hoe lang mag aanhappen pijn doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joma87, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Hallo Teddy,

Onze zoon is nu 1,5 week oud en ik geef gelukkig borstvoeding. De vorige keer heb ik alleen gekolfd ivm prematuur.
    Alleen blijf ik heel veel pijn houden bij het aanhappen. Mijn rechterborst is inmiddels al weer helemaal stuk en daar voed ik nu weer met tepelhoedje omdat het anders niet uit te houden is.
    Ik heb wel het idee dat hij goed aanhapt, de kraamverzorgster zag ook niets raars.
    Maar dan dus mijn vraag, hoe lang mag het pijn blijven doen bij aanleggen? en hoe kan er voor zorgen dat mijn borsten niet elke keer zo stuk gaan?
    Ik hoop dat je me kan helpen.

groeten
    Joyce

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Wat fijn dat je kindje nu wel aan de borst kunt voeden.
    Als je tepel kapot is gaat er wel degelijk iets niet goed bij het aanleggen, hoe mooi het er ook uit ziet. Kapotte tepel is verkeerde aanlegtechniek. Kun je uitleggen waar op de tepel die kloof zit (plek zegt iets over wat er niet goed gaat).

Bij kloven adviseer ik geen tepelhoed. Het geeft meestal amper verlichting bij de pijn en je lost het probleem (aanleggen) er niet mee op, maakt het eerder groter.

Kun je voor mij ook nog de pijn beschrijven?

Ik zou een consult met een lactatiekundige aanraden, omdat zij goed kan beoordelen waar het bij het aanleggen fout gaat. Kan je zoon goed zijn tong uitsteken (over de onderlip)?

Ik hoor graag van je.

3. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi teddy,

de kloof zit eigenlijk precies in het midden van mijn tepel. En het aanleggen is echt een pijn die door merg en been gaat, ik moet echt even tot 10 tellen en dan kan ik ontspannen, maar het aanzuigen blijft een niet prettig gevoel.
    Ik probeer zo min mogeijk met tepelhoedje te voeden, maar af en toe krijg ik mijn zoontje anders ook niet aan de borst, hij blijft dan likken en sabbelen maar aanhappen doet ie dan niet.

Ik ga denk ik dan toch maar de lactatiekundige bellen, want wil het graag vol blijven houden!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het lijkt me inderdaad verstandig dat een lactatiekundige meekijkt hoe de voeding verloopt en hoe het aanhappen gaat. Ze kan je dan wat praktische tips geven en ook even de kloof bekijken en in het mondje van je zoon kijken.
    Succes!

Mirjam

5. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    inmiddels is de lactatiedeskundige geweest en heeft me goede tips gegeven. Ook blijk ik vaatkramp te hebben wat ook een deel van de pijn veroorzaakt. En ze verdacht me ook iets van spruw maar het was nog niet heel duidelijk , mochten de klachten maandag nog niet over zijn dan gaan we het behandelen als spruw.

Bedankt ook voor jullie hulp.

Deel Deze Pagina