hoe lang maatje 50 en hoeveel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dromer28, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Dochter was met 41w1d 3445gram, groeide snel maar heeft zeker een maand in maat 50 gezeten. Ik lees vaak: dan sla je gewoon de mouwtjes om van 56 maar zij zwom echt al in 50/56, dat was niet alleen te lang maar ook veel te wijd. Geen gezicht en voor haar met bewegen ook niet fijn. 50 zat perfect, had ook zeker 10 setjes als het niet meer was, anders blijf je miniwasjes wassen (en ze was niet eens een spuger, gewoon 1 setje per dag, soms 2).
    Duur hoeft dat zeker niet te zijn: op marktplaatst kun je vaak hele pakketten nog bijna nieuwe kleertjes voor weinig vinden. En wil je perse nieuw dan haar je een paar echt mooie pakjes en voor 'nood' bij wibra of zeeman nog wat zodat je niet misgrijpt.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb 2 pakjes (setjes) in maat 50 en bijna alle rompertjes in maat 50/56. Ik vind zelf die dubbele maat heel handig juist voor het begin, omdat de echte maat 56 vaak nog best groot is, maar maat 50 past precies en is dan zo snel te klein. De meeste kindjes passen wel een week of 3 in maat 50, dus het is aan jouw zelf of je dat leuk vindt als eerste pakje bijvoorbeeld, of dat je het niet erg vindt als je de mouwtjes moet omdubbelen.

Broekjes met voetjes vond ik hier heel handig als het koud was of in de draagdoek (kruipt niet op), maar ik heb er nu denk ik 2 of 3 (ook een of twee boxpakjes met voetjes). Het is maar net wat je zelf lekker vindt! In de zomer hoeft het in principe niet, in de winter is het wel een stuk minder gevoelig voor tocht enzo (die kleine sokjes zijn vrij kort en de meeste broekjes nog lekker wijd). Dan is het wel lekker om er een paar te hebben, of kleine maillotjes is ook handig!

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    srry typefout ! Bedoelde t idd andersom ! :)

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ons meisje was 48 cm en die heeft toch wel een tijdje in maatje 50 gezeten, ik denk zon week op 6? Had geloof ik zo'n 15 verschillende setjes in die maat, die ze allemaal heeft aan gehad.

Deel Deze Pagina