Hallo, Mijn zoontje is 2,5 maand en de borstvoeding loopt vanaf het begin erg goed. Sam heeft wel vanaf het begin een voorkeur voor de linkerborst. Dat had mijn oudste zoontje ook dus ik maakte me geen zorgen. Sinds 1,5 week weigert Sam de rechterborst te drinken. Alleen s nachts en de eerste voeding, dan pakt hij m wel. Maar overdag is het brullen zodra ik hem aanleg. Ik heb echt alles geprobeerd, verschillende houdingen, toch blijven volhouden, als eerste borst aanbieden, als 2e borst aanbieden, echt niets helpt. Ik liep al bij de osteopaat en die heeft ook nog even gekeken of er iets in het nekje vastzit of iets maar dat zit allemaal goed. Aangezien hij s nachts en smorgens vroeg wel drinkt denk ik niet dat het iets te maken heeft met zijn nek. Zodra ik wil aanleggen draait hij zijn hoofd helemaal naar mijn rechterarm toe en zet het, na lang aandringen, op een brullen... DUs nu ben ik al anderhalve week de rechterborst aan het kolven, vaak drinkt hij dit dan alsnog vanuit de fles, maar ook dat weigert hij soms (kokken en niet willen drinken...) Ik ben eigenlijk een beetje door mijn ideeen heen. Hebben jullie nog iets wat ik kan proberen?? Mijn oudste zoon heb ik ruim 7 maanden borstvoeding gegeven en dat wil ik graag voor Sam ook. Maar dit is echt te tijdrovend en totaal niet praktisch (kolven als je ergens op visite bent is geen optie...) Kan ik eigenlijk borstvoeding geven uit 1 borst, of is dat geen optie??? Nou ja kortom, ik heb geen flauw idee meer....help.... X
Hoi Zoe, Ik snap dat het frustrerend is als je kindje 1 borst liever niet heeft. Heb je al eens geprobeerd om hem in dezelfde houding door te schuiven naar de andere borst? Dan drinkt hij eerst de goede borst in Madonna houding en schuif je hem zonder omdraaien door naar de andere borst, waar hij dan in rugbyhouding komt te liggen. Met 1 borst voeden kan overigens ook prima. Tweeling moeders hebben ook per kind 1 borst. Waar je wel rekenining mee moet houden met voeden met 1 borst is dat je verschil in grootte krijgt in beide borsten. Heb je ooit een ongeluk of operatie gehad aan de "mindere" borst? Het kan zijn dat die borst beduidend minder melk geeft en dat je zoon dat gewoon niet zo fijn vindt. Sterkte in elk geval.