hoe lang maat 92

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by boxertjes, Dec 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hoi hoi

mijn dochter is nu 21 maanden en zit in maat 92 qua kleertjes.
    ik wil graag wat nieuwe dingen kopen en ook misschien al wat zomer dingen. maar mijn vraag is dus hoe lang zaten jullie kindjes in maat 92. zou ze van de zomer nog deze maat hebben of al maat 98?

groetjes

2. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Waarom zou je nu al zomerkleren kopen? Als je de verkeerde maat koopt, is je koopjesvoordeel meteen weg.

Maar goed, over de maat. Mijn 23 maanden kindje zit nog niet zo lang in 92 en verwacht dat ie dat van de zomer nog wel aankan. Mijn oudste heeft wel 3 seizoenen in mt 92 rondgelopen. Ligt wel heel erg aan het seizoen vind ik, zomerkleren kan je makkelijker een maat kleiner aan dan winterkleren. Zolang de korte broeken in de breedte nog maar passen :) En t-shirts vallen vaak wijder dan longsleeves, of misschien was dat de mode van vorige zomer, dat weet ik niet.

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Hi hi mijn vierjarige zit nog in maat 92... Maar dat zal die van jou dan vast niet meerzitten....

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochter heeft maar kort maat 92 gehad...enorme groeispurt tijdens de zomer.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,806
    4,191
    113
    Mijn dochter heeft ruim een jaar 92 gedragen

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Neem anders even de gemeten lengtes van je dochter over op een groeigrafiek (zie ook in het boekje van het CB). Dan kun je haar lijntje aardig volgen en zien welke maat ze over een paar maanden zal hebben.

Mijn zoontje van 1,5 zit nu ruim een maand in 92, maar ik weet dat hij van de zomer 98 zal dragen. Hij groeit gewoon lekker door, dus ik durf het wel aan om die maat voor dan te gaan kopen.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Mijn zoontje zat afgelopen zomer nog in mt 86 en nu gaat hij al naar 98 toe. Hij is nu bijna 95 cm en ik merk dat veel dingen in mt 92 nu te kort worden, al zijn veel dingen in mt 98 nog te groot (veel merken kom je meteen op 98/104). Ik koop ook vaak kleding vooruit. Veel kleding kan altijd wel, in de zomer loopt hij op frissere dagen ook met longsleeves en in de winter heeft hij ook wel eens een t-shirt aan met korte mouw met een lange mouw romper eronder. Ik zou je adviseren om te kijken hoe tot nu toe de groeilijn van je kindje is geweest en deze doortrekken. Dan heb je een beetje een indicatie hoe lang ze volgend jaar zomer is.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Mijn zoontje had afgelopen december maat 92, en nu..... Nog steeds maat92;) maar niet voor lang meer.... Denk tot Jan/ feb

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter is 2,5 en zit sinds vorige winter in maat 92! truitjes, longlives en vestje zal ze nog zeker tot aan de zomer aanhebben.
    jurkjes, broekjes, rokjes en maillots heeft ze nog maat 86 en in de zomer zal ze nog steeds verzuipen in maat 92!
    ik wil zo graag naar andere winkels maar alles zakt haar van de kont :D

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is toch ook verschillend per kind neem ik aan...

Hier heeft ze maat 92 maar een maand of 4 gedragen denk ik, en 98 helemaal kort, daar was ze met 1 a 1,5 maand al uit.... Maar wat zegt dat over andere kinderen?:)

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Zoon heeft er lang 1 jaar geloof ik in kunnen lopen en gin toen ineens naar 104. Dochter groeit er nu uit. Gebruik nu de laatste maat 92. Gelukkig had ik de winterkleren al in 98 gekocht

Share This Page