Hoe heet zo een stekkertje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik zoek een stekkertje, een kant moet rond zijn zoals op een koptelefoon en de andere kant moet klein vierkant zijn voor in een telefoon.
    Weet iemand hoe dit heet?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ligt er een beetje aan wat voor telefoon, dan is het een soort adaptertje.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die ronde heet een jack.
    De vierkante is een mini-USB of micro-USB. Even uitzoeken welke het is.

Zoek op jack to micro-USB kabel.

Je kunt ze ook vinden bij de mediamarkt, Dixons, computerwinkels en telefoniewinkels.

Het is handiger als je er bijzet waar het voor is. En voor welke telefoon.

5. minon

minon Niet meer actief

Een verloopstekker?

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Het is voor een Samsung telefoon te verbinden met de auto , in de auto zit zo een rond stekkertje in het dashboard

7. Reb

Reb Niet meer actief

Zou gewoon twee dezelfde uitgangen nemen hoor, gebruik ik zelf ook in de auto.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou gewoon even naar de phonehouse lopen en zeggen wat je zoekt :)
    Die zijn niet heel duur en je hebt meteen het juiste te pakken :)

(En past het niet dan ga je terug met de mededeling dar ze je verkeerd hebben geadviseerd en kun je zonder probleem ruilen.)

9. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Neem je telefoon mee en vraag de verkoper om je te helpen met zoeken.

Als je namelijk de verkeerde meepakt en thuis opent, dan kan je het niet meer terugbrengen.

10. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Is volgens mij een aux kabel inderdaad. Hebben wij ook om muziek van je telefoon op de autoradio af te spelen.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Rond stekkertje in het dashboard of een rond gaatje? Ik neem aan dat je gaatje (ingang dus) bedoelt. Lijkt erop, dat het een audio ingang is. Dus je wil het geluid van de telefoon verbinden met het dashboard... Ik hoop niet, dat je data wil versturen van je telefoon naar het dashboard, want dat lukt niet via die ronde ingang.

Ik heb zelf geen Samsung telefoon, maar het helpt om te weten welke telefoon het precies is. Volgens mij heeft de Samsung voor audio namelijk ook gewoon een ronde ingang, voor een ronde stekker (jack) voor het koptelefoon. Als het om geluid gaat, dan moet je dezelfde uitgang gebruiken als waar je normaal je headset in doet...

'Aux' zegt niks over de stekkers, maar da's de kabel zelf. Die heb je ook met verschillende stekkertjes. 3,5mm jacks (mini-jacks), tulp-stekkertjes (meestal 1 rood en 1 zwart), DIN-stekkertjes (met verschillende aantallen pinnetjes). Dus met alleen 'aux kabel' kom je niet ver.

Maareuh, ben je al wat wijzer geworden?

Deel Deze Pagina