.. misschien dat jullie het zo beter kunnen lezen! Dit leek me nog wel even zinnig.. .. En aangezien ik mijn energie beter kan besteden dan aan slecht lezende mensen... [​IMG]

19. naomi182

naomi182 Lid

20 mei 2007
    18
    0
    0
    Administratie
    Angeren
    Ook ik ben het eens met Chantal en Pendrag. Toen ik je eerste reactie las, Nienke, toen schrok ik ook heel erg. Ik las wel degelijk de woorden: ik vindt en mijn mening, maar ik kon er ook niets anders uit concluderen dan dat jij mij een slechte moeder vindt. En hoe je het ook wend of keert, dat doet ons allemaal een beetje zeer omdat wij het allemaal goed willen doen. We hebben allemaal moeten leren wat het beste is voor ons kind en zelfs als we het denken te weten, zolang ze nog niet kunnen praten is het gissen.
    Het was voor Stijn niet goed om hem bij ieder huiltje uit bed te halen omdat hij anders niet zou slapen. Het was totaal tegen mijn gevoel in, maar laten huilen was beter voor hem. En hij sliep daarna uren als een roosje en nu, Stijn is 14 maanden en gaat slapen na alleen wat gebrabbel. Alleen als er veel gebeurt is, huilt hij even voor het slapengaan. Baby's huilen ook om alles te verwerken wat ze hebben meegemaakt!
    Ik denk niet dat Stijn nu een slechter kind is omdat hij het nodig had om wat te huilen.

20. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Hélemáál mee eens, ik had dit zelf niet beter kunnen omschrijven! Mijn kids zijn bijna 9, net 6, ruim 4 en 1/3 en 5 weken en 1 dag... En ook géén vervelende dwingelandjes of jengeltuiten hier...

Huilen om je zin door te drijven is absoluut pas aan de hand als ze ouder zijn, maar dat is héél iets anders..'believe me'.. die kennen we ook hier hoor..En dat is een hele andere fase en niet die van een jonge baby maar eerde de dreumes,peuter en kleuter fase..tot dat je daar bent beland is er absoluut geen sprake van verwenning als je toegeeft aan het gehuil van je kind... ;)

Deel Deze Pagina