Samen op 1 kamer - nachtlampjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Skatje, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn oudste heeft bij het slapen altijd een discobal aan (don't ask) en hij doet zelf het lampje boven zijn bed aan.

Mijn jongste slaapt in het donker.

In maart moeten ze bij elkaar op de kamer, want de babykamer is straks voor de baby (duh) die eind april komt.

Die bal zal even doorbijten worden, maar hoe wen ik mijn peuter aan slapen in het donker? Of zijn er speciale lampjes die hij bij zich in bed kan houden zodat de jongste er weinig last van heeft?

Tips zijn welkom :)

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Gewoon een stopcontact lampje?

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties slaapt met een toverstaflamp uit de efteling. Die geeft een vrij subtiel (maar wel gekleurd) licht.
    Van nijntje heb je ook een druk lampje, dat licht is ook heel zacht en die kunnen ze gemakkelijk zelf bedienen.
    En anders het klassieke nachtlampje, een romdje in het stopcontact dat zacht licht verspreid.
    Zou Dino er echt last van hebben denk je, van een lampje?
    Misschien vindt Aiden slapen met zijn broertje wel zo veilig dat er geen lampje meer nodig is?

4. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaan ze op een stapelbed? Want als de kleine dan onder slaapt zal de grote er minder last van hebben misschien , dacht ik zo ..

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx! Ja ik heb wel zo'n stopcontactlampje, maar die geeft nog best veel licht. Denk niet dat de jongste dat kan waarderen.

In de eerste instantie zet ik gewoon het ledikant van de jongste op de kamer van de oudste en blijft de oudste nog in zijn peuterbed. Uiteindelijk wil ik een hoogslaper voor hem kopen en dan kan de jongste in het peuterbed eronder.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hier ook zo een probleempje. Dochter en zoon willen samen slapen. Ik hb beloofd dat als ze twee is dat ze dan bij haar broer mag
    Slapen ondat ze dan ook een peuterbedje krijgt. Maar dochter is gewend aan het donker en zoon is bang in het donker. Weet nog niet hoe ik dat ga oplossen straks

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    onze dochter slaapt met een spookje vd Ikea..SPÖKA Led-nachtlampje - IKEA
    vrij subtiel licht. heeft ze bij haar in bed. heeft als " voordeel" dat het andere grote spoken weg jaagt.. haha.. hier werkt dat althans goed. Hij verkleurd steeds van blauw naar groen. Ik zet hem altijd vast op het donkerste blauw. ( kan als je twee keer op zijn hoofdje drukt ) dan is het licht het minst fel. Dochterlief verzet hem nog wel eens gedurende de nacht. Maar spookje is hier echt favoriet !

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh ja op de foto lijkt het of hij aan een snoer zit maar dat is dus niet alleen bij het opladen. HIj kan los zegmaar als knuffel mee naar bed. Volgens de omschrijving doet hij het max 10 uur, maar hier vaak wel het dubbele zonder op te laden.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh zie nu max 4 a 5 uur zelfs. nou hier houdt hij het gerust 2 nachten een middagslaapje vol... !

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Tnx voor de tip! Dat is misschien wel wat.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier slapen ze in een stapelbed. En mijn oudste slaapt boven en heeft daar ook een nacht lampje. Hier heeft mijn jongste die onder ligt geen last van.

Deel Deze Pagina