Vooropgesteld dat je een wieg hebt natuurlijk en niet direct het ledikantje gebruikt... Maar hoe lang ligt een kleine dan zoal in een wieg? Maandje, drie maandjes, half jaar, langer...? En wat is de reden om de wieg niet meer te gebruiken en naar het ledikantje te migreren? Dat je weer aan het werk gaat en dus weer naar een ander ritme (en wellicht dan ook stopt met borstvoeding)? Of wacht je tot de baby niet meer in de wieg past? Kortom, ik ben benieuwd!
6 maanden, toen paste ze er niet meer in en is ze helemaal overgegaan naar haar ledikant. Overdag sliep ze vanaf dat ze 3 maanden was in haar ledikant om de overgang kleiner te maken als ze snachts ook in haar ledikant zou gaan slapen, dit leek ons een rustige periode om dit te proberen, ze sliep toen ook door. Dit ging meteen goed. De wieg bood haar ook geborgenheid en die had ze wel nodig de eerste maanden.
Hier was de wieg met ong 18 weken te klein. Alleen zoon is iets eerder naar zijn eigen kamertje verhuisd, die was iets langer dan de dames. Dus wij hebben idd gewacht tot de wieg te klein was. En ze sliepen hier inderdaad ook overdag al in hun ledikantje. Dus voor de kindjes ging de overgang eigenlijk zonder problemen. Ik vond het toch soms wel onhandig dat ze niet meer naast me lagen. Zeker als je werkt is nachtrust belangrijk natuurlijk. Ik moest toch elke keer naar beneden om baby te halen, want ik gaf altijd de borst in bed (lekker warm). Toen ze nog naast me lagen was het wat makkelijker. Maar goed, ze sliepen na de voeding heerlijk verder in hun ledikantje! Enne..stoppen met bv als je gaat werken hoeft echt niet hoor!
Onze jongste is met 3,5 maanden verhuisd van wieg naar ledikant. Ze zette zich af met haar voeten en kwam dan steeds met haar hoofd tegen de bovenrand aan en dat voelde niet fijn. Gelukkig past haar ledikant ook bij ons op de kamer, maar mij wordt ze te snel groot.
Weet ik, als het me gaat lukken was ik dat ook zeker niet van plan. Maar ik hoor het vaak om me heen, als het al wil lukken...
De oudste met 4 maanden over: buikslaper en lag klem in de wieg doordat ze aldoor overdwars ging liggen. In het ledikant paste dit nog even De middelste met 6 maanden toen ze zich op begon te trekken. En de jongste ligt er nu nog prima in en kan ook nog wel even denk ik
De oudste bijna 6 maanden, toen ging ze zich optrekken en werd het gevaarlijk. Daarna ging ze ook op haar eigen kamer slapen. De jongste maar iets van 2 maanden, die lag er niet lekker in. Zij heeft wel nog tot vlak voor haar eerste verjaardag bij ons op de kamer geslapen, maar in het ledikantje. (De oudste heeft bijna 5 maanden (gedeeltelijk) borstvoeding gehad, de jongste 4 dagen, daar hing het dus niet mee samen. ) Moet er wel bij vertellen dat de wieg die wij hadden erg lang was, waardoor ze er in principe in kunnen tot ze zich op gaan trekken.
Met vier maanden was het voorbij.. het paste nog net.. maar als we hem langer hadden laten liggen hadden we een schoenlepel nodig gehad om hem erin te krijgen
Hier ligt hij er nog steeds in. Het word krap en past niet veel langer meer. Vrijdag gaat hij voor het eerst 's nachts naar z'n ledikant in z'n eigen kamer . Waarom, omdat vriend vind dat Q op z'n eigen kamer moet leren slapen. Ik hou hem het liefst tot z'n 18de bij ons (bij wijze van)
4 maanden,toen werd het krap. Daarna over op co sleeper.. Maaruh, wat heeft (stoppen met) BV ermee te maken? Kleine moet sowieso eten dus ook met FV is een wiegje naast je bed erg handig hoor
Toen ik onze, super schattige wieg via mp, kocht lette ik niet op de lengte. Wij hadden er een van 70 cm, maar soms zijn ze ook 80 of 90 cm. Met 4 maanden was de wieg echt te klein, ook omdat ze haar armen niet meer kwijt kon.
Met 3,5 maand ongeveer. De wieg werd en te klein en wij hadden een schommelwieg. Nadat ze een keer heel hard haar hoofd tegen de zijkant had gestoten omdat ze zo druk aan het trappelen was, werd het tijd voor het ledikant. Hier sliep ze wel al overdag in haar ledikant op haar eigen kamer. Geen enkel probleem met de overgang gehad.
Hij is nu bijna 6,5e maand oud en slaapt vanaf 19.00-20.00 in zijn wieg. Ik vind het fijn om hem dan bij me te hebben. Hij wordt soms tussen 5 en half 6 even wakker en als ik dan zijn speen erin doe, dan slaapt hij nog wat langer door. Nadeel is dat het op zolder warmer is. Binnenkort gaat hij wel over naar ledikant. Overdag slaapt hij daar al in.
Wij besloten na onze vakantie haar meteen te laten wennen aan haar eigen kamer en ledikant, was meteen een succes ze paste nog wel in de wieg maar wilde dst ze lekker in dr eigen kamerje ging wennen ze was toen drie maanden
Sinds 2 weken is de wieg weer weg......vind het toch jammer. Het gaat zo hard, zeker een tweede. Ze rolt om van buik naar rug en lag dan tegen de zijkant aan. Of ze duwde zich omhoog en lag dan tegen de bovenkant aan. Wij lagen haar overdag ook al vaak in haar ledikant om de overgang niet te moeilijk te maken.
Met 3 maanden, toen sliep ze van 10 tot 6 ongeveer. Wiegje paste nog wel maar was met broderie afgewerkt en dat vond ik toch maar eng toen ze meer ging bewegen.
In welke maat wieg kan je kindje lang liggen? Ja, in een grotere wieg, dat snap ik ... Maar over welke maten heb je het dan? Ik heb een wieg op het oog met een matrasje van 40x90, maar dat lijkt me lang en smal. Is dat een slechte keus, of kan ik beter een wat ovaler model nemen? Die zijn denk ik wat korter en wat breder, klopt dat?
Mijn kindjes zijn naar het ledikant verhuisd toen ze gingen rollen, ik vond het toen niet echt veilig meer in de wieg. Wij hadden een mozesmandje als wieg, niet heel stevig voor een rollende baby dus.