Hallo Teddy. ik ben met 33+6 weken bevallen van een gezond zoontje. snachts om 23.25 ik ben de volgende ochtend gelijk gaan kolven. en als ik bij hem was dan lekte mijn borsten aan alle kanten. ik heb hem dus makkelijk bij kunnen houden ( hij krijgt nu 50cc per keer). Nu zijn we sinds zaterdag thuis en merk ik dat ik minder productie heb ik merk nu dat mijn borsten niet meer lekken als ik bij hem ben. Hij drinkt nu iedere voeding zon 30 cc aan de borst en de rest via de fles. daarna kolf ik nog na, dit is dan vaak nog zon 20cc van de borst waaraan hij gedronken heeft en nog zon 50cc van de andere borst. Neemt dit straks toe als hij ook omhoog gaat met zijn voeding? Bedankt alvast Groeten
Als ik het zo lees heb je een prima productie. Het lekken is eerder een oxytocine probleem, dan een gevolg van de overproductie. Dat je niet meer lekt, wil niet zeggen dat de melk niet meer voldoende is. Jouw melkproductie zal zich weer aanpassen als hij weer meer nodig heeft. Succes meid!
Hallo Teddy. Hier nog een vraagje. Nu heb ik weer een mega productie, houd niet op Maar mijn zoontje drinkt vaak maar uit 1 borst, ong 15/30 min. en drinkt dan tussen de 40cc en de 60cc ( Ben het zonder tepelhoedje gaan doen en dat gaat syukken beter) Maar nou vraag ik me af, moet ik dan mijn andere borst leegkolfen of niet? En allebei mijn tepels zijn zo gevoelig geworden, dat ik tenenkrommend van de pijn zit bij het moment van aanleggen. als hij dan eenmaal drinkt gaat het wel maar zelfs de stof van mijn bh en de handdoek bij het afdrogen doet pijn. het is een beetje een stekende pijn. ook als ik gewoon beneden zit komen er ineens steken door mijn borsten. Groetjes
Moet wel zeggen dat rechts veel meer pijn doet als links, is het verstandig om voorlopig even alleen uit links te laten drinken en rechts te kolven? En moet ik dan links ook nog leeg kolven? Mijn tepels zien er niet anders uit als normaal, volgens mij geen kloven en verder niet roder als anders. naar mijn idee. Bedankt! Groeten
Pff ben ik weer Nu doet links toch ook best wel veel pijn, en aan de onderkant van mijn linker tepel zitten 2 paarse plekken. Rechts zit een beetje een doffe waas over terwijl links juist een beetje glanst. en mijn man denkt dat er toch wat kloofjes op beide tepels zitten. Zie zo op tegen het voeden nu, wat kan ik hier aan doen??!! Bedankt