Welke verzorgingsproducten?

Discussion in 'De babyuitzet' started by roeska123, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Welke verzorgingsproducten heb je allemaal nodig voor een pasgeboren baby?Ik wil het van Zwitsal kopen, maar ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb.
    Ik kan de hele lijn wel kopen, maar wat gebruik je nou het meest?

En weet iemand waar ik babydoekjesboxen kan kopen van Zwitsal?
    Hier iig niet bij de drogisterijen...

2. rennie

rennie Actief lid

Aug 2, 2011
    117
    0
    16
    je hebt enkel wat badolie nodig ... een 'zeepje' wat er natuurlijk geen is ...
    wat natte doekjes voor een kakluier ... en dat is alles wat me op het eerste zicht binnenschiet ;)

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hou er rekening mee dat Zwitsal nog wel eens wat allergien wil oproepen bij kindjes. Ik zou dus nog niet de volledige collectie aanschaffen voor je weet of jouw kindje dit wel verdraagt.
    De babydoekjes zag ik laatst bij drogist, supermarkt, babywinkel en noem maar op. Beter verkrijgbaar dan van de meeste merken.

In eerste instantie de badolie en eventueel een creme/lotion voor na het badderen. Verder zou ik nog even wachten met shampoo (heb je straks ook maar weinig van nodig en niet gelijk de eerste dagen), en dus idd de billendoekjes.

4. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Ik denk dat ze die gele box bedoeld om de doekjes in te bewaren. Ik had die van mij in een babydoos gekregen geloof ik, maar heb die inmiddels verkocht via marktplaats. Kijk daar eens? Zou anders ook niet weten waar ze die verkopen.

Wat betreft verzorgingsproducten, hier heb ik ook steeds Zwitsal gebruikt. Het klopt dat kindjes er allergisch op kunnen reageren, maar dat kunnen ze ook op andere (geparfumeerde) merkjes. Het merendeel van de kinderen verdraagt het gewoon goed hoor.

De ervaring na onze dochter was dat ik in het begin voornamelijk de badolie, zeepvrije wasgel, en zachte creme gebruikte. Wat later ook de haarshampoo. Dit heb ik dus ook nu in huis gehaald. Verder een tube bepanthen, mini-potje sudocreme (uit de babydoos. Al is daar ook niet iedereen fan van, maar hier dus geen problemen mee gehad) en natuurlijk billendoekjes.

5. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

Mar 25, 2009
    356
    0
    0
    Zelf was ik bij mijn eerste erg tevreden over 'top to toe wash' van natusan (schijnt zacht te zijn voor het huidje) , dus voor lijfje en haartjes in een. Ik kon het nu nergens vinden, maar uiteindelijk gevonden bij de action, helemaal blij dus. Verder heb ik olie van natusan en billendoekjes van pampers sensitive. Ik heb die billendoekjes box van zwitsal ooit gekregen in zo'n babydoos, geen idee waar je die los zou kunnen kopen.
    O ja, ook crème voor het huidje en een tube bepanthen, vond ik zelf fijner dan sudo.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Daarom zeg ik ook: probeer het eerst eens uit, dan weet je het. Is geen allergiegarantie hoor, die ik afgeef :)

7. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Heel erg bedankt allemaal. Nu kan ik tenminste wat gerichter gaan kopen. Ik zag door de bomen het bos even niet meer. Je hebt zoveel...

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb die complete box via prenatal 30 euro
    Badcape, zeep, creme, badolie, wasgel, haarshampoo, zinkzalf, huidolie, goede morgen haarolie.

9. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Ik bedoelde inderdaad die gele box om de doekjes te bewaren. Maar volgens mij is die nergens meer te krijgen in de winkel. Ook niet op internet. Overal staat tenminste, niet op voorraad, niet meer leverbaar. Nou ja, dan gaat dat over.

10. boeboe

boeboe Bekend lid

Apr 23, 2012
    628
    0
    0
    Sebamed is heel goed! dat gebruikt mijn zusje altijd voor mijn kleine neefje..en zijn huid is erg gezond daardoor...en billendoekjes gewoon van de etos..:)

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Van Zwitsal: zeepvrije wasgel, shampoo, goedemorgen, olie en billendoekjes.

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb dan geen Zwitsel aangeschaft, maar producten van Weleda. Daarvan heb ik de babyolie, -zeep, -shampoo en een bodylotion(achtig iets) gekocht. Niet teveel dus. Je kunt beter wat te weinig hebben en dat je er wat bij moet halen, dan teveel hebben en het niet gebruiken. Het is niet gratis, kan ik je vertellen ;)

/edit: ik heb trouwens gehaald wat op de uitzetlijst van de kraamzorg staat. Misschien kun je daar even kijken? :)

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gebruik ik:

badolie (vnl in de winter / in het begin)
    badschuim
    wasgel
    shampoo
    bodylotion
    babyolie (vnl in de winter)
    weleda weer en wind creme voor de wangetjes
    haarlotion bij pluishaar
    soms wat gel

14. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Mijn reactie was ook niet als aanval op jouw bedoelt hoor!
    Meer in z'n algemeen... :)

Share This Page