Baby (4mnd) huilen/jammeren in slaap?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ghurabaa, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Wie herkent dat?

Mijn dochtertje is een hele goede slaper. Maar vannacht en nu vanavond is ze ineens aan het jammeren/huilen in haar slaap.

Ik weet dat ze moe is, want ze zit steeds in haar oogjes te wrijven. Maar als ik haar naar bed breng gaat ze na 10 minuten jammeren, en dan slaapt ze weer even, en dan weer jammeren. Als ik haar pas is ze gelijk aan het lachen en kwebbelen.. :( Maar ondertussen wel nog steeds aan het wrijven in haar oogjes..

Wat kan dit zijn? En wat moet ik er mee?

Vannacht heb ik haar 2 keer uit bed gepakt en aangelegd. Dan drinkt ze een paar minuutjes en dan valt ze in diepe slaap. Dus honger is het niet.

Ze is wel verkouden, kan het daar aan liggen?;)

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Herkanbaar, hier ook gebeurd rond 4 maanden. Denk zelf dat het ermee te maken had dat onze dochter verkouden was en van alles aan het leren was en het was ook nog druk qua programma. Wat ik na wat nachten ontdekte was dat ze weer rustig wordt van een hand op haar voorhoofd. Uit bed halen hielp zeker niet, werd ze wakker van.
    Maar hand op haar hoofd en binnen enkele minuten weer rustig aan het slapen. Na iets meer dan een week sliep ze weer door.

3. fafje

fafje Niet meer actief

hier een groeispurt met 4 mnd gehad, en slokte ookw at snachts bij..
    kan ook van de verkoudheid zijn, hoofdeinde wat verhogen en een uitje op dr kamer..eventueel wat luuf en sprayen

er was ooke en sprongetje rond die tijd, kan het eventueel aan de temperatuur liggen? mss wat warm of koud?

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ze kan nu wel sinds dit weekend ineens schaterlachen en zit enorm aan het kwebbelen, misschien dat ze daar nu even van moet bijkomen? Haha..

Misschien is het ook gewoon de verkoudheid, ik weet het niet.

5. fafje

fafje Niet meer actief

even aan kijken...vaak als je er in mee gaat is het snel over!...op zich als ze uit zichzelf weer in slaap valt hoe fje hara er niet uit te halen...tenzij ze ehct gaat huilen of ehct honger heeft succes lieverd! ;)

6. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja ik heb haar er vanavond 2x uit gehaald, maar dan begint ze gelijk te lachen en te kletsen. Zo klein en ze neemt mama nu al in de maling! Haha..

Maar ondertussen is ze wel heel moe. En omdat ze altijd super goed slaapt is dit even nieuw voor mij. Maar ze slaapt nu al een uur zonder te jammeren, dus hopelijk wordt het ook gewoon een goede nacht..

Vannacht heb ik haar er ook 2x uit gehaald en aangelegd, kan ik dat beter niet doen?
    (ze slaapt al 2,5 maand standaard door, dus in de nacht eten is ze niet gewend..)

7. fafje

fafje Niet meer actief

dat is echt even aankijken ...mijn zoontje had toendertijd een speentje en daarmee testte ik of het honger was of niet..

ik zou proberen haar gewoon te troosten naast haar bedje...als je denkt dat het ehct hoger is en ze gelijk gaat happen, kan het makkelijk even een groeispurtje zijn en wat extra honger..eventueel wat vaker aanleggen voor ze gaat slapen, zou ook kunnen helpen mss..

mijn zoontje sliep ook vanaf 12 wkn helemaal door en rond 4 en 5 mnd vroeg hij zo nu en dan om een nachtvoeding,e n gaf het gewoon...maar bleef wel uitproberen of hij ook zonder kon..

Deel Deze Pagina